Resonans Onderwijs
Resonans Onderwijs
Koersplan
Resonans Onderwijs
Leiderdorp
Een beknopt geschreven en beeldend vormgegeven koersplan, bij Resonans houden ze niet van ellenlange verhalen en teksten. Dat is gelukt, het koersplan is een document geworden waarin Resonans vier routes voor de komende vier jaar uitstippelt. Bekijk hier het koersplan, de animatievideo en de praatplaat.
OBS Graaf Floris
OBS Graaf Floris
Redactie en vormgeving schoolplan
OBS Graaf Floris
‘Saamhorigheid’ is een wezenlijk onderdeel van de cultuur op openbare basisschool Graaf Floris in Loenen aan de Vecht. Daar hoort een schoolplan bij dat dit gevoel weerspiegelt – en daar kwamen wij om de hoek kijken. We verwerkten de bijdragen van het team en de schoolleiding tot een aantrekkelijk uitziend en fijn leesbaar schoolplan.
Openbaar Onderwijs Houten
Openbaar Onderwijs Houten
Redactie en vormgeving strategisch beleidsplan
Openbaar Onderwijs Houten
Houten
Een strategisch beleidsplan hoeft geen vuistdik document te zijn. Openbaar Onderwijs Houten, een bestuur met vier basisscholen, wilde juist een beknopt en overzichtelijk plan. In prettige samenwerking met bestuur en schoolleiding verzorgden wij de redactie en vormgeving van ‘Samen klaar voor de toekomst’, het strategisch beleidsplan 2024-2028. Overzichtelijk, to the point en, het belangrijkste: uitnodigend om te lezen.
De Groeiling
De Groeiling
Vormgeving en publieksversie beleidsplan en kaderbrief 
De Groeiling
Gouda
Met een visuele samenvatting van een beleidsplan geef je in één oogopslag weer waar je als bestuur voor staat en gaat. Een krachtige vorm om de nieuwe strategische koers op de scholen zichtbaar te maken. Voor De Groeling mochten we deze kernachtige infographic ontwikkelen. Gedrukt op een canvasdoek vrolijkt de praatplaat binnenkort de teamkamers van de 24 locaties in Gouda en omgeving op. Ook het beleidsplan en de kaderbrief zijn in dezelfde stijl vormgegeven. Met duidelijke kaders, quotes en een illustratiestijl passend bij de stichting. 
PCOU Willibrord
PCOU Willibrord
Medewerkersdag Groots voor elkaar 
PCOU Willibrord
Utrecht
Met 43 scholen in het primair, gespecialiseerd en voortgezet onderwijs is PCOU Willibrord is een van de grootste scholengroepen van Nederland. Om de 2.800 medewerkers in het zonnetje te zetten, organiseerde de scholengroep een medewerkersdag voor álle collega’s in TivoliVredenburg. Aan Huis Communicatie de eer om de medewerkers te informeren, enthousiasmeren en te activeren. Met een festivalachtige huisstijl, volop communicatie ter aankondiging van het programma, oproepen voor deelname en video’s, stickers, bingokaarten, polsbandjes, kleurrijke schermontwerpen, posters en banieren ter aankleding van de locatie, was het een grootse, maar geweldige klus. En de dag zelf? Die was te gek: kijk maar
KC de Ontdekkingsreizigers
KC de Ontdekkingsreizigers
Plan van aanpak werving medewerkers 
KC de Ontdekkingsreizigers
Gouda
De Ontdekkingsreizigers is een geweldige school om op te werken, zo vindt het team. Om vele redenen. De allerbelangrijkste reden? De mensgerichte aanpak van directeur Miriam de Man. Zij riep de hulp van Huis Communicatie in bij het werven van nieuwe medewerkers. De Ontdekkingreizigers staat in een gloednieuwe wijk in Gouda die de komende tijd nog verder groeit. En dus zullen er nog veel meer kinderen aankloppen bij deze fijne plek. Op basis van vijf uitgebreide interviews met medewerkers schreven we een plan van aanpak voor de werving van nieuwe collega’s, inclusief een krachtige, doelgroepgerichte kernboodschap en een voorstel voor in te zetten communicatiemiddelen. De eerste middelen zijn er al: de interviews resulteerden in ambassadeursverhalen om te delen op de eigen website, social media en in vacatureteksten. Zo weet straks ook de rest van onderwijsliefhebbend Gouda en omstreken waarom solliciteren bij De Ontdekkingsreizigers een heel goed idee is. 
Breed Bestuurlijk Overleg Amsterdam
Breed Bestuurlijk Overleg Amsterdam
De Staat van het Amsterdamse PO 2023
Breed Bestuurlijk Overleg Amsterdam
Amsterdam
Iedere vier jaar presenteert de vereniging van Amsterdamse PO-besturen (BBO) de Staat van het Amsterdamse primair onderwijs. De presentatie van 2023 is verzorgd door Huis Communicatie. Wij redigeerden het door een onderzoeker samengestelde rapport en zorgden voor een aantrekkelijke vormgeving. In nauwe samenwerking met de kwaliteitscommissie van BBO hebben wij 8 conclusies en ambities verwoord die gedragen worden door alle 37 Amsterdamse schoolbesturen. Dit is een opdracht waarin communicatie en diplomatie samenkomen, echt een opdracht waarin wij graag onze tanden zetten! Na het afronden van het rapport en een publieksversie hebben wij de presentatie in Pakhuis de Zwijger georganiseerd. Dit werd een sprankelende show van 1,5 uur waarin talloze vertegenwoordigers uit het onderwijs lieten zien wat zij bereiken met onderwijsvernieuwing. De complimenten over de gedegen voorbereiding namen we na afloop natuurlijk graag in ontvangst. De rapporten en presentatie bekijk je hier.
Meer Primair
Meer Primair
Video strategische koers 
Meer Primair
Hoofddorp

De strategische koers van Meer Primair is tijdens een medewerkers dag gepresenteerd. De wens van Meer Primair was om de koers ook echt iets te maken van iedereen binnen de organisatie. Daarom hebben wij, naast het redigeren van de koers zelf én het ontwikkelen van een publieksversie in de vorm van een boekje, een video geproduceerd. In deze video vertellen medewerkers, ouders en leerlingen wat de vier thema’s uit de koers voor hen betekenen. Op de dag zelf is een lange versie van de video vertoond, op de website en sociale media zijn de introductie en de vier thema’s in korte video’s te bekijken. Op deze manier kun je een complete koers in korte, krachtige verhalen vertellen. 

Je vindt de video’s hier: Over Meer Primair | Meer Primair 
 

Gemeente Amstelveen
Gemeente Amstelveen
Succesvol naschools programma Kangoeroe KIK afgerond
Gemeente Amstelveen
Amstelveen

In 2022 en 2023 heeft Huis Communicatie een succesvol naschools programma georganiseerd voor de gemeente Amstelveen. Onder de noemer Kangoeroe KIK deden in totaal 1.091 leerlingen van 13 basisscholen mee aan 110 workshops. We organiseerden 7 naschoolse activiteitenblokken en 2 zomerprogramma’s. Stimuleren van sociaal-emotionele ontwikkeling stond centraal. De gemeente Amstelveen bekostigde dit activiteitenprogramma met een deel van de gemeentelijke NPO-gelden. Huis Communicatie was als kwartiermaker en projectleider de spil tussen scholen, maatschappelijke aanbieders en gemeente. Voor deze opdracht brachten we partijen bij elkaar, organiseerden we het programma en zetten we onze creativiteit in, met het ontwikkelen van de mascotte en de digitale inschrijftool als enkele hoogtepunten. We hebben met veel plezier aan deze mooie opdracht gewerkt, waarbij we ruim binnen het budget zijn gebleven. Met de gemeente Amstelveen gaan we in gesprek over het vertalen van deze ervaringen naar ideeën voor een verrijkte schooldag. 

Bekijk hier de praatplaat die we hebben gemaakt met de resultaten van Kangoeroe Kik.

Beroepscampus Middelharnis
Beroepscampus Middelharnis
Communicatiepartner 
Beroepscampus Middelharnis
Middelharnis
De Beroepscampus in Middelharnis is dé plaats waar het voortgezet onderwijs, het mbo, het regionale bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties én de gemeente Goeree-Overflakkee zorgen voor beroepsgericht onderwijs voor de grote regio. Het bijzondere aan deze campus is het feit dat in één gebouw niet alleen 2 middelbare- en 4 mbo-scholen gevestigd zijn, maar dat zij intensief samenwerken. Samen uniek is de gezamenlijke slogan. Huis Communicatie is als onafhankelijke communicatiepartner betrokken bij de positionering van de Beroepscampus, zowel extern als intern. Concreet hebben wij een Beroepscampus-breed communicatieplan opgesteld én coördineren wij de uitvoering hiervan, begeleiden wij de werkgroep communicatie (waarin communicatie afgevaardigden van de scholen samenwerken), sluiten wij als adviseur aan bij management overleggen en springen wij bij in allerlei communicatievraagstukken. Een recent hoogtepunt van de constructieve samenwerking zijn de gezamenlijke open dagen die wij in januari georganiseerd hebben. De lokale omroep heeft een beeldend verslag gemaakt van dit weekend: Geslaagde open dag Beroepscampus | Omroep Archipel - Streekomroep voor Goeree-Overflakkee (flakkeenieuws.nl)
KBS de Aventurijn
KBS de Aventurijn
Schoolplan
KBS de Aventurijn
Etten-Leur
Voor KBS Aventurijn verzorgden we de eindredactie van het schoolplan en staken we het document in een nieuw jasje. Ook een samengevatte versie in de vorm van een praatplaat kon niet ontbreken.
Stanislas vmbo mavo Delft
Stanislas vmbo mavo Delft
Wervingsvideo
Stanislas vmbo mavo Delft
Delft

Twee enthousiaste leerlingen van het Stanislas vmbo mavo Delft laten trots hun school zien in de nieuwe wervingsvideo’s. Na een zorgvuldige voorbereiding (schrijven script, looproutes én timings bepalen) stonden er in één ochtend meerdere videoclips op! 

Bekijk hier de video.

Oosterlicht Nieuwegein
Oosterlicht Nieuwegein
Werving leerlingen
Oosterlicht Nieuwegein
Nieuwegein
Hoe brengen we op een duidelijke maar ook originele manier ons brede aanbod onder de aandacht van nieuwe leerlingen en ouders? Die vraag kregen wij van het Oosterlicht College Nieuwegein. Samen hebben wij een praatplaat en een folder ontwikkeld, waarin wij met behulp van illustraties en korte tekstjes vertellen wat er te ontdekken valt op deze veelzijdige school. 
Leonardo College
Leonardo College
Schoolgids
Leonardo College
Leiden
Een schoolgids is bovenal informerend, maar dat betekent niet dat je het geen creatief document mag zijn. Voor het Leonardo College hebben wij de teksten voor de schoolgids geschreven en deze vervolgens vormgegeven in een kleurrijk en eigentijdse gids. 
Alfrink College
Alfrink College
Wervingsbrochure
Alfrink College
Zoetermeer
Het Alfrink College is een school voor havo, vwo en tweetalig onderwijs. De school heeft leerlingen veel te bieden en heeft een doelgroep die zich graag goed informeert. Daarom ontwerpen wij jaarlijks een serie wervingsbrochures, die het goed doen bij leerlingen en ouders. Samen met de school houden we ook de schoolgids actueel en verzorgen we jaarlijks de publicatie in de VO Gids. Wij ontwikkelden logo, profilering en huisstijl voor het Alfrink College, waarin de kernwaarden ‘samen, actief en uitdagend’ goed naar voren komen. 
Scholengroep Spinoza
Scholengroep Spinoza
Jaarverslag in een magazine
Scholengroep Spinoza
Voorburg
Hoe maak je een jaarverslag dat wél gelezen wordt, zowel intern als extern? Voor Scholengroep Spinoza maakten we over schooljaar 2022-2023 voor de tweede keer een jaarverslag in magazinevorm. De essentiële onderdelen, zoals de onderwijskwaliteit en financiën, zijn afgewisseld met portretten van de verschillende scholen. Hiervoor hebben we de inhoudelijke input van alle relevante schoolresultaten verzameld, rectoren en directeuren geïnterviewd en het geheel geredigeerd. De informatie die erin staat is serieus, maar ingewikkelde beleidstaal is omgevormd naar uniforme en toegankelijke publiekstaal. Door het op een frisse manier weer te geven, maak je de inhoud uitnodigend om te lezen, met heldere vormgeving en goede foto’s. Zo geeft het jaarverslag niet alleen een goed beeld van de prestaties van het afgelopen jaar, maar vormt het document ook een mooi visitekaartje voor de organisatie. 
Kindcentrum De Pionier
Kindcentrum De Pionier
Nieuwe naam en logo
Kindcentrum De Pionier
Den Bosch

Wat begon met een profileringsplan, herziene missie en visie resulteerde in een nieuwe naam én bijpassend eigentijds logo voor dit Kindcentrum in Den Bosch. Aan de gevel prijkt sinds dit schooljaar een prachtig logo met een beeldmerk dat in meerdere vormen is door vertaald. Een nieuwe huisstijl gaat verder dan het ontwikkelen van een logo, ook de schoolgids, de jaarkalender, de formulieren, teksten op Scholen op de Kaart en raamstickers zijn onder handen genomen. Een veelomvattende en uitdagende opdracht, waar wij met veel plezier aan hebben gewerkt en samen met de klant positief op terug kijken. 

