Blogs

De voor- en nadelen van LinkedIn

De voor- en nadelen van LinkedIn

Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.
Nieuwbouw betekent jongleren

Nieuwbouw betekent jongleren

Wanneer een school nieuwbouw krijgt, start een uitdagend communicatieproces waarbij de schooldirecteur nog het meeste lijkt op een jongleur die meerdere ballen hoog probeert te houden. Met deze adviezen krijg je het jongleren snel onder de knie. 
Hoe schrijf je een goed persbericht?

Hoe schrijf je een goed persbericht?

Is de school of het schoolbestuur op zoek naar media-aandacht omdat er binnenkort gestart wordt met een nieuw onderwijsconcept? Of wordt er verhuisd naar een nieuw gebouw? Dan biedt een persbericht uitkomst om aandacht te genereren vanuit de media. In dit artikel delen we de ultieme checklist voor een goed geschreven persbericht.
Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.

"Met een webinar bereik je veel mensen en kun je inhoudelijke informatie delen"

Je wilt als VO-school nieuwe leerlingen werven. Of je wilt als samenwerkingsverband alle aangesloten schooldirecteuren en -bestuurders tegelijk bereiken met informatie. In deze tijd kom je dan al gauw uit bij een webinar. Bij het organiseren van een succesvol webinar komt meer kijken dan alleen een PowerPointpresentatie online zetten. Adviseur Talitha Huis legt uit hoe je een webinar goed inzet om effectief en veilig jouw doelgroep te bereiken. 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...