Portfolio

Onze communicatieadviseurs werken voor tal van scholen, besturen, samenwerkingsverbanden en onderwijsorganisaties in heel Nederland. Hieronder vind je een overzicht van enkele van onze klanten en de wijze waarop we hen konden ontzorgen. Ben je enthousiast en benieuwd wat we voor jullie kunnen betekenen? Bel of mail ons dan gerust!

logo Huis Communicatie 0252 34 36 48 logo Huis CommunicatieStuur een e-mail

Stichting Kopwerk/Schooltij
Stichting Kopwerk/Schooltij
Video lerarenwerving
Stichting Kopwerk/Schooltij
Noord-Holland
Stichting Kopwerk/Schooltij vroeg ons een wervingsvideo te maken voor het vinden van nieuwe collega's. We maakten deze video die tot leuke reacties heeft geleid.
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Animatievideo voor RLS-Flex
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Sassenheim

Open your future met RLS-Flex. Dat is de boodschap van de diverse communicatiemiddelen die we voor het Rijnlands Lyceum Sassenheim ontwikkelden ter profilering van het flexonderwijs waar de middelbare school mee start. Deze pakkende animatievideo - gemaakt door Huis Communicatie - geeft in een minuut weer wat het nieuwe onderwijsconcept voor de leerlingen betekent. Bijvoorbeeld hoe het rooster en de lessen eruit komen te zien. Ook ondersteunde Huis Communicatie bij een persbericht, een mooi vormgegeven folder en een brief voor de ouders en leerlingen. Door alle communicatiemiddelen vlak voor de open dag uit te rollen, draagt de profilering direct bij aan de leerlingenwerving.

Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Communicatie Corona
Almeerse Scholen Groep
Almere
De coronasituatie vraagt enorm veel aanpassingsvermogen van scholen. Huis Communicatie ondersteunt de Almeerse Scholen Groep (ASG) bij het anticiperen op de ontwikkelingen door hen te ondersteunen op communicatiegebied. We ontwikkelden onder andere een draaiboek met voorbeeldbrieven en een informatieboekje voor medewerkers en zorgen ervoor dat de informatie actueel blijft. Ook verzorgen we een corona-nieuwsbrief, waarmee alle relevante informatie over de coronasituatie snel en goed onder de aandacht komt van interne doelgroepen. 
Buitenplaats Nassaupark
Buitenplaats Nassaupark
Nieuwe website
Buitenplaats Nassaupark
Hoofddorp
In Nassaupark (Hoofddorp) komt een nieuwe school voor kinderen van 0-13 jaar: Buitenplaats Nassaupark. Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) en schoolbestuur Meer Primair bieden hier onderwijs en opvang onder één dak. De opening staat gepland in 2024, maar de school is van plan om in de zomer van 2022 al met de eerste groepen van start te gaan op een andere locatie. Een nieuwe website mag uiteraard niet ontbreken. Op basis van de huisstijl maakten wij het ontwerp en zorgden we ervoor dat de website snel live kon. Bekijk de website hier.
Onderwijsgroep Oost-Brabant
Onderwijsgroep Oost-Brabant
Begeleiding fusietraject
Onderwijsgroep Oost-Brabant
Gemert

Onderwijsgroep Oost-Brabant is de nieuwe naam waaronder de besturen Onderwijsstichting De Peel en Stichting Openbaar Onderwijs Jan van Brabant vol vertrouwen het nieuwe jaar ingaan. De grote drijfveer van de fusie was het behoud van thuisnabij onderwijs en krachtenbundeling om het lerarentekort het hoofd te bieden. Huis Communicatie heeft vanaf het begin de in- en externe communicatie verzorgd en meegedacht en meegewerkt aan het verkrijgen en behouden van draagvlak. Ook de nieuwe naam en het logo en huisstijl zijn door Huis Communicatie ontwikkeld. Wat een mooi project en dank voor de fijne samenwerking aan de bestuurders Arn Bressers en Dirck van Bennekom, bestuurssecretaris Suzan van Engelen en Hans Schuit van BMC die de fusie zeer vakkundig begeleid heeft.