Bekijk de logo reveal hier.

Stichting Zonova en Stichting Elan
Stichting Zonova en Stichting Elan
Mediatraining
Stichting Zonova en Stichting Elan
Landelijk
Onze mediatraining is populair. Collega Marieke de Kok heeft samen met onze vaste cameraman en journalist weer twee mediatrainingen verzorgd voor Stichting Zonova en Stichting Elan. In een dag tijd leerden de deelnemers hoe zij de media zelfverzekerd én verstandig tegemoet treden, ook wanneer zij onverwacht op het schoolplein staan. 
Stichting Pastoor Ariëns
Stichting Pastoor Ariëns
Diverse communicatiemiddelen presentatie nieuwe koers
Stichting Pastoor Ariëns
Maarssen

Hoe maak je de nieuwe koers zichtbaar in de organisatie? Over deze vraag hebben wij ons in samenwerking met Edunamics gebogen voor Scholenstichting Pastoor Ariëns in Maarssen. We schreven het script voor een video waarin de vijf thema’s uit het koersplan uitgebreid aan bod komen. Ook hebben we een visual gemaakt die de koers kort en krachtig samenvat, fotografie geregeld op twee scholen en mochten we het koersplan mooi vormgeven. Tijdens de studiedag werd de nieuwe koers gelanceerd, onder andere met de video en visual, wat zorgde voor enthousiaste reacties. 

De Groeiling
De Groeiling
Werken bij De Groeiling: Jouw groei, onze kracht
De Groeiling
Gouda

Werken bij De Groeiling: Jouw groei, onze kracht. Om deze boodschap van het Goudse schoolbestuur op een creatieve manier over te brengen ontwikkelde Huis Communicatie een stop-motion. Van de creatie van het script, tot de coördinatie en het begeleiden van de productie in de studio. Het originele resultaat heeft dé stopping power waar je met digitale content naar streeft. Met een interne lancering op de Dag van de leerkracht en een campagne op social media bereikt De Groeiling met deze verrassende uiting een groot aantal (potentiële) medewerkers. Bekijk de stop-motion hier.

Vloeiend van vmbo naar Nova College
Vloeiend van vmbo naar Nova College
Communicatieplan voor een project opgezet door 6 schoolbesturen
Vloeiend van vmbo naar Nova College
Haarlem

‘Vloeiend van vmbo naar Nova College’ is een project opgezet door 6 schoolbesturen. Het doel is om de doorstroom te verbeteren door de beroepsgerichte programma’s van vmbo en mbo beter op elkaar aan te laten sluiten. Samen met de klant hebben we bekeken hoe het project meer bekendheid kan krijgen. Er is een communicatieplan opgesteld en het project heeft een eigen logo en huisstijl, en zo dus eigen profilering, gekregen om draagvlak voor het project te creëren.

Ouder- en jeugdsteunpunt passend onderwijs Friesland
Ouder- en jeugdsteunpunt passend onderwijs Friesland
Nieuwe website
Ouder- en jeugdsteunpunt passend onderwijs Friesland
Friesland
Het Ouder- en jeugdsteunpunt passend onderwijs Friesland heeft een nieuwe website. Het vinden (of maken) van geschikte beelden voor de website, passend bij het onderwerp ‘passend onderwijs’, kan een hele uitdaging zijn. Wij kozen daarom voor mooie illustraties, passend bij de verschillende doelgroepen van het steunpunt. Daarnaast schreven wij alle teksten op de website, waarbij vindbaarheid van informatie een cruciale rol speelde. Bekijk de website hier. Er staan nog meer mooie projecten op de planning.
Stichting Floreer
Stichting Floreer
Publieksjaarverslag
Stichting Floreer
Hoofddorp

Het jaarverslag vertalen naar een beknopte en aansprekende versie. Dat was de vraag van Stichting Floreer. Het resultaat is een fris en overzichtelijke infographic met alle informatie in een notendop. Oordeel zelf en bekijk de infographic hier. 

Talent Primair
Talent Primair
Jaarverslag
Talent Primair
Huizen

Voor Talent Primair verzorgden wij, net als in 2021, de eindredactie en vormgeving van het jaarverslag. Het resultaat is een overzichtelijk, vlot leesbaar en fris ogend document. Ook helpen we Talent Primair in het kader van Goede informatie = blije medewerkers met het opstellen, up-to-date houden en ordenen van beleidsdocumenten. Talent Primair is een stichting met 22 locaties voor basisonderwijs in de Gooi en Vechtstreek.

De Groeiling
De Groeiling
Arbeidsmarktcommunicatie
De Groeiling
Gouda

De Groeiling is een schoolbestuur voor primair onderwijs met 23 scholen in Gouda en omgeving. Het bestuur staat bekend als goede werkgever en er is weinig verloop. Toch begint De Groeiling net als elke (onderwijs)organisatie de krapte op de arbeidsmarkt te voelen. Het rondkrijgen van de formatie wordt steeds uitdagender. Om medewerkers effectief te werven en te binden schreef Huis Communicatie een arbeidsmarktcommunicatieplan, waarmee De Groeiling toewerkt naar samenhang van alle inspanningen en een planmatige aanpak. Een treffende slogan wordt in het nieuwe schooljaar in gebruik genomen en is inspiratiebron voor tal van te ontwikkelen communicatiemiddelen waar we op dit moment de voorbereidingen voor treffen. Wordt vervolgd!

IKC Startpunt en Panta Rhei
IKC Startpunt en Panta Rhei
Schoolkalenders
IKC Startpunt en Panta Rhei
Maassluis

De schoolgidskalenders die we vorig jaar maakten voor de ouders van IKC Startpunt en IKC Panta rhei werden zo goed ontvangen, dat we voor het schooljaar 2023-2024 aan de slag mochten met herziene versies. Hoe fijn is het om als ouder alle praktische informatie over de school in één vrolijk document thuis te hebben. Zo weet je precies wanneer bijvoorbeeld de startgesprekken, het kerstdiner, de vakanties en de studiedagen zijn. Zo’n kalender biedt de IKC’s ook de kans om ouders te informeren over de pijlers waarop de medewerkers focussen en vanuit welke kernwaarden zij werken. En de fotografie die wij voor de eerste editie verzorgden, kan prima nog een jaartje mee. 

Kindcentrum Natuurlijk!
Kindcentrum Natuurlijk!
Ontwerpen logo
Kindcentrum Natuurlijk!
Hoofddorp

De samensmelting van opvang en onderwijs, de groene omgeving van het gebouw en de aandacht voor duurzaamheid. Deze aspecten maken het nieuwe Kindcentrum Natuurlijk! uniek. Aan Huis Communicatie de schone taak om mee te denken over een nieuwe naam en een passend logo te ontwerpen. Idealiter zou het logo ook tijdloos zijn en zowel jonge ouders, oudere leerlingen als het team aanspreken. Na een voorspoedig ontwerpproces konden we trots het eindresultaat aan alle betrokkenen presenteren. Het logo met de frisse kleuren en het vriendelijke lettertype was direct een schot in de roos. De twee verschillende bollen staan voor opvang en onderwijs en het verloop in kleur past perfect bij de doorgaande leerlijn van 0 tot 13 jaar. Ook leuk: het blaadje als herkenbaar beeldmerk kan op een later moment bij de nieuwbouw in diverse vormen terugkomen in het interieur. Inmiddels is het logo onthuld en warm ontvangen door de rest van het team, de leerlingen en de ouders. Met dit logo kan Kindcentrum Natuurlijk! nog járen vooruit. 

Leerplein055
Leerplein055
Koersplan
Leerplein055
Apeldoorn
Leerplein055 had al een uitgebreide zoektocht naar de nieuwe koers achter de rug, toen alles nog op papier moest worden gezet. Samen met onze partner Edunamics namen wij deze klus op zich. Resultaat: een zeer tevreden opdrachtgever. Daar doen we het voor!
OPDC
OPDC
Animatiefilm
OPDC
Den Haag

Jongeren tussen 12 en 18 jaar die vastlopen in het regulier onderwijs, kunnen terecht bij OPDC Zuid-Holland West. Wij schreven de voice-overtekst voor een animatiefilm. Bekijk hier de animatiefilm.

 

Kalisto
Kalisto
Strategisch Beleidsplan
Kalisto
Woerden
Kalisto Boeiend Basisonderwijs bestaat uit 16 basisscholen in Woerden. Samen hebben zij hun strategische koers bepaald. Huis Communicatie tekende de input van leerkrachten en directeuren op tijdens diverse bijeenkomsten. Samen met de bijdragen van ouders, leerlingen en stakeholders leverde dit een mooi beleidsplan op, waarvan wij de redactie verzorgden. 
PCPO Capelle-Krimpen
PCPO Capelle-Krimpen
Koersplan
PCPO Capelle-Krimpen
Capelle aan den IJssel
PCPO Capelle-Krimpen wilde een kort en bondig koersplan. Dat is gelukt. Onder leiding van Huis Communicatie, in samenspraak met het bestuur, leverden de schooldirecteuren een actieve inbreng. Het resultaat: een korte brochure, een animatiefilm en een poster die op alle scholen hangt en laat zien waar PCPO deze vier jaar aan werkt.  
Montessori Onderwijs Zuid-Holland
Montessori Onderwijs Zuid-Holland
Koersplan & Jaarverslag
Montessori Onderwijs Zuid-Holland
Zoetermeer
De Stichting Montessori Onderwijs Zuid-Holland - MZH - is het samenwerkingsverband van vijf Montessorischolen en een internationale basisschool. Zij vroegen ons om met de door hen geformuleerde ambities een to the point en aantrekkelijk koersplan te schrijven. Om de internationale basisschool van meet af aan bij de plannen te betrekken is er bovendien voor gekozen om het koersplan zowel in het Nederlands als in het Engels uit te werken. Daarnaast hebben wij het jaarverslag 2022 van MZH verzorgd.
Stichting Prohles
Stichting Prohles
De route naar een nieuw koersplan
Stichting Prohles
Katwijk
De basisscholen van Prohles in Katwijk gaan op weg naar een nieuw koersplan. Onder andere met leerlingen en directies zijn gesprekken gevoerd. Huis Communicatie is telkens aanwezig om schriftelijk onder woorden te brengen waar Prohles aan wil gaan werken. Dit is verwerkt in een startnotitie voor het koersplan. Ook verzorgden we een mooie routekaart. Zo kan iedereen zien welke stappen gezet gaan worden.
Scholengroep Leonardo da Vinci
Scholengroep Leonardo da Vinci
Jaarverslag 2022 + beeldende samenvatting
Scholengroep Leonardo da Vinci
Leiden
Het jaarverslag van Scholengroep Leonardo da Vinci werd elk jaar langer. Wij zorgden voor een nieuwe indeling waarin alle verplichte onderdelen aan bod komen en redigeerden de tekst kort en bondig. Bovendien verzorden we een beeldende samenvatting: de belangrijkste resulaten uit de 4 VO-scholen in één oogopslag. Natuurlijk in de stijl van de scholengroep, passend bij het koersplan.
International School Almere
International School Almere
Visiedocument voor nieuwe school
International School Almere
Almere
In Almere gaan het primair en voortgezet internationaal onderwijs samen verder. Twee scholen vanuit twee schoolbesturen zochten naar hun gedeelde visie. Wij beschreven deze in een compact document, met Shared Values voor medewerkers en leerlingen. Uiteraard verzorgden we ook een vertaling in het Engels.
Onderwijs Primair
Onderwijs Primair
Koersplangesprekken
Onderwijs Primair
Stolwijk
De weg naar een koersplan kan een klus zijn waar je als schoolbestuur tegenop kunt zien. Hoe krijg je al die gesprekken georganiseerd, hoe stel je de beste vragen... Onderwijs Primair vroeg Huis Communicatie om dit te organiseren. Wij verzorgden toekomstgesprekken met ouders en stakeholders, en strategische sessies met de schooldirecteuren. Inclusief mooie uitnodiging en redactie van het koersplan.
Walburg College
Walburg College
Schoolplan 2023-2026 inclusief nieuwe missie en visie
Walburg College
Zwijndrecht
Het Walburg College had behoefte aan een kernachtige missie en visie, voor meer focus bij het maken van keuzes in beleid. Onder leiding van een van onze communicatieadviseurs kwam de schoolleiding tot de kern. Vervolgens verzorgden we de redactie van het gehele schoolplan van deze gedreven en veelzijdige school in Zwijndrecht. 
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Jaarverslag 2022
Almeerse Scholen Groep
Almere
Voor de Almeerse Scholen Groep (ASG) verzorgen wij al vele jaren het grote jaarverslag. We halen de benodigde informatie op bij de betreffende medewerkers en verzorgen de redactie van het volledige bestuursverslag.  Alles wordt afgerond binnen een strakke deadline.
ICBS De Caleidoscoop
ICBS De Caleidoscoop
Nieuwe website
ICBS De Caleidoscoop
Hoofddorp
De nieuwe website van de Caleidoscoop, één van de scholen van Stichting Meer Primair, staat live. Hier kun je de website bekijken. Ook maakten we een mooie animatie die eveneens te zien is op de site van de basisschool in Hoofddorp. 
De Sjaloomschool
De Sjaloomschool
Logo, website, gevelborden, etc.
De Sjaloomschool
Katwijk
Het begon met het verzoek om het logo onder handen te nemen, maar daar bleef het niet bij. De Sjaloomschool in Katwijk heeft in zijn geheel een flinke opfrisbeurt gekregen. Niet alleen het eigentijdse logo prijkt sinds kort aan de gevel van de basisschool, ook de vlaggen op het schoolplein zijn vervangen, de lokalen zijn voorzien van een verse verflaag passend bij de huisstijl en de leerlingen hebben nieuwe t-shirts en rugzakken in de kleuren van het nieuwe logo. En – vers van de pers: ook de door Nieuweschoolwebsite (onderdeel van Huis Communicatie) gebouwde website is live! Een uitdagende opdracht waar zowel de klant als wij met een positief gevoel op terugkijken. Bekijk de website hier.
De Herenwegschool
De Herenwegschool

