Blogs

Zo houd je het koersplan top of mind

Zo houd je het koersplan top of mind

Niet verplicht, wel ontzettend belangrijk: een koersplan dat inspireert en richting geeft aan de hele onderwijsorganisatie. Samen met medewerkers, ouders en maatschappelijke partners werken veel schoolbesturen elke vier jaar aan een strategische koers. Dit is vaak een uitdagende reis, met als hoogtepunt de presentatie van het eindresultaat. Daarna is het werk nog niet gedaan. Adviseur Janneke Dijke: “Na de presentatie van de koers volgt misschien nog wel de grootste uitdaging: hoe houd je het koersplan top of mind in de organisatie en hoe zorg je ervoor dat medewerkers weten wat het koersplan voor hun werk betekent?"

Toe aan een nieuw logo?

Toe aan een nieuw logo?

Een fusie, een nieuwe schoolnaam of gewoon toe aan een nieuw logo? Er zijn verschillende elementen waar je rekening mee moet houden. Grada Huis, één van de directeuren van Huis Communicatie heeft tientallen onderwijsorganisaties aan een mooi logo geholpen. Lees waar zij op let. 
Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Kleine verschillen in hoe dingen worden gezegd, kunnen grote effecten hebben op onze beslissingen. We kennen allemaal wel voorbeelden uit prive en werk. Het hoe je een boodschap communiceert, typeren wij als ‘framing’. Iedereen zet framing in, bewust en onbewust, de één meer dan de ander. Framen hoeft niet vanuit slechte intenties te zijn, maar heeft onbedoeld een negatief imago. Bewust je boodschap versterken via framing, daar is niets mis mee. Maar wat is framing en hoe zet je dat in?
Wat communicatie kan doen in de strijd tegen het lerarentekort

Wat communicatie kan doen in de strijd tegen het lerarentekort

Het lerarentekort blijft tot en met 2033 onverminderd hoog. Dat blijkt in elk geval uit de meest actuele cijfers van Centerdata en het Ministerie van Onderwijs. De verwachte daling zet nog niet door. Huis Communicatie heeft veel expertise en ervaring met arbeidsmarktcommunicatie voor het onderwijs. Vijf vragen aan senior communicatieadviseur Marieke de Kok die niet alleen op school- en bestuursniveau werkt, maar ook op regionaal niveau. 
Een inhaakkalender: onmisbaar voor jouw social media!

Een inhaakkalender: onmisbaar voor jouw social media!

Een cadeautje, speciaal voor jou om het nieuwe jaar goed te beginnen. Want iedereen weet: het bijhouden van de socialmedia-kanalen, een contentkalender maken en het middel strategisch inzetten, is een tijdrovende klus. Daarom hebben wij - als nieuwjaarscadeautje - de social media Onderwijs Inhaakkalender ontwikkeld. 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...