Stichting PCPO Capelle-Krimpen
Nieuw koersplan
Stichting PCPO Capelle-Krimpen
Capelle aan den IJssel
PCPO Capelle bevindt zich in een dynamische omgeving met veel uitdagingen. Samen werken we aan een Koersplan voor de komende jaren. De missie, visie, kernwaarden en ambities zijn geformuleerd. Nu is het tijd om de vertaalslag te maken naar concrete doelen. Hiervoor vinden gesprekken plaats met verschillende stakeholders. Ook leerlingen worden betrokken bij het Koersplan; wat vinden zij van de geformuleerde ambities? Hebben ze ideeën om hun school nog beter te maken? Wij verzorgden een kindversie van het koersplan met vragen voor basisschoolleerlingen. In begrijpelijke taal, zodat leerlingen zich aangesproken en geïnspireerd voelen én met waardevolle input komen voor de koers van de stichting.
Klavertje vier
Klavertje vier
Folder NPO-gelden
Klavertje vier
Hoofddorp
Basisschool Klavertje vier in Hoofddorp vroeg ons een folder te ontwikkelen waarin uitleg gegeven wordt over de besteding van de NPO-gelden. Wij schreven de teksten en verzorgden de vormgeving. Om te voorkomen dat de folder teveel tekst zou bevatten, hebben we ervoor gekozen de resultaten en acties beeldend weer te geven in een infographic. De school is blij met "het prachtige eindresultaat". 
Scholengroep De Langstraat
Scholengroep De Langstraat
Analyse communicatie
Scholengroep De Langstraat
Waalwijk
De vier scholen van Scholengroep De Langstraat werkten allemaal met hetzelfde logo en misten focus in hoe zij zichzelf op de kaart zetten. Huis Communicatie gaf de scholen een eigen gezicht. In samenspraak met elke school is per school een profileringsplan opgesteld, met unique selling points en een slogan. Elke school kreeg een eigen logo en huisstijl, passend bij het logo van de scholengroep. Profileringsplan en huisstijl resulteerden in wervingsmiddelen (o.a. posters, spandoeken en folders). Dit helpt de scholen zich elk op hun eigen wijze te profileren en positioneren.
Kindcentrum Vroondaal
Kindcentrum Vroondaal
Ontwerp klassenboom
Kindcentrum Vroondaal
Den Haag

Wie een willekeurig klaslokaal bij Kindcentrum Vroondaal in Den Haag binnenloopt, kan er bijna niet omheen. Ieder lokaal is sinds dit schooljaar voorzien van een opvallende klassenboom, gebaseerd op het logo van het kindcentrum. Aan de takken en bladeren van de klassenbomen hangen gedragsafspraken en klassenregels die de leerlingen met elkaar hebben opgesteld.  Op het bord van een meter bij een meter groot kunnen de regels geschreven worden, maar er kunnen ook afbeeldingen op geplaatst worden van gewenst gedrag bijvoorbeeld. Doordat de boom altijd prominent aanwezig is in het klaslokaal, krijgen de gemaakte afspraken veel aandacht. Kindcentrum Vroondaal kwam met het idee, wij dachten mee, hebben de boom ontworpen en zorgden voor de uitvoering.  Een leuk project!

SVWAM
Redactie Ondersteuningsplan 2022-2026
SVWAM
Aalsmeer
Voor het samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM) schreven wij een nieuw Ondersteuningsplan. We dachten met het bestuur mee over een logische opbouw en beschreven de ambities in heldere taal.  Als aanvulling op het plan ontwikkelen wij een publieksversie, animatie en praatplaat. Hierin vertalen we het Ondersteuningsplan voor ouders, leraren, beleidsmedewerkers en andere betrokkenen.
VvOB
Communicatie, profilering en ledenvergadering
VvOB
Almere
De Vereniging voor onderwijsbestuurders is een nog jonge vereniging voor bestuurders in het primair en voortgezet onderwijs. Huis Communicatie adviseert het bestuur over positionering en profilering. Wij verzorgen de nieuwsbrief aan de leden en externe relaties, ondersteunen bij ledenwerving en organiseren de (digitale en fysieke) ledenvergaderingen. Bekijk hier het filmpje waarin we de VvOB aan je voorstellen.
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Interne nieuwsbrief
Almeerse Scholen Groep
Almere
Voor de Almeerse Scholen Groep ontwikkelen we al sinds 2019 met veel plezier de digitale interne nieuwsbrief. Deze tweewekelijkse nieuwsbrief bevordert de company pride en de kennisdeling tussen de scholen en de medewerkers onderling en tussen PO en VO.  Wij bedenken de onderwerpen, doen interviews, schrijven teksten, zorgen voor beeld bij de artikelen en maken de nieuwsbrief klaar voor verzending. 
Stanislascollege
Stanislascollege
Profilering nieuw onderwijsconcept
Stanislascollege
Pijnacker
Het Stanislascollege Pijnacker start in het nieuwe schooljaar met flexonderwijs. Wij ondersteunen met de profilering van dit nieuwe onderwijsconcept. Door een eigen, pakkende naam, look and feel en toon hielpen we mee om MyFlex een vliegende start te bezorgen. We maakten onder andere een catchy animatievideo, powerpoint-presentaties, een brochure en nieuwsbrieven. Voor de ouderbijeenkomst, waarvoor Huis Communicatie de uitnodiging en powerpoint-presentatie verzorgde, was de animo zo groot dat er een tweede bijeenkomst georganiseerd werd. Ook schreven we een persbericht en ontwikkelden verschillende banners. Daarnaast ondersteunen we het Stanislascollege met leerlingenwerving met onder andere social clips (korte video’s). 
Flevowijs
Flevowijs
Woordvoering
Flevowijs
Flevopolder
Huis Communicatie is woordvoerder van Flevowijs, een samenwerkingsverband van 19 schoolbesturen in de Flevopolder. Susanne Olivier, bestuurder