Protocol: 'Omgaan met elkaar'


De Herenwegschool
Wassenaar
Voor de Herenwegschool in Wassenaar hebben we alle losse documenten op het gebied van het antipestbeleid, ongewenst gedrag door ouders en medewerkers, en communicatie aan gescheiden ouders samengevoegd tot één protocol ‘Omgaan met elkaar’. 
Buitenhout College
Imago-onderzoek
Buitenhout College
Almere
Voor het Buitenhout College in Almere doen we een imago-onderzoek. Onderdeel hiervan zijn panelgesprekken en een online enquête met groep 7- en 8-leerlingen, bestaande leerlingen, ouders en medewerkers. De conclusies uit de enquête en de panelgesprekken zijn bekend. De school krijgt binnenkort communicatieadvies en een positioneringsstrategie.
PCOU Willibrord
Algehele communicatie
PCOU Willibrord
Utrecht
De communicatieafdeling van een groot bestuur ondersteunen op zowel strategisch als uitvoerend vlak? Geen probleem. Voor PCOU Willibrord houden we ons met veel plezier bezig met de communicatie rondom onder meer profilering, het strategisch beleid, het jaarverslag en evenementen. Op locatie in Utrecht of vanaf ons eigen kantoor: PCOU Willibrord kan op ons rekenen.
Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer
Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer
Ondersteuningsplan
Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer
Haarlemmermeer
Strategisch en creatief puzzelen. Zo kun je de totstandkoming van het Ondersteuningsplan voor het samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer wel noemen. Wij gingen aan de slag met de voorzet van de directeur-bestuurder: maakten er een kort en bondig document van, zorgden voor een logische indeling en voegden toe wat nog ontbrak. Het resultaat? Een helder en prettig leesbaar document dat richting geeft aan de koers van Passend Onderwijs Haarlemmermeer. En een blij bestuur!
Brugghenschool Katwijk
Brugghenschool Katwijk
Aandacht 50-jarig bestaan van de basisschool
Brugghenschool Katwijk
Katwijk
Je hebt er een drone voor nodig, maar dan heb je ook wat. Voor de Brugghenschool in Katwijk hebben we alles uit de kast gehaald om extra aandacht te vragen voor het 50-jarig bestaan van de basisschool. De feestweek om deze mooie mijlpaal te vieren werd geopend met een jubileumlied, een toespraak van de wethouder, vrolijke confetti én een heuse luchtfoto van alle leerlingen in hun gloednieuwe schooltrui. Dat leverde bovenstaande foto op. Directeur Walter Wassenaar: "Huis Communicatie heeft fijn geholpen om goede pr voor onze school te realiseren en ons te ontzorgen. Dit deden ze onder andere met een persbericht en social media berichtgeving die goed werden opgepikt en met hands-on hulp om onze jubileumfestiviteiten kracht bij te zetten."
O.a. Almeerse Scholen Groep, Montessori-onderwijs Zuid-Holland en de Oorsprong
O.a. Almeerse Scholen Groep, Montessori-onderwijs Zuid-Holland en de Oorsprong
Teksten en vormgeving koersplannen
O.a. Almeerse Scholen Groep, Montessori-onderwijs Zuid-Holland en de Oorsprong
Heel Nederland
Onze adviseurs Martijn, Janneke en Cindy draaien overuren. We hebben namelijk heel wat koersplannen en jaarverslagen te schrijven en vorm te geven. Onder andere de Almeerse Scholen Groep, Montessori-onderwijs Zuid-Holland, de Oorsprong, Kalisto, Onderwijs Primair, Innoord en Stichting Prohles. Maar geen zorgen, dat doen ze maar al te graag. 
Meer Primair
Meer Primair
Organiseren Banenmarkt
Meer Primair
Hoofddorp
Meer Primair organiseerde deze week een Banenmarkt waarvoor wij alles uit de kast hebben gehaald om zoveel mogelijk mensen te trekken. Van een social media campagne tot een krantenadvertentie en van een persbericht tot mooie posters en een digitale uitnodiging. De opkomst was groot en de reacties waren positief. Missie geslaagd!
Scholengroep Spinoza
Scholengroep Spinoza
Interne nieuwsbrief
Scholengroep Spinoza
Voorburg
Een interne nieuwsbrief helpt om collega’s betrokken en enthousiast te houden. Bovendien is het een mooie manier om kennis te delen en elkaar te inspireren. Voor Scholengroep Spinoza maken we een aantrekkelijke en informatieve nieuwsbrief die meerdere keren per jaar naar alle medewerkers van de elf scholen gaat. En die op een speelse manier aansluit bij de kernwaarden van de organisatie. Het ontwerp, de interviews, redactie en verzending regelen wij, uiteraard in goed overleg met de interne communicatiemensen van Spinoza.
Samenwerkingsverbanden Amstelronde, Passend Onderwijs Haarlemmermeer en SWVAM
Samenwerkingsverbanden Amstelronde, Passend Onderwijs Haarlemmermeer en SWVAM
Opzetten Steunpunt Amstel & Meer
Samenwerkingsverbanden Amstelronde, Passend Onderwijs Haarlemmermeer en SWVAM
Haarlemmermeer
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap stimuleert het ontwikkelen van oudersteunpunten voor passend onderwijs. Van alle samenwerkingsverbanden wordt verwacht dat zij een functionerend steunpunt hebben, of in ieder geval concrete plannen om zo’n steunpunt op te zetten. Huis Communicatie heeft onlangs samen met drie regionale samenwerkingsverbanden het nieuwe Steunpunt Amstel & Meer opgezet. Dit steunpunt wordt gevormd door de samenwerkingsverbanden Amstelronde, Passend Onderwijs Haarlemmermeer en SWVAM. 

Voor het steunpunt hebben we, op basis van de wensen van de betrokken partijen, een naam, logo, huisstijl en website ontwikkeld. Ouders en jongeren kunnen op deze site terecht om antwoorden te vinden op veelgestelde vragen en om contact op te nemen met het steunpunt. Bovendien werken we samen met Steunpunt Amstel & Meer om de informatiebehoeften van ouders en jongeren goed te monitoren en zo de dienstverlening verder te verbeteren. Bekijk de website hier.
 
Sweelinck College
Sweelinck College
Werving open dagen
Sweelinck College
Amsterdam

Valt op hé? Het Sweelinck College in Amsterdam vroeg ons mee te denken over de open dagen. Dat wilden wij natuurlijk wel. In sneltreinvaart ontwikkelden Cindy en Marieke o.a. grote gevelbanners van 9 x 5 meter, beachflags, stoepkrijtgraffiti, socialmediacampagnes en bezoekjes van scholieren aan groep 8-leerlingen. Het doel was helder: zoveel mogelijk bezoekers trekken voor het Open Huis en de lesjesdagen. 

Een speciale uitnodigingskaart met letterlijk en figuurlijk een gouden randje – You’re invited! – konden leerlingen uit groep 8 inleveren tijdens het Open Huis voor een gratis portie poffertjes en een toffe tracker. De campagnes op sociale media liepen ook heel goed en kregen meer dan 100.000 weergaven. Nu maar duimen voor veel aanmeldingen voor deze mooie mavohavoschool in Amsterdam-Zuid. 

Vrije School Den Haag VO
Vrije School Den Haag VO
Profileringsplan en wervingsvideo
Vrije School Den Haag VO
Den Haag
De Vrije School Den Haag VO wil het onderwijsaanbod van de school doelgroepgericht en consequent communiceren. Hiervoor hebben we een nieuw profileringsplan ontwikkeld, met als een van de uitingen een video die een authentiek inkijkje geeft in het vrijeschoolconcept.
Bekijk de video hier >>
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Spandoek en wervingsposters
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Sassenheid
Zo’n 5 meter hoog en ruim 3 meter breed. Zo groot is het nieuwe spandoek dat aan de gevel van het Rijnlands Lyceum in Sassenheim prijkt. Niet te missen dus. Het spandoek hangt er mooi op tijd voor de open dag en informatieavond. Ook verzorgden wij wervingsposters die in heel Sassenheim langs de kant van de weg zichtbaar zijn. De open dag moet wel een succes worden!
Oosterlicht College Nieuwegein
Oosterlicht College Nieuwegein
Vijf korte video's over de onderwijsrichtingen
Oosterlicht College Nieuwegein
Nieuwegein
Voor het Oosterlicht College in Nieuwegein mochten we maar liefst 5 video’s maken in aanloop naar de open dag. We schreven de scripts waarna onze videograaf twee dagen op locatie was om te filmen.

Bekijk hier één van de video's ⇨
OBS De Tovercirkel
OBS De Tovercirkel
Nieuwe website
OBS De Tovercirkel
Hoofddorp

Er staat weer een nieuwe website live! OBS De Tovercirkel, onderdeel van Stichting Floreer, heeft een gloednieuwe website. Wij schreven de teksten, verzorgden de fotografie én gaven het oude logo een restyle. Het door ons ontworpen toverstokje speelt een – hoe kan het ook anders met zo’n naam – prominente rol op de website. Oordeel zelf:

Bekijk de website hier ⇨

PO Raad
PO Raad
Presentatie: hoe vorm je een Koersplan en hoe houd je het levend?
PO Raad
Utrecht
Voor de Kennisgroep Bestuurssecretarissen van de PO Raad verzorgden wij een presentatie over het proces om tot een Koersplan te komen, hoe je hier een breed scala aan partners bij betrekt en welke rollen je in de organisatie nodig hebt: onder andere een procesbegeleider en een schrijver. Ook bespraken we manieren om het Koersplan levend te houden, plus de rol die de bestuurssecretaris hierbij kan innemen.
d’Oultremont College
d’Oultremont College
Nieuwe website
d’Oultremont College
Drunen

Alle vier de scholen van Scholengroep De Langstraat hebben een nieuwe website. Wij verzorgden het frisse ontwerp én de webteksten. Kijk vooral ook naar de mooie Instagram koppeling op de homepage. 

