Blogs

De do’s en don’ts voor een optimale vacaturetekst

De do’s en don’ts voor een optimale vacaturetekst

Dit is hét moment om de arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geeft adviseur Marieke de Kok advies over een wervende vacaturetekst; de do’s en don’ts op een rij.  
Duizendpoot op de werkvloer

Duizendpoot op de werkvloer

Op haar eerste werkdag mocht ze gelijk aanschuiven voor ons traditionele paasontbijt. Dat is inmiddels alweer een jaar geleden. Dit jaar zorgde ze zelf voor de warme croissants en kakelverse eitjes. Organiseren, plannen en ons stuk voor stuk ondersteunen in ons werk: dat is wat onze collega Marjoleine van der Spek het liefst doet. Op de achtergrond dus. Hoog tijd om haar een keer wat meer op de voorgrond te laten treden en haar aan jullie voor te stellen. 
In 10 stappen naar sterke websiteteksten

In 10 stappen naar sterke websiteteksten

Iedere onderwijsorganisatie verdient een goede website. Een mooi design draagt vanzelfsprekend bij aan een sterke website, maar de inhoud is minstens zo belangrijk. Het bedenken van de content is voor de meeste onderwijsprofessionals geen probleem, de uitdaging zit ‘m in het schrijven van waardevolle teksten die direct tot de kern komen, zonder dat de website overvol en onoverzichtelijk wordt. Zelf aan de slag met de websiteteksten? Met deze tien stappen helpen we je op weg. 
De staat van het Amsterdamse primair onderwijs

De staat van het Amsterdamse primair onderwijs

Iedere vier jaar presenteert de vereniging van Amsterdamse PO-besturen (BBO) de Staat van het Amsterdamse primair onderwijs. Wij mochten de presentatie van 2023 verzorgen. Benieuwd naar de resultaten? De rapporten en presentatie bekijk je hier. 
Zo houd je het koersplan top of mind

Zo houd je het koersplan top of mind

Niet verplicht, wel ontzettend belangrijk: een koersplan dat inspireert en richting geeft aan de hele onderwijsorganisatie. Samen met medewerkers, ouders en maatschappelijke partners werken veel schoolbesturen elke vier jaar aan een strategische koers. Dit is vaak een uitdagende reis, met als hoogtepunt de presentatie van het eindresultaat. Daarna is het werk nog niet gedaan. Adviseur Janneke Dijke: “Na de presentatie van de koers volgt misschien nog wel de grootste uitdaging: hoe houd je het koersplan top of mind in de organisatie en hoe zorg je ervoor dat medewerkers weten wat het koersplan voor hun werk betekent?"

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...