“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

Arjan Dorst, voorzitter CvB PCPO Capelle-Krimpen over de nieuwe koers 

Tijdens een drukbezochte inspiratiedag begin oktober presenteerde Stichting PCPO Capelle-Krimpen haar nieuwe koersplan: Samenwerken aan inclusiever en toekomstgericht onderwijs. Wij mochten ondersteunen bij de gesprekken in het traject van de totstandkoming van het koersplan, waarbij we PCPO Capelle-Krimpen hielpen zoeken wat precies de focus is voor de komende vier jaar. Vervolgens hebben we het koersplan geschreven en vormgegeven. Ook een animatie en visual volgden. Bestuurder Arjan Dorst vertelt over de samenwerking en natuurlijk laten we het eindresultaat zien.  
 

1. Hoe is de samenwerking met Huis Communicatie bevallen?

“Goed! Huis Communicatie is vanaf de start van de ontwikkeling van ons koersplan betrokken geweest. Het contact verliep prettig: afspraken werden snel gemaakt en goed nagekomen. Veel werd gecorrespondeerd via mail en ook dat verliep heel fijn. Over het eindresultaat zijn we heel tevreden. Het koersplan, de animatie en de visual zien er aantrekkelijk uit en zijn inhoudelijk sterk.” 

2. Jullie hebben het koersplan recent gepresenteerd tijdens een inspiratiedag. Hoe was dit?

“De presentatie was enigszins ludiek, doordat we cabaretier Tim van Wijngaarden hadden gevraagd om het koersplan op een ontspannen wijze onder de aandacht van de medewerkers te brengen. Dat is gelukt door hen een lied aan te leren, waarin belangrijke zaken van het koersplan verwerkt waren. Het werd een inspirerende dag.”

3. Wat zijn de reacties van collega’s?

“De eerste reacties zijn enthousiast: het is een compact document geworden dat vooral heel veel onderwijskundige noties bevat. De directeuren hebben het koersplan gebruikt om de groeidocumenten (jaarplannen) van de scholen mee vast te stellen. Op die manier komen ambities en doelstellingen vanuit het koersplan terug in de scholen. De nieuwe slogan, eveneens door Huis Communicatie bedacht, heeft meteen ingang gevonden: Wijzer naar morgen.” 

Bekijk het koersplan hier

Ook Huis Communicatie is trots op het eindresultaat. Het is niet alleen gelukt om de informatie beknopt én volledig op papier te krijgen, ook de vormgeving nodigt uit om het koersplan van begin tot eind te lezen. Leerlingen hebben tijdens het traject een belangrijke rol gespeeld. Hun input tijdens leerlingenraden is daarom op een mooie manier verwerkt in het koersplan. Oordeel zelf: bekijk het koersplan hier. 

Het koersplan in 1,5 minuut in beeld

Geen tijd om het hele koersplan te lezen? Op de website van PCPO Capelle-Krimpen staat ook onze gloednieuwe digitale animatie. In 1,5 minuut hebben we de missie, visie, kernwaarden, ambities én doelstellingen uit het koersplan in beeld gebracht. Ook de visual vind je hier.  Deze hangt op alle basisscholen van PCPO Capelle.