Bekijk de website van het d’Oultremont College hier

Kindcentrum O3
Interviews
Kindcentrum O3
Den Haag

Op de website van Kindcentrum O3 lees je de verhalen en ervaringen van drie enthousiaste collega’s van het Kindcentrum. Onze collega Angela Oud ging langs in Den Haag en interviewde de drie leerkrachten. Het werden inspirerende gesprekken die ze uitwerkte tot mooie verhalen.
Lees het hier >>

Scholengroep De Langstraat
Scholengroep De Langstraat
Wervingsbrochures
Scholengroep De Langstraat
Waalwijk
Voor Scholengroep De Langstraat hebben we vier mooie wervingsbrochures ontwikkeld: één voor elke school. De brochures hebben ieder hun eigen stijl, maar vormen toch een geheel door de nieuwe logo’s en strakke vormgeving.  Je vindt ze hier.
G5
G5
Ondersteuning in communicatie
G5
Nederland
Het lerarentekort in het basisonderwijs is in heel Nederland voelbaar, maar in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Almere is het het meest nijpend. Daarom zijn deze steden verenigd in de G5 en ontvangen zij extra geld van OCW voor hun noodplannen tegen het lerarentekort. Op uitnodiging van Herbert Griffioen, bestuursvoorzitter van de Almeerse Scholen Groep, kwam de G5 bijeen in Almere om ervaringen te delen over innovatie in het onderwijs. Daarmee vernieuwen zij het onderwijs en bestrijden zij het lerarentekort. Huis Communicatie ondersteunde hierbij in de communicatie: collega Janneke Dijke was aanwezig en stelde o.a. een bulletin op waarin een bestuurder uit elke stad vertelt wat hij of zij aan innovatie doet. De G5 verspreidt dit bulletin bij contacten met schoolbesturen, het ministerie en andere partners.
Lees het bulletin hier >>
Kindcentrum Vroondaal
Kindcentrum Vroondaal
Huisstijl doorvoeren in nieuw gebouw
Kindcentrum Vroondaal
Den Haag
Kindcentrum Vroondaal in Den Haag heeft het tijdelijke schoolgebouw ingeruild voor een gloednieuw pand. Het vorige gebouw mochten wij destijds inrichten volgens de nieuwe huisstijl (ook door ons ontwikkeld) met het beeldmerk, mooie gevelborden, posters en unieke klassenbomen. Ook in het nieuwe Kindcentrum krijgt het door Huis Communicatie ontworpen uiltje een prominente rol in de klassen, gangen en zelfs op de toiletten.
Gemeente Amstelveen
Gemeente Amstelveen
Ontwikkeling naschools programma
Gemeente Amstelveen
Amstelveen
Kangoeroe KIK, het programma met naschoolse activiteiten voor diverse basisscholen in Amstelveen, loopt inmiddels alweer een jaar. Via onder andere sport, spel en cultuur krijgen de leerlingen op deze basisscholen extra ontwikkelmogelijkheden. Huis Communicatie is als kwartiermaker en projectleider verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het programma. Na het voorjaarsprogramma, een zomerprogramma en een najaarsvariant hebben we nu een voorstel gedaan om het programma volgend jaar nog verder uit te breiden.
Almeerse Academische Opleidingsschool (AAOS)
Almeerse Academische Opleidingsschool (AAOS)
Nieuwe website
Almeerse Academische Opleidingsschool (AAOS)
Almere
De Almeerse Academische Opleidingsschool (AAOS) is een geaccrediteerde opleidingsschool waarbinnen verschillende opleidingsinstituten en VO-scholen samenwerken. De AAOS bestaat al langer, maar een website was er nog niet. Daarom ging Nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, aan de slag.  AAOS is nu echt een eigen merk wat hopelijk leidt tot nieuwe collega's op de scholen. In de website is een speciale module ingebouwd waar leerlingen kunnen solliciteren voor een stage bij een van de opleidingsscholen van de AAOS. Een voorbeeld vind je hier.
Alfrink College
Alfrink College
Nieuwe website
Alfrink College
Zoetermeer

Voor het Alfrink College ontwikkelde Nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, een aantrekkelijke website. Met schuine vlakken in de huisstijlkleuren past de website goed bij het logo en de huisstijl, die wij eveneens voor de school ontwikkelden. Op de site vertellen leerlingen en docenten in korte, persoonlijke quotes waarom zij voor het Alfrink College kiezen. Door ook docenten aan het woord te laten positioneert de school zich als een aantrekkelijke werkgever. 

Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
ASKO Scholen
ASKO Scholen
Amsterdam
Isendoorn College
Isendoorn College
Virtuele tour, webinars, training
Isendoorn College
Warnsveld
Hoe werf je leerlingen tijdens de coronaperiode? Het Isendoorn College in Warnsveld koos voor een virtuele tour. Leerlingen en hun ouders lopen virtueel door de school en krijgen zo een goed beeld van hoe de school eruitziet. Ook geven leerlingen via video’s meer uitleg over een specifieke plek of een lokaal in de tour. Naast de virtuele tour heeft Huis Communicatie meerdere live webinars ontwikkeld. Het Isendoorn College werd volledig ontzorgd: wij verzorgden de communicatie, hebben de sessies ingericht en klaargezet. Ook organiseerden we een training voor docenten hoe zij een webinar moeten geven. De sessies zijn goed bezocht: het Isendoorn College had maar liefst zeshonderd inschrijvingen.  
Nieuwe website nodig?
Nieuwe website nodig?
door Nieuweschoolwebsite.nl
Nieuwe website nodig?
Heel Nederland
Wij hebben ruime ervaring in het ontwikkelen van websites voor scholen, onderwijsorganisaties, besturen, (integraal) kindcentra en samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs. Dit doen wij vanuit Nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie.
 
Met ons websiteaanbod krijgen scholen een frisse, eigentijdse website met veel handige modules. Wij zien een website als een belangrijke communicatie-uiting en kijken dus goed naar de missie, visie en identiteit van de school zodat iedere website een persoonlijke en eigen uitstraling krijgt. De websites van Nieuweschoolwebsite.nl zijn AVG-proof, worden begeleid door communicatie professionals en hebben en zeer gebruiksvriendelijk CMS-systeem. Interesse in een nieuwe website of kan de huidige website een opfrisbeurt gebruiken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. 
OBS De Drentse Hoek
OBS De Drentse Hoek
Restyle logo, schoolgids en jaarkalender
OBS De Drentse Hoek
Den Haag

Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van OBS De Drentse Hoek in Den Haag. Het oude logo was gedateerd dus stuurden we een voorstel voor een restyle. Een van de ontwerpen viel goed in de smaak waardoor de school ervoor gekozen heeft dit door te voeren in de nieuwe huisstijl. Oordeel zelf. 

Stanislas Pro
Stanislas Pro
Nieuwe website, webteksten, huisstijl en fotografie
Stanislas Pro
Rijswijk

Word een PRO! Als je de website van het Stanislas Pro in Rijswijk bezoekt, wil je toch gelijk een bezoek aan de school brengen? Wij mochten de website ontwerpen en bouwen op basis van een door ons ontwikkelde huisstijl. Ook verzorgden we de fotografie en schreven we de teksten. De foto's, met creatieve tekeningen, geven een kijkje in de toekomst: ook jij kunt een echte PRO worden.  Oordeel zelf ↓

Bekijk de website hier
Meer Primair
Meer Primair
Ontwikkeling E-zine
Meer Primair
Hoofddorp
Met een interne nieuwsbrief betrek je medewerkers bij wat er binnen je schoolbestuur gebeurt. Meer Primair gaat nog een stapje verder in het binden van collega’s. Vijf keer per jaar verspreiden ze een compleet magazine met aantrekkelijke interviews, rubrieken, veel fotografie en het laatste nieuws vanuit de organisatie. Huis Communicatie leidt de redactievergadering van dit E-zine, schrijft mee, doet de eindredactie, begeleidt de vormgeving, verzorgt het drukwerk en plaatst het magazine online.

Bekijk de E-zines hier
Tender College
Tender College
Schoolgids
Tender College
Ijmuiden
Het Tender College in IJmuiden is een kleinschalige school, die inspirerend en kwalitatief goed onderwijs biedt. De middelbare school riep onze hulp in om de schoolgids weer helemaal anno nu te maken. We herschreven de teksten en gaven de gids een nieuwe look en feel. De frisse vormgeving viel direct in de smaak en kan weer jaren mee. 
MaxX Onderwijs
MaxX Onderwijs
Schoolgids
MaxX Onderwijs
Neede
MaxX is een school voor praktijkonderwijs in de Achterhoek. Wij schreven voor deze vo-school de schoolgids en zorgden voor een frisse en passende vormgeving. 
Bekijk hier onze virtuele tours
Bekijk hier onze virtuele tours
Begeleid en gemaakt door Huis Communicatie
Bekijk hier onze virtuele tours
Voor diverse scholen maakten wij een virtuele tour door het schoolgebouw. Dankzij 360° foto’s in onze tour kunnen ouders en leerlingen online - in 3D! - de school ontdekken. Benieuwd hoe zo’n virtuele tour in 3D van Huis Communicatie eruitziet? Bekijk hier enkele voorbeelden.
Oosterlicht College
Oosterlicht College
Virtuele tour en animatie
Oosterlicht College
Nieuwegein en Vianen
Een virtuele tour in 3D is dé manier om potentiële nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. Voor het Oosterlicht College maakten we zo’n virtuele tour. Zowel voor de locatie Nieuwegein als Vianen. De tour biedt – ook op afstand – een goed beeld van de school. Bezoekers kunnen o.a. lokalen binnengaan en video’s bekijken waarin meer verteld wordt over de school en het onderwijsaanbod. Hier lees je meer over de virtuele tour én kun je een digitaal rondje door het Oosterlicht College en enkele andere scholen lopen. Daarnaast wilde de school graag de doorstroommogelijkheden binnen de verschillende niveaus beter toelichten. Wij ontwikkelden een animatie waarin alle mogelijkheden worden uitgelegd. Daarnaast zijn nieuwe foto’s gemaakt en hebben we diverse infographics ontworpen. 
SCO Delft
SCO Delft
Visie sociale media en arbeidsmarktcommunicatie
SCO Delft
Delft
Door middel van diverse gesprekken en brainstormsessies zijn SCO Delft en Huis Communicatie samen op zoek gegaan naar een visie op sociale media. Hierbij zijn de directeuren uit het VO en PO actief betrokken. De visie is vervolgens vertaald naar een praktisch uitvoerbaar communicatieplan. 

Hiernaast zijn alle scholen voorzien van een ‘one page, one plan’. Dit is een verkort advies op het gebied van de algehele communicatie van de school: waar liggen de kansen en uitdagingen? Welke acties kan de school zelf nemen om de doelen te bereiken? 

Op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie zijn de scholen voorzien van sjablonen voor vacatureteksten. 
 
