Blogs

Wij zoeken een nieuwe collega!

Wij zoeken een nieuwe collega!

Past onze vacature bij jou of pas jij bij onze vacature? Zo’n opmerkelijk verschil in het werven van nieuwe collega’s is precies wat ons bureau kenmerkt. Wij gaan uit van jouw capaciteiten en vinden het geweldig als jij hiermee ons bedrijf verder helpt. Wij zoeken een communicatieve creatieveling (32 uur) die werkt vanuit beleving en passie. 
Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Terwijl het aantal leerlingen bij scholen in de omgeving daalt, krijgt IKC Waterrijk in toenemende mate ouders op bezoek die hun kind willen aanmelden. Zij vinden o.a. dat de teksten op de website zo goed kloppen met hoe het er op school aan toegaat. “Het is het voor mij dubbel en dwars waard om de hulp van Huis Communicatie daarvoor in te schakelen”, zegt Monique Froeling, directeur van IKC Waterrijk. “Dat geldt ook voor het schrijven van persberichten, de schoolgids, brieven naar ouders en zelfs het bedenken van een nieuwe naam: hulp en advies van Huis Communicatie is altijd professioneel.”
We breiden uit: dit is onze nieuwe adviseur Janneke van Beusekom

We breiden uit: dit is onze nieuwe adviseur Janneke van Beusekom

Huis Communicatie groeit en ons team groeit mee. Janneke van Beusekom versterkt sinds kort ons team van bevlogen en professionele communicatieadviseurs. Wie is Janneke, waar wordt ze enthousiast van binnen haar vak en waarom kiest zij voor expertise in het onderwijs?

Profileren met merkwaarden: “Dat is typisch onze school”

Profileren met merkwaarden: “Dat is typisch onze school”

Missie, visie en kernwaarden zijn een ijzersterk trio, schreef ik in mijn vorige blog. Kernwaarden zijn bedoeld voor de interne organisatie. Ze gaan over afspraken hoe besturen, leidinggevenden en medewerkers zich volgens die kernwaarden gedragen. Daarmee dragen ze bij aan een positieve organisatiecultuur. Bekende kernwaarden zijn vertrouwen, betrouwbaar, transparant, ambitieus. Ze zijn echter zelden onderscheidend en onvoldoende om je als school mee te kunnen profileren. Naast kernwaarden zijn er merkwaarden. Die laten ouders gelijk zien en weten wat ze aangeboden krijgen als ze voor jouw school kiezen.
5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar

5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar

Zonder mondkapje een school binnenlopen. Bij een gesprek een hand geven. Schoolactiviteiten organiseren waarbij je geen anderhalve meter afstand hoeft te houden. We kijken allemaal reikhalzend uit naar de post-coronaperiode. Maar de afgelopen tijd gaf ook nieuwe inzichten. Deze vijf lessen nemen we graag mee in het nieuwe schooljaar. 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...