Blogs

Een wervende schoolgids in 5 stappen
Begin op tijd. Dat is onze eerste tip als het gaat om het schrijven van de schoolgids. We weten allemaal dat de laatste maanden van het schooljaar razendsnel voorbijgaan. Het schrijven van een schoolgids – een uitstekend middel om je als school te profileren - schiet er daardoor snel bij in. Deze 5 tips geven een steuntje in de rug.

Maak kennis met onze Mailfabriek!
Wie gebruik maakt van bekende mailprogramma’s zoals Mailchimp en MailerLite voor het versturen van de maandelijkse nieuwsbrief weet dat deze tools niet zaligmakend zijn. Ze zijn prijzig, complex en hebben beperkte mogelijkheden. Daarom introduceren we voor onze klanten de Mailfabriek, een gebruiksvriendelijke tool om digitale nieuwsbrieven te verzenden, die door onze eigen webbouwers ontwikkeld is. Eenvoudig in gebruik, met anti-spam optimalisatie én een Nederlandse helpdesk die tijdens kantooruren altijd bereikbaar is.

Team Huis Communicatie aan de slag voor NLdoet
Schooltuin de Distelvlinder ziet er weer piekfijn uit, al zeggen we het zelf. Deze schooltuin is één van de vijf schooltuinen van De Vereniging Leidse Schooltuinen in Leiden. Tijdens NLdoet op vrijdag 14 maart hebben we met ons team de tuin klaargemaakt voor het komende seizoen. Een paar collega’s hebben zich bekwaamd in het vlechten van een wilgenhek, anderen hebben een watertank stevig geplaatst voor het bewateren van al het groen en ook de kruidentuin ligt er weer netjes bij. De Vereniging Leidse schooltuinen zorgt al sinds 1926 voor een mooi schooltuinprogramma voor kinderen waar ze van alles leren over het eigenhandig verbouwen van groenten en fruit, maar ook over de natuur an sich. We sloten de steek-de-handen-uit-de-mouwen-dag af met een gezellige vrijdagmiddagborrel.

De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden
Rebranding is in de marketing- en reclamewereld doodgewoon, maar binnen het onderwijs geen gemeengoed. Naast merken en bedrijven evolueren ook onderwijsorganisaties en scholenkoepels binnen een bepaalde tijd. Daarom kunnen zij niet achterblijven. Als organisatie moet je je blijven ontwikkelen, omdat de wereld om jouw organisatie heen dat ook doet.

Een sterke contentstrategie voor LinkedIn creëer je zo
Met ruim 5,5 miljoen gebruikers in Nederland biedt LinkedIn dé kans om je als school online te profileren. Het effectief inzetten van LinkedIn kan echter een uitdaging zijn. Zeker omdat het een taak is die vaak nog bovenop een al uit-de-voegen-barstend takenpakket komt. Dankzij deze tips lukt het deze keer wél om van LinkedIn een succes te maken.