Katholieke basisschool de Elzenhoek
Katholieke basisschool de Elzenhoek
Nieuwe website
Katholieke basisschool de Elzenhoek
Zoetermeer
De Elzenhoek wilde een nieuwe website die aansloot bij hun nieuwe logo, missie, visie en kernwaarden. Huis Communicatie heeft een kleurrijke website ontworpen en passende websiteteksten geschreven zodat de Elzenhoek kan laten zien waar ze zich mee onderscheiden als school. Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
IKC De Ark
IKC De Ark
Algemene communicatie
IKC De Ark
Schagen
Basisschool de Ark (Stichting Kopwerk) en kinderopvang ’t Hummeltje (Kappio) bundelen de krachten voor een nieuw IKC. Kinderen van 0 t/m 12 jaar kunnen in de nabije toekomst leren in een inspirerende omgeving die helemaal van deze tijd is. Het nieuwe schoolgebouw is duurzaam met een circulair interieur, centraal leerplein, buitenlesruimte en een grote moestuin. We zorgen voor een continue communicatiestroom in de vorm van persberichten en social media posts, adviseren op het gebied van ouder- en buurtcommunicatie en ondersteunen bij de vormgeving van uitingen, zodat IKC De Ark de aandacht krijgt die het verdient.
Expertisepunt LOB
Expertisepunt LOB
Nieuwe website
Expertisepunt LOB
Woerden
Het Expertisepunt LOB is een initiatief van de VO-raad, MBO Raad en Vereniging Hogescholen. Het Expertisepunt opereert sector overstijgend en ondersteunt vo-, mbo- en hbo-scholen bij het verbeteren van de loopbaanoriëntatie en –begeleiding van leerlingen en studenten. Expertisepunt LOB was op zoek naar een nieuwe, frisse website die overzichtelijk is en waar zij verschillende modules in kwijt konden. De huisstijl werd gerestyled en we ontwikkelden een duidelijke website van deze tijd waar alle documenten en informatie overzichtelijk zijn weergegeven in modules. Denk aan diverse onderzoeken, praktijkvoorbeelden en opdrachtenbanken. 

Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
SWVAM
Publieksjaarverslag
SWVAM
Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel en Uithoorn
Duidelijk en aantrekkelijk alle opbrengsten van het jaar in beeld brengen. Dat deden we met het publieksjaarverslag voor SWVAM. Het samenwerkingsverband heeft als missie: passend onderwijs en waar nodig passende ondersteuning voor alle leerlingen. Het publieksjaarverslag maakt helder in tekst en beeld (infographic) hoe dit het afgelopen jaar is gerealiseerd. Zelf lezen? Dat kan hier!
Training Kort en Bondig schrijven
Training Kort en Bondig schrijven
Communicatietraining op maat
Training Kort en Bondig schrijven
Hoofddorp
Huis Communicatie geeft regelmatig trainingen, waaronder de training Kort en bondig schrijven.  Tijdens deze schrijftraining - die bedoeld is voor medewerkers en directeuren in PO en VO - leer je hoe je kernachtige, aantrekkelijke teksten schrijft die ouders daadwerkelijk lezen.

Inmiddels hebben we al vele trainingen mogen verzorgen. Na afloop vragen we deelnemers altijd naar hun ervaringen en om een rapportcijfer. Deelnemers waarderen onze trainingen gemiddeld met een 8,6. Ook deelnemen aan de training? Kijk hier voor meer informatie.
Talent Primair
Talent Primair
Publieksjaarverslag in de vorm van een infographic en communicatieplan
Talent Primair
Huizen
Een jaarverslag wordt vaak slechts door een select groepje van A tot Z gelezen. Wil je een groter publiek bereiken met je hoogtepunten van het afgelopen jaar, dan kun je het jaarverslag vertalen naar een publieksversie. Talent Primair koos voor een infographic waarbij de kernwaarden en de strategische doelstellingen van het schoolbestuur mooi voor het voetlicht komen. 
In een communicatieplan wordt de in- en externe communicatie gestroomlijnd en wordt er samenhang gecreëerd. Hierbij hebben we speciale aandacht voor het extern delen van successen en arbeidsmarktcommunicatie. 
Buitenhout College
Buitenhout College
Algehele profilering en imagoverbetering, ondersteuning leerlingenwerving
Buitenhout College
Almere
Het Buitenhout College heeft een hele nieuwe uitstraling die goed aansluit bij de doelgroep van de school: people, planet profit. De nieuwe profilering is doorgevoerd in gevelbestickering, buitenreclame, stoepkrijtgraffitti, schoolgids, posters, website en ondersteuning bij de open dag. In coronatijd hebben we de school geholpen bij coronaproof leerlingen werven door middel van een virtuele 3D-tour
SVWAM
SVWAM
Nieuwe website
SVWAM
Aalsmeer

Nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, ontwikkelde een website voor het Samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM). Op de website vinden ouders, scholen en organisaties elk een eigen knop die informatie biedt die aansluit bij de doelgroep. Op deze manier kan het samenwerkingsverband elke persoon van de juiste informatie voorzien. Het team van Nieuweschoolwebsite.nl dacht mee over het indelen in doelgroepen, en zorgde ook voor passende teksten.  

Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
Daltonschool De Branding
Daltonschool De Branding
Profilering en wervingsmiddelen
Daltonschool De Branding
Den Oever
Daltononderwijs, aangevuld met de 7 gewoonten van Covey. Dat is waar het onderwijs op De Branding op focust. Wij helpen de school in de communicatie hierover naar huidige én nieuwe ouders. Passend bij de profilering ontwikkelden we een nieuw logo inclusief gevelborden, een schoolgids, website, ouderfolder, tasjes voor leerlingen en een aanmeldformulier. Samen met een van onze partners hielpen we de school met een plan voor een strakkere en huiselijke herinrichting, dat het team zelf uitvoerde. Ook zullen we de school ondersteunen bij het ontwikkelen van wervingsactiviteiten voor nieuwe ouders en kinderen, gericht op groei van de school.
Gemeente Amstelveen
Gemeente Amstelveen
Naschools NPO-programma Kangoeroe KIK
Gemeente Amstelveen
Amstelveen

Voor de gemeente Amstelveen zijn wij kwartiermaker NPO-gelden. Voor 11 scholen verzorgen wij een aantrekkelijk naschools programma, waarmee leerlingen hun sociaal-emotionele vaardigheden kunnen ontwikkelen. Hiervoor werken we samen met maatschappelijke aanbieders uit Amstelveen en omgeving. In de zomervakanties verzorgen we een zomerprogramma. Kangoeroe KIK is naamgever en mascotte van het programma. 

Scala College en Coenecoop College
Scala College en Coenecoop College
Communicatie over koersplan
Scala College en Coenecoop College
Alphen aan den Rijn
Wat betekent onze visie voor jou? Hoe laat jij onze kernwaarden zien in je werk? Deze en andere vragen staan centraal in de communicatie over het Koersplan van het Scala College en Coenecoop College. Meerdere keren per jaar verzorgen wij een serie interviews met medewerkers, ouders en leerlingen. We ontwikkelen bijpassende posters, die ophangen in de scholen. Zo wordt het Koersplan zichtbaar. Passend bij het jaarverslag van het bestuur maakten we een infographic. Daarnaast analyseerden wij de communicatiemiddelen van beide scholen en gaven wij advies over inhoud en uitstraling.
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Visie Passend Onderwijs
Almeerse Scholen Groep
Almere
Voor de Almeerse Scholen Groep hebben wij de Visie op Passend Onderwijs helpen ontwikkelen. Met een grote groep directeuren en intern begeleiders hebben we een rondetafelgesprek gevoerd, om in kaart te brengen welke wensen en gedachten er leven met betrekking tot de visie. Dit is verder aangescherpt in gesprekken die we gevoerd hebben met college van bestuur, directie, rectoren en beleidsmedewerkers. Vervolgens hebben wij de redactie van het visiedocument verzorgd. Ook namen wij alle interne communicatie over het visiedocument voor onze rekening.
LEV-WN
LEV-WN
Digitale ledenvergadering en video
LEV-WN
Alphen aan den Rijn
Voor LEV-WN, een schoolbestuur met scholen door heel Nederland, organiseerden wij een digitale ledenvergadering met een goede opkomst en interactie met de leden. Vergaderingen op locatie trokken voorheen nauwelijks bezoekers vanwege de grote reisafstand. Daarom is deze vorm een uitkomst voor LEV-WN. Om leden uit te nodigen ontwikkelden wij een uitnodigingsvideo.
Kies je school in Almere
Kies je school in Almere
Informatiecampagne, offline en online communicatie
Kies je school in Almere
Almere

Hoe help je leerlingen van groep 8 in Almere de juiste keuze te maken voor hun vervolgschool? Met die opdracht heeft Huis Communicatie samen met de communicatiemedewerkers van de drie betrokken besturen Kies je School in Almere ontwikkeld. Wij hebben het gehele proces en plan uitgewerkt. Wij informeren de 80 basisscholen en verzorgen het informatiemateriaal voor de leerlingen van groep 7 en 8. De VO-scholen worden door ons ondersteund in hun performance. Dit jaar alweer voor de derde keer.
Vorig jaar vond voor de eerste keer de digitale versie van Kies je School in Almere plaats. Dat beviel het onderwijs, de ouders en leerlingen bijzonder goed. Naast het informatiemateriaal, verzorgen we ook de animatievideo, een gadget, advertenties en begeleiden we de live-webinars die de 17 VO-scholen organiseren voor ouders en leerlingen. Ook de website www.kiesjeschoolinalmere.nl is van onze hand. Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden.

Kindcentrum Vroondaal
Kindcentrum Vroondaal
Communicatie nieuwbouw
Kindcentrum Vroondaal
Den Haag

Huis Communicatie is de vaste communicatiepartner van Kindcentrum Vroondaal. We gaven de feestelijke start van de nieuwbouw een extra vrolijk tintje met een ballonnen-uil, passend bij het logo van het kindcentrum. Ook verzorgden we alle communicatie rondom dit evenement: uitnodigingen voor genodigden, een aankondiging vooraf en fotoverslag na afloop voor ouders, een brief voor omwonenden en een persbericht.
Naast de communicatie rondom de nieuwbouw ondersteunen wij het kindcentrum met onder andere de schoolgids, het schoolplan, de website, advertenties en T-shirts. We verzorgden de bestickering van het tijdelijke gebouw en ontwikkelden voor elke klas een boom met de klassenregels.

De Einsteinschool
De Einsteinschool
Schoolgids
De Einsteinschool
Amsterdam
Een schoolgids in de vorm van een schoolkalender. Daarvoor koos De Einsteinschool van Stichting Westelijke Tuinsteden (STWT). Het bestaande logo bleef behouden en werd uitgebreid met een 'mascotte' die het onderwijsaanbod letterlijk én figuurlijk handen en voeten geeft. De mascotte is de rode draad in de vormgeving van de schoolgids. Nieuwe fotografie en nieuwe webteksten maken het geheel compleet.
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Communicatie over innovatie
Almeerse Scholen Groep
Almere
Bij de Almeerse Scholen Groep krijgt innovatie hoge prioriteit. Huis Communicatie maakt deel uit van de Regiegroep Innovatie, denkt inhoudelijk mee en verzorgt alle communicatie. Wij schreven de Innovatiestrategie, waarin ASG toelicht welke theorieën de basis vormen van innovatie binnen de scholengroep. We werken mee aan de ontwikkeling van een vierdelige leergang ‘Leiding geven aan innovatie’ voor medewerkers, zowel inhoudelijk als in het maken van presentaties. Ook verzorgen wij de communicatie rondom het ASG-Innovatielab, een broedplaats voor innovatie. We maken presentaties voor de raad van toezicht en schrijven bijdragen over innovatie voor de kadernota, het jaarverslag en de nieuwsbrief.
Onderwijsgroep Amstelland

Diverse communicatiemiddelen en advies


Onderwijsgroep Amstelland
Amstelveen
Onderwijsgroep Amstelland ondersteunen we met allerlei werkzaamheden. We verzorgen onder andere jaarlijks het jaarverslag en het publieksjaarverslag. We hebben een strategisch beleidsplan geschreven, bijpassende infographics ontwikkeld en geholpen bij het verfrissen van de huisstijl. Ook ondersteunden we bij de communicatie omtrent nieuwbouw: het informeren van ouders, leerlingen, de MR, medewerkers, de gemeente en de omwonenden. Tot slot weet Onderwijsgroep Amstelland ons ook te vinden voor calamiteitencommunicatie.
WE Den Hertogschool
WE Den Hertogschool
Nieuwe website, webteksten, fotografie
WE Den Hertogschool
Den Haag

Een vrolijke, verfrissende website, die duidelijk laat zien wat we doen. Dat was de vraag van de W.E. den Hertogschool. De verouderde website hebben we vervangen door een moderne website, gebaseerd op de poppetjes die bij de school centraal staan. Ook verzorgde Huis Communicatie pakkende websiteteksten en de fotografie. Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 

Meer Primair
Meer Primair
Communicatieprofs, een abonnement op goede communicatie
Meer Primair
Hoofddorp
Meer Primair heeft een abonnement op goede communicatie bij Huis Communicatie. Hiermee kan het schoolbestuur rekenen op een vast aanspreekpunt en de uitvoering van interne en externe communicatie. Denk hierbij aan het verzorgen van effectieve arbeidsmarktcommunicatie, mediacontacten, jaarverslag, nieuwsberichten, ondersteuning van de scholen en het actueel houden van sociale media en website. Ook calamiteitencommunicatie is onderdeel van het abonnement. Huis Communicatie bewaakt de kernboodschap van Meer Primair in de uitvoering van alle communicatie en zorgt voor een sterk en eenduidig verhaal in woord en beeld. 
(Pers)woordvoering | Hulp bij calamiteiten
(Pers)woordvoering | Hulp bij calamiteiten
Heel Nederland
(Pers)woordvoering | Hulp bij calamiteiten
door Huis Communicatie
Woordvoering voor een commerciële instelling of voor een gemeente is iets anders dan voor een onderwijsorganisatie. Niet veel ervaren woordvoerders zijn volledig gespecialiseerd in de onderwijssector. Dat geldt wel voor Huis Communicatie. Voor verschillende schoolbesturen zijn wij standaard de vaste woordvoerder, bijvoorbeeld voor de Almeerse Scholen Groep, Meer Primair en Stichting Kopwerk/Schooltij. Ook indien er een calamiteit plaatsvindt, neemt Huis Communicatie de woordvoering en communicatie uit handen. Op zoek naar een (pers)woordvoerder of hulp nodig na een calamiteit? Neem contact met ons op of bel rechtstreeks naar Grada Huis (06 53 22 82 46), we bespreken graag de mogelijkheden. 
Kindcentrum de Vindplaats
Kindcentrum de Vindplaats
Begeleiding fusietraject
Kindcentrum de Vindplaats
Amsterdam
Twee Amsterdamse scholen fuseren tot één kindcentrum waar hecht wordt samengewerkt met kinderopvang en andere partners in de wijk. Vanaf het begin van dit proces mocht Huis Communicatie de scholen ondersteunen. Bijvoorbeeld met de in- en externe communicatie. De visie van de school op de wereld, het kind en het kindcentrum werd vertaald naar een nieuwe naam, logo en huisstijl. Er werden een website en meerdere video’s ontwikkeld. Hierbij hebben we rekening gehouden met de laaggeletterdheid van een deel van de doelgroep. 
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Diverse communicatiemiddelen en advies
Almeerse Scholen Groep
Almere

De Almeerse Scholen Groep (ASG) is een van de grootste schoolbesturen van Nederland waarvoor wij al jaren werken. Onze werkzaamheden lopen zeer uiteen. Bij ASG begeleiden we o.a. ieder jaar voor een groot deel het interne proces van het jaarverslag. Ook de uitvoering nemen wij ASG uit handen, zowel van het jaarverslag als van de publieksversie: een video waarin ASG laat zien welke resultaten er in het afgelopen jaar behaald zijn. Zie hier het resultaat. Maar we doen meer. We schreven bijvoorbeeld ook een uitgebreide en beknopte versie van het Koersplan en ontwikkelden er een video bij. Ook verzorgen we de tweewekelijkse nieuwsbrief (van onderwerpselectie tot en met verzending) en alle communicatie rondom corona. Bovendien is Grada Huis de vaste (pers)woordvoerder van ASG. 

Stichting Kopwerk
Stichting Kopwerk
Wervingscampagne
Stichting Kopwerk
Anna Paulowna
Voor Stichting Kopwerk/Schooltij heeft Huis Communicatie een campagne uitgerold voor het werven van een nieuwe schooldirecteur. We produceerden een video met een schoolleider in de hoofdrol, waarmee Kopwerk/Schooltij zich profileert als aantrekkelijke werkgever. De video werd door ruim 25.000 personen op social media gezien en leidde naar een wervende vacaturetekst, waar verschillende kandidaten op reageerden. Verder hielpen we bij het optimaliseren van de website, begeleidden we de interne communicatie, ondersteunden we bij het optuigen van een LinkedInaccount en zijn we de vaste woordvoerder voor Stichting Kopwerk/Schooltij.
Rijnlands Lyceum
Rijnlands Lyceum
Opbouwen imago, profilering, nieuw logo en nieuwe huisstijl
Rijnlands Lyceum
Sassenheim
Het Rijnlands Lyceum Sassenheim (RLS) is een middelbare school voor mavo, havo, vwo, tweetalig havo en tweetalig vwo. Het RLS wilde een vernieuwingsslag maken waarbij zij het professionele advies van Huis Communicatie inriepen. Samen met een kopgroep hebben we nagedacht over de kernwaarden, profilering en de positionering van de school ten opzichte van de andere VO-scholen. De uitkomsten van de sessies hebben we vertaald in tekst en beeld.
Ook over de naam hebben we advies gegeven. Bovendien bedachten we een nieuwe slogan, passend bij de nieuwe profilering. We herschreven de visie en de missie waarbij de inhoud fier overeind bleef. Na deze exercities hebben we een nieuw, onderscheidend logo en een huisstijl ontwikkeld die past bij het nieuwe imago. De eigentijdse profilering hebben we vertaald in zowel offline communicatie (zoals de schoolgids, gevelbelettering, brochures, interne communicatiemiddelen en fotografie) als online communicatie (waaronder Powerpoint presentaties en een nieuwe website).
Bekijk hier onze video's
Bekijk hier onze video's
Begeleid en gemaakt door Huis Communicatie
Bekijk hier onze video's

Video's en animaties zijn een krachtige tool in de sterk digitaliserende wereld.  Wil je informeren, verhelderen of enthousiasmeren? Het kan allemaal met een digitale video, oftewel een Digivid. Huis Communicatie mocht al voor diverse scholen aan de slag met beeld. Bekijk hier enkele voorbeelden.

RGO Middelharnis
RGO Middelharnis
Virtuele tour
RGO Middelharnis
Middelharnis

RGO Middelharnis wilde tijdens de coronacrisis op een creatieve manier nieuwe leerlingen werven. Hoe kan dat beter dan via een virtuele tour? Leerlingen laten in zo’n veertig video’s het hele schoolgebouw zien. De middelbare school beschikt over twee locaties, waarvan de vmbo-school vernieuwd is. Via de tour konden leerlingen, ouders en de medewerkers het nieuwe gebouw online bewonderen. De tour zorgde voor een flinke toename van het aantal (unieke!) bezoekers op de website. Gerdien Stoutjesdijk, PR & Communicatie RGO Middelharnis: “We hebben in het afgelopen schooljaar zelfs zonder open dag weer veel leerlingen kunnen werven en ik durf oprecht te zeggen dat de hulp van Huis Communicatie hieraan een grote bijdrage heeft geleverd.”   

 

IKC Waterrijk
IKC Waterrijk
Diverse communicatiemiddelen
IKC Waterrijk
Noord-Scharwoude
IKC Waterrijk is volop in beweging. De nog jonge school werkt aan een nieuw onderwijsconcept waarin kinderen gedurende de dag hun eigen leerroute volgen. Wij ondersteunen hierbij met duidelijke communicatie naar ouders in de vorm van brieven, webteksten, een folder en de schoolgids. Ook ontwikkelden we de naam en het logo voor de school.
IKC Het Kristal
IKC Het Kristal
Wervingsmiddelen voor de kinderopvang
IKC Het Kristal
Dordrecht
IKC Het Kristal in Dordrecht breidt de kinderopvang uit met volledige dagopvang voor 0-4 jaar. Huis Communicatie ging met ze in gesprek: wat wil het IKC uitstralen? Wat is de positie in de Dordrechtse markt en welke positie zou dit kunnen zijn? Hoe is de bereikbaarheid en wat kunnen we doen om deze te verbeteren?

Ook de uitvoering van diverse communicatiemiddelen hebben wij verzorgd. Denk hierbij aan displays langs doorgaande wegen, een wervingsfolder voor ouders, persberichten, teksten voor de website en een advertentie voor social media. Het kindcentrum ontving direct meerdere aanmeldingen.
Buitenhout College
Buitenhout College
Uitnodiging en informatiebrochure
Buitenhout College
Almere
In het afgelopen jaar hebben we allemaal – noodgedwongen – in sneltreinvaart enorm veel ICT-vaardigheden opgedaan. Maar er is nog zoveel meer te leren. Omdat ICT-vaardige docenten onmisbaar zijn, organiseerde het Buitenhout College een studiedag voor het personeel: ‘Effectief leren en werken met ICT’. Ons werd gevraagd de uitnodiging voor deze studiedag en een informatiebrochure te verzorgen. We schreven de teksten en gingen aan de slag met de vormgeving die aansluit bij de huisstijl van de school. Bekijk de informatiebrochure hier op onze LinkedIn pagina.
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Doorvoering van de nieuwe huisstijl
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Sassenheim
We kunnen er niet meer omheen! De nieuwe huisstijl van het Rijnlands Lyceum Sassenheim, opgezet door Huis Communicatie, is nu overal zichtbaar in en rondom het schoolgebouw.  Van doppers met het nieuwe logo tot een frisse gevel in de kleuren blauw en geel. En van nieuwe gevelborden  tot dit grote spandoek van maar liefst 3 bij 5 meter. De school is blij met de nieuwe huisstijl en dat mag iedereen weten. 
Flevowijs
Flevowijs
Woordvoering
Flevowijs
Flevopolder
Huis Communicatie is woordvoerder van Flevowijs, een samenwerkingsverband van 19 schoolbesturen in de Flevopolder. Susanne Olivier, bestuurder van Flevowijs, werd via onze inzet uitgenodigd bij Omroep Flevoland voor een lang interview over het lerarentekort. Bekijk het gesprek hier. 
Stanislascollege
Stanislascollege
Profilering nieuw onderwijsconcept
Stanislascollege
Pijnacker
Het Stanislascollege Pijnacker start in het nieuwe schooljaar met flexonderwijs. Wij ondersteunen met de profilering van dit nieuwe onderwijsconcept. Door een eigen, pakkende naam, look and feel en toon hielpen we mee om MyFlex een vliegende start te bezorgen. We maakten onder andere een catchy animatievideo, powerpoint-presentaties, een brochure en nieuwsbrieven. Voor de ouderbijeenkomst, waarvoor Huis Communicatie de uitnodiging en powerpoint-presentatie verzorgde, was de animo zo groot dat er een tweede bijeenkomst georganiseerd werd. Ook schreven we een persbericht en ontwikkelden verschillende banners. Daarnaast ondersteunen we het Stanislascollege met leerlingenwerving met onder andere social clips (korte video’s). 
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Interne nieuwsbrief
Almeerse Scholen Groep
Almere
Voor de Almeerse Scholen Groep ontwikkelen we al sinds 2019 met veel plezier de digitale interne nieuwsbrief. Deze tweewekelijkse nieuwsbrief bevordert de company pride en de kennisdeling tussen de scholen en de medewerkers onderling en tussen PO en VO.  Wij bedenken de onderwerpen, doen interviews, schrijven teksten, zorgen voor beeld bij de artikelen en maken de nieuwsbrief klaar voor verzending. 
VvOB
Communicatie, profilering en ledenvergadering
VvOB
Almere
De Vereniging voor onderwijsbestuurders is een nog jonge vereniging voor bestuurders in het primair en voortgezet onderwijs. Huis Communicatie adviseert het bestuur over positionering en profilering. Wij verzorgen de nieuwsbrief aan de leden en externe relaties, ondersteunen bij ledenwerving en organiseren de (digitale en fysieke) ledenvergaderingen. Bekijk hier het filmpje waarin we de VvOB aan je voorstellen.
SVWAM
Redactie Ondersteuningsplan 2022-2026
SVWAM
Aalsmeer
Voor het samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM) schreven wij een nieuw Ondersteuningsplan. We dachten met het bestuur mee over een logische opbouw en beschreven de ambities in heldere taal.  Als aanvulling op het plan ontwikkelen wij een publieksversie, animatie en praatplaat. Hierin vertalen we het Ondersteuningsplan voor ouders, leraren, beleidsmedewerkers en andere betrokkenen.
Kindcentrum Vroondaal
Kindcentrum Vroondaal
Ontwerp klassenboom
Kindcentrum Vroondaal
Den Haag

Wie een willekeurig klaslokaal bij Kindcentrum Vroondaal in Den Haag binnenloopt, kan er bijna niet omheen. Ieder lokaal is sinds dit schooljaar voorzien van een opvallende klassenboom, gebaseerd op het logo van het kindcentrum. Aan de takken en bladeren van de klassenbomen hangen gedragsafspraken en klassenregels die de leerlingen met elkaar hebben opgesteld.  Op het bord van een meter bij een meter groot kunnen de regels geschreven worden, maar er kunnen ook afbeeldingen op geplaatst worden van gewenst gedrag bijvoorbeeld. Doordat de boom altijd prominent aanwezig is in het klaslokaal, krijgen de gemaakte afspraken veel aandacht. Kindcentrum Vroondaal kwam met het idee, wij dachten mee, hebben de boom ontworpen en zorgden voor de uitvoering.  Een leuk project!

Scholengroep De Langstraat
Scholengroep De Langstraat
Analyse communicatie
Scholengroep De Langstraat
Waalwijk
De vier scholen van Scholengroep De Langstraat werkten allemaal met hetzelfde logo en misten focus in hoe zij zichzelf op de kaart zetten. Huis Communicatie gaf de scholen een eigen gezicht. In samenspraak met elke school is per school een profileringsplan opgesteld, met unique selling points en een slogan. Elke school kreeg een eigen logo en huisstijl, passend bij het logo van de scholengroep. Profileringsplan en huisstijl resulteerden in wervingsmiddelen (o.a. posters, spandoeken en folders). Dit helpt de scholen zich elk op hun eigen wijze te profileren en positioneren.
Klavertje vier
Klavertje vier
Folder NPO-gelden
Klavertje vier
Hoofddorp
Basisschool Klavertje vier in Hoofddorp vroeg ons een folder te ontwikkelen waarin uitleg gegeven wordt over de besteding van de NPO-gelden. Wij schreven de teksten en verzorgden de vormgeving. Om te voorkomen dat de folder teveel tekst zou bevatten, hebben we ervoor gekozen de resultaten en acties beeldend weer te geven in een infographic. De school is blij met "het prachtige eindresultaat". 
Stichting PCPO Capelle-Krimpen
Nieuw koersplan
Stichting PCPO Capelle-Krimpen
Capelle aan den IJssel
PCPO Capelle bevindt zich in een dynamische omgeving met veel uitdagingen. Samen werken we aan een Koersplan voor de komende jaren. De missie, visie, kernwaarden en ambities zijn geformuleerd. Nu is het tijd om de vertaalslag te maken naar concrete doelen. Hiervoor vinden gesprekken plaats met verschillende stakeholders. Ook leerlingen worden betrokken bij het Koersplan; wat vinden zij van de geformuleerde ambities? Hebben ze ideeën om hun school nog beter te maken? Wij verzorgden een kindversie van het koersplan met vragen voor basisschoolleerlingen. In begrijpelijke taal, zodat leerlingen zich aangesproken en geïnspireerd voelen én met waardevolle input komen voor de koers van de stichting.
Onderwijsgroep Oost-Brabant
Onderwijsgroep Oost-Brabant
Begeleiding fusietraject
Onderwijsgroep Oost-Brabant
Gemert

Onderwijsgroep Oost-Brabant is de nieuwe naam waaronder de besturen Onderwijsstichting De Peel en Stichting Openbaar Onderwijs Jan van Brabant vol vertrouwen het nieuwe jaar ingaan. De grote drijfveer van de fusie was het behoud van thuisnabij onderwijs en krachtenbundeling om het lerarentekort het hoofd te bieden. Huis Communicatie heeft vanaf het begin de in- en externe communicatie verzorgd en meegedacht en meegewerkt aan het verkrijgen en behouden van draagvlak. Ook de nieuwe naam en het logo en huisstijl zijn door Huis Communicatie ontwikkeld. Wat een mooi project en dank voor de fijne samenwerking aan de bestuurders Arn Bressers en Dirck van Bennekom, bestuurssecretaris Suzan van Engelen en Hans Schuit van BMC die de fusie zeer vakkundig begeleid heeft.

Buitenplaats Nassaupark
Buitenplaats Nassaupark
Nieuwe website
Buitenplaats Nassaupark
Hoofddorp
In Nassaupark (Hoofddorp) komt een nieuwe school voor kinderen van 0-13 jaar: Buitenplaats Nassaupark. Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) en schoolbestuur Meer Primair bieden hier onderwijs en opvang onder één dak. De opening staat gepland in 2024, maar de school is van plan om in de zomer van 2022 al met de eerste groepen van start te gaan op een andere locatie. Een nieuwe website mag uiteraard niet ontbreken. Op basis van de huisstijl maakten wij het ontwerp en zorgden we ervoor dat de website snel live kon. Bekijk de website hier.
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Communicatie Corona
Almeerse Scholen Groep
Almere
De coronasituatie vraagt enorm veel aanpassingsvermogen van scholen. Huis Communicatie ondersteunt de Almeerse Scholen Groep (ASG) bij het anticiperen op de ontwikkelingen door hen te ondersteunen op communicatiegebied. We ontwikkelden onder andere een draaiboek met voorbeeldbrieven en een informatieboekje voor medewerkers en zorgen ervoor dat de informatie actueel blijft. Ook verzorgen we een corona-nieuwsbrief, waarmee alle relevante informatie over de coronasituatie snel en goed onder de aandacht komt van interne doelgroepen. 
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Animatievideo voor RLS-Flex
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Sassenheim

Open your future met RLS-Flex. Dat is de boodschap van de diverse communicatiemiddelen die we voor het Rijnlands Lyceum Sassenheim ontwikkelden ter profilering van het flexonderwijs waar de middelbare school mee start. Deze pakkende animatievideo - gemaakt door Huis Communicatie - geeft in een minuut weer wat het nieuwe onderwijsconcept voor de leerlingen betekent. Bijvoorbeeld hoe het rooster en de lessen eruit komen te zien. Ook ondersteunde Huis Communicatie bij een persbericht, een mooi vormgegeven folder en een brief voor de ouders en leerlingen. Door alle communicatiemiddelen vlak voor de open dag uit te rollen, draagt de profilering direct bij aan de leerlingenwerving.

Stichting Kopwerk/Schooltij
Stichting Kopwerk/Schooltij
Video lerarenwerving
Stichting Kopwerk/Schooltij
Noord-Holland
Stichting Kopwerk/Schooltij vroeg ons een wervingsvideo te maken voor het vinden van nieuwe collega's. We maakten deze video die tot leuke reacties heeft geleid.
Scholengroep De Langstraat
Scholengroep De Langstraat
Advertenties vier scholen
Scholengroep De Langstraat
Waalwijk
Wie één van de huis-aan-huisbladen in omgeving Waalwijk ontvangt kan de grote advertentie die we maakten voor de vier scholen van scholengroep De Langstraat niet gemist hebben.  In de grote spread komen alle vier de scholen aan bod om hun (online) open dagen te promoten. Wie zijn het d’Oultremontcollege, het Dr. Mollercollege, de Walewyc-mavo en het Van Haestrechtcollege en wat maakt hen uniek? Huis Communicatie verzorgde de redactie en de vormgeving van de advertentie. Mocht je de advertentie toch gemist hebben, neem dan hier een kijkje
Stichting Kopwerk/Schooltij
Stichting Kopwerk/Schooltij
Wervingsvideo
Stichting Kopwerk/Schooltij
Anna Paulowna

In de Krachten van Kopwerk/Schooltij vertellen leraren gepassioneerd over hoe nieuwe collega’s ontvangen worden, hoe de teamspirit op school is en waarom zij het mooiste beroep ter wereld hebben. Huis Communicatie bedacht het creatieve concept en realiseerde de wervingsvideo. Het resultaat is onbevangen, authentiek en overtuigend. Een perfecte aanvulling op tekstuele vacatures op Meesterbaan en mooi om als organisatie te delen op de eigen website en social media. 

Bekijk de video hier >>

Oosterlicht College Vianen
Oosterlicht College Vianen
Organisatie webinar
Oosterlicht College Vianen
Vianen
Een digitale open dag inrichten is een flinke uitdaging. Zéker in deze hectische tijd. Fijn als je dan ondersteuning krijgt bij de organisatie en het vormgeven van de inhoud. Zo ervaarde ook het Oosterlicht College Vianen. We adviseerden een webinar in talkshowvorm. Compleet met video-instarts met leerlingen in de hoofdrol. Afdelingsleiders, mentoren en leerlingen deelden aan tafel hun ervaring met de enthousiaste schooldirecteur. Een informele manier om basisschoolleerlingen en hun ouders van de nodige informatie te voorzien. Het resultaat: een goede indruk van de onvergetelijke middelbareschooltijd die zij in Vianen tegemoet gaan. 
Stanislascollege
Stanislascollege
Digitale open dag
Stanislascollege
Pijnacker
Op een wel heel bijzondere manier maakten leerlingen van groep 7 en 8 én hun ouders kennis met het Stanislascollege Pijnacker. In een live talkshow schoven de rector, docenten, mentoren en natuurlijk leerlingen aan bij Marjolein van Steenbergen, afdelingsleider van de brugklassen en talentvolle presentator. Zij vertelden de vele honderden kijkers alles over het reilen en zeilen op de middelbare school. Razende reporters namen de kijker mee het schoolgebouw door en aan tafel werden de meest prangende vragen uit de livechat beantwoord. Een mooie aanvulling op de fysieke proeflesjes waar de brugklassers in spe gelukkig toch alsnog aan mochten deelnemen. De livestream - hier terug te kijken - trok ruim 500 kijkers en was een groot succes. 
Oosterlicht College Nieuwegein
Hybride leerlingenwerving
Oosterlicht College Nieuwegein
Nieuwegein
Met het Oosterlicht College Nieuwegein hebben we een hybride vorm van leerlingenwerving opgezet. Een mooie mix van fysieke en digitale ontmoetingen, een livestream en een nieuwe promotievideo. Ook heeft de virtuele tour door het gebouw een escape tour gekregen. In de communicatie staat niet alleen informeren, maar ook enthousiasmeren en een tikkeltje humor centraal. Zo krijgen leerlingen uit groep 7 en 8 een mooi en volledig en authentiek beeld van de school. 
Leidse schoolbesturen
Leidse schoolbesturen
Onderwijspamflet voor lokale politiek
Leidse schoolbesturen
Leiden
De Leidse schoolbesturen voor voorschool, PO en VO willen na de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 nauwere samenwerking met de gemeente Leiden. In een pamflet melden ze wat het onderwijs in de stad nodig heeft om de kansen voor kinderen en jongeren te vergroten. Huis Communicatie sprak met de tien bestuurders om de wensen te inventariseren en samen te brengen. Wij schreven de tekst, verzamelden cijfermatige informatie ter ondersteuning en zorgden voor een passende vormgeving. Ook stelden we een plan van aanpak op voor de verspreiding van het pamflet, inclusief een persbericht. 
Kindcentrum de Vindplaats
Kindcentrum de Vindplaats
Ontwerp banner
Kindcentrum de Vindplaats
Amsterdam

In het najaar van 2022 opent kindcentrum De Vindplaats haar deuren. Het kindcentrum is een fusie van twee Amsterdamse scholen die nauw samenwerken met kinderopvang en andere partners in de wijk. Huis Communicatie begeleidt dit fusietraject al sinds de start. Toen de bouw het hoogste punt bereikte, werd dit groots gevierd. Huis Communicatie maakte voor deze mijlpaal een mooie banner met de tekst ‘Samen met de buurt. Doe je mee?’ die vanaf nu aan de gevel prijkt.

Federatie Openbaar Onderwijs
Workshop presentatie openbaar onderwijs
Federatie Openbaar Onderwijs
Amsterdam

Openbaar onderwijs heeft een flink aantal scholen in Amsterdam. De besturen vormen gezamenlijk een federatie. Huis Communicatie en de federatie zijn met elkaar aan het werk gegaan om de uniciteit van openbaar onderwijs te kenmerken en deze kenmerken te benoemen voor verdere uitwerking door de Federatie. Een vruchtbare middag waarbij de bestuurders los van hun dagelijkse werkzaamheden het belang van openbaar onderwijs definieerden.

WereldKidz
Communicatie-ondersteuning onderwijs opvang Oekraiense kinderen in regio
WereldKidz
Zeist

Het schoolbestuur WereldKidz heeft het voortouw genomen om onderwijs te regelen voor Oekraïense kinderen van 5 - 12 jaar. Daarbij vraagt zij ondersteuning van besturen, eigen medewerkers en vrijwilligers. WereldKidz heeft ruime ervaring in de opvang van kinderen uit oorlogsgebieden en zet die volledig belangenloos in voor deze kinderen. Trots dat wij hen daarbij van dienst kunnen zijn met het schrijven van brieven voor de verschillende doelgroepen en een flyer.

Versluisgroep
Versluisgroep
Diverse communicatiemiddelen en -advies
Versluisgroep
Sassenheim
Huis Communicatie is het enige communicatiebureau dat gespecialiseerd is in het onderwijs. Je denkt bij ons dan ook niet snel aan een bouwadviesbureau als opdrachtgever. Maar als maatschappelijk verantwoorde ondernemer met veel scholen in de portefeuille, is Versluisgroep een waardevolle relatie. De rol die Huis Communicatie als strategisch communicatieadviseur vervult en de vele communicatiemiddelen die we voor deze club ontwikkelen, geven ons veel kennis over de technische en facilitaire zaken waar je als schoolleiding mee te maken krijgt. 
Goflow Technology
Goflow Technology
Persbericht, nieuwsbrief, advies
Goflow Technology
Sassenheim
Speciaal voor het onderwijs ontwikkelde Goflow Technology een klimaatsysteem waarmee het voelt alsof je lesgeeft in de buitenlucht. Zó schoon is de lucht. Bijzonder innovatief door de manier waarop ze ventileren, namelijk: verticaal. Veel scholen hebben de ventilatie niet op orde, het is een actueel thema. Goflow schakelde Huis Communicatie in voor een persbericht dat opgepikt werd door het Leidsch Dagblad, Omroep West en RTL nieuws. De sterke link met het onderwijs maakt Goflow een interessante opdrachtgever voor Huis Communicatie. Als communicatieadviseurs scheppen we helderheid in de doelen en ondersteunen we bij de benodigde acties om voet aan de grond te krijgen in onderwijsland.
Scala College en Coenecoop College
Scala College en Coenecoop College
Cijfers uit het jaarverslag vormgeven in een infographic
Scala College en Coenecoop College
Alphen aan den Rijn / Waddinxveen
Voor het Scala College en Coenecoop College ontwikkelden wij voor het derde jaar een infographic bij het jaarverslag. Dit is een mooie manier om als schoolbestuur je resultaten te presenteren. Een beeldend en toegankelijk document ter ondersteuning van de tekst in het jaarverslag. Bovendien is het makkelijk te delen in een digitale nieuwsbrief of mailing. De hele infographic bekijken? Dan kan hier. 
Almeerse Scholen Groep
Notitie reservebeleid
Almeerse Scholen Groep
Almere
Voor de Almeerse Scholen Groep redigeerden wij de notitie reservebeleid. De afdeling control riep onze hulp in omdat het voor financieel specialisten lastig is zulke materie begrijpelijk uit te leggen aan collega's die niet dagelijks met financiën bezig zijn. 
Gemeente Amstelveen
Gemeente Amstelveen
Kick-off Kangoeroe KIK
Gemeente Amstelveen
Amstelveen
Maak kennis met Kangoeroe KIK: de mascotte die Huis Communicatie ontwierp voor de gemeente Amstelveen! Met Kangoeroe KIK biedt de gemeente een programma met naschoolse activiteiten aan voor diverse basisscholen in Amstelveen. Via onder andere sport, spel en cultuur krijgen de leerlingen op deze basisscholen extra ontwikkelmogelijkheden, iets dat zij na de coronaperiode zo nodig hebben. Huis Communicatie is als kwartiermaker en projectleider verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het programma. Wij brengen alle partijen bij elkaar: onderwijs, maatschappelijke aanbieders van activiteiten en gemeente. Ook verzorgen wij een zomerprogramma. De gemeente bekostigt de activiteiten met een deel van de gemeentelijke NPO-gelden. Meer weten? Neem dan een kijkje op de website. 
Floreer
Floreer
Nieuwe website
Floreer
Hoofddorp

Floreer biedt onderwijs en opvang op zeventien scholen voor openbaar onderwijs in de gemeente Haarlemmermeer. Wij hebben Floreer geholpen met een nieuwe naam, bijpassend logo en huisstijl. Daar hoort ook een nieuwe website bij. De fotografie wordt later nog vervangen, maar Floreer is blij met het mooie eindresultaat. En wij ook. 

Bekijk de website hier
Scholengroep Leonardo da Vinci
Scholengroep Leonardo da Vinci
Nieuw koersplan
Scholengroep Leonardo da Vinci
Leiden
Huis Communicatie heeft meegewerkt aan het nieuwe koersplan van Scholengroep Leonardo da Vinci in Leiden. We hebben de concepttekst herschreven tot een sprankelende, onderscheidende en enthousiasmerende tekst. In samenwerking met de door het Da Vinci in de arm genomen illustrator verzorgden we bij Huis Communicatie tevens de vormgeving, én de verspreiding naar alle leerlingen. Bekijk het koersplan hier.
Werkplaats Kindergemeenschap
Werkplaats Kindergemeenschap
Communicatie en mediabegeleiding na dreigmail
Werkplaats Kindergemeenschap
Bilthoven
We ondersteunen en leiden vaak calamiteiten, en we hebben al heel wat gezien en meegemaakt. De bestuurder van de Werkplaats Kindergemeenschap in Bilthoven riep onze hulp in voor de communicatie en mediabegeleiding. Een aantal werkers (de school noemt de leerlingen werkers) en medewerkers werden via de mail met de dood bedreigd. Een afbeelding van een vuurwapen versterkte de dreigmail. De veiligheidsdriehoek en de rector/bestuurder bedachten zich geen moment en besloten de school te sluiten tot er een dader werd gevonden. Twee dagen werkten we op een lege school aan een goede communicatie met ouders, werkers en medewerkers. Ook onderhielden wij de contacten met de woordvoerders van de politie en de gemeente. En de media werd door ons te woord gestaan, want het was volop landelijk nieuws tot aan het NOS Journaal aan toe. Gelukkig is er een 17-jarige dader gevonden, die geen connectie had met de school. De dag na Pinksteren ging de school weer open, en stonden er twee draaiorgels muziek te maken om iedereen weer vrolijk welkom te heten. Ook die dag was er nog de nodige mediabegeleiding. Gelukkig is het goed afgelopen. De Werkplaats is een bijzondere school waar we altijd met veel plezier voor werken.
PO-Raad
PO-Raad
Redactie strategische koers
PO-Raad
Utrecht
Wat een leuke opdracht kregen we van de PO-Raad. Of we de redactie van hun strategische koers konden verzorgen. Natuurlijk konden we dat. Via een uitstekende samenwerking met Sander Dankelman van de PO-Raad, schreven we de eerste tekst die werd besproken op de Algemene ledenvergadering. De adviezen en aanpassingen van de leden werden verwerkt, en de koers hebben we in een mooie huisstijl gezet. We zijn er net zo trots op als de PO-Raad zelf.
Dr. JP Heijeschool
Dr. JP Heijeschool
Nieuwe website
Dr. JP Heijeschool
Hoofddorp

De dr. JP Heijeschool in Hoofddorp heeft een mooie nieuwe website. Wij zorgden niet alleen voor een aantrekkelijke website die aansluit op de huisstijl van de school, we hebben ook de fotografie verzorgd en de teksten geschreven zodat toekomstige ouders een goed beeld krijgen wat de school te bieden heeft.

Bekijk de website hier

Opleidingsschool De Dam
Opleidingsschool De Dam
Nieuwe website
Opleidingsschool De Dam
Amsterdam

De nieuwe website van Opleidingsschool De Dam is live. Ze kozen ervoor zelf de teksten te schrijven, maar wij mochten het ontwerp en de bouw van de website op ons nemen. De Dam is erg blij met het eindresultaat.

Bekijk de website hier
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Attentie voor de geslaagden
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Sassenheim
Het Rijnlands Lyceum in Sassenheim wilde alle geslaagden extra in het zonnetje zetten. Wij maakten een mooie slider, passend bij de huisstijl van de school, voor op de website. Alleen namen van de geslaagden komen in willekeurige volgorde voorbij. Een leuke waardering voor een topprestatie! Bekijk de slider hier.
Kindcentrum O3
Kindcentrum O3
Wervingscampagne lerarentekort
Kindcentrum O3
Den Haag

Voor Kindcentrum O3 in Den Haag hebben we een campagne opgezet om het lerarentekort aan te pakken. Deze campagne richt zich op Knappe Gasten, oftewel iedereen met een bijzonder talent die dat wil overdragen op de volgende generatie. Gastdocenten dus. Professionals kunnen een baan buiten het onderwijs combineren met lesgeven aan kinderen van 4-12 jaar. De kick-off was een succes, het vervolg is ingezet. Op de foto zien we onderwijsminister Robbert Dijkgraaf die de flyers in ontvangst neemt die we samen met Kindcentrum O3 mochten maken.
 

Het Koggeschip
Het Koggeschip
Animated gif
Het Koggeschip
Medemblik
Met adverteren op sociale media kun je met een relatief laag budget een grote groep mensen bereiken. Helemaal als je in plaats van een tekst of vaste afbeelding een animated gif plaatst. Dat deden wij voor Het Koggeschip in Medemblik om nieuwe medewerkers te werven. En met succes, want bewegend beeld trekt direct de aandacht. Bekijk het gifje hier.
IKC Startpunt en IKC Panta rhei
IKC Startpunt en IKC Panta rhei
Nieuw logo
IKC Startpunt en IKC Panta rhei
Maassluis
Een sterk logo straalt uit waar jouw school of schoolbestuur voor staat. Het is een ware imagobuilder en draagt bij aan je naamsbekendheid. Een nieuw logo ontwikkelen vraagt dan ook om tijd en aandacht. Hoe leuk is het om na dit proces het nieuwe beeldmerk groots te onthullen? Voor IKC Startpunt en IKC Panta rhei maakten we een ‘logo reveal’-animatie. De perfecte manier om in een korte tijd de USP’s en slogan onder de aandacht te brengen bij collega’s en ouders, waardoor het nieuwe logo direct de lading krijgt die het verdient.   
Samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM)
Podcast-training
Samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM)
Aalsmeer
In no-time zijn podcasts razend populair geworden. De podcast is een mooi middel om je expertise te delen en je netwerk te versterken, zo weet ook het Samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM). Huis Communicatie hield een inspiratiesessie voor de inhoud en ontwikkelde een interviewtraining voor de presentators. Zo kan SWVAM met de podcast meer bereik genereren. 
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Jaarbericht
Almeerse Scholen Groep
Almere
Een publieksjaarverslag saai? Echt niet! Er zijn vele manieren waarop je de ontwikkelingen en hoogtepunten van het afgelopen jaar op een creatieve manier kunt delen met medewerkers en ouders. Voor de Almeerse Scholengroep maakten we deze video. We kozen voor een frisse vormgeving met vrolijke vormen, een vlotte stem en korte en bondige teksten. Ook ideaal om in te zetten tijdens een introductiebijeenkomst voor nieuwe collega’s. 
IKC Startpunt en IKC Panta rhei
IKC Startpunt en IKC Panta rhei
Profilering
IKC Startpunt en IKC Panta rhei
Maassluis
Wat als je onderwijs van goede kwaliteit is, je beleid op orde is en je een superleuk team hebt, maar dit niet bekend genoeg is bij de huidige en nieuwe ouders? Dan schakel je net als IKC Startpunt en IKC Panta rhei in Maassluis de hulp in van Huis Communicatie voor een communicatieplan. We voerden gesprekken met medewerkers om tot de kern te komen van wat de IKC’s bijzonder maakt. Deze inzichten leidden tot Unique Selling Points (USP’s) die helpen de scholen onder de aandacht van ouders te brengen. Ook ontwikkelden we frisse nieuwe logo’s en huisstijlen. Deze geven de communicatiemiddelen en gebouwen een nieuwe uitstraling geven.
PCB De Horizon
PCB De Horizon
Nieuwe gevelborden en bestickering
PCB De Horizon
Capelle aan den IJssel
Voor PCB De Horizon in Capelle aan den IJssel (onderdeel van PCPO Capelle) ontwierpen we gevelborden en stickers voor hun tijdelijke schoolgebouw. De school had alleen een logo, maar geen huisstijl. Toch hebben we er samen iets moois van weten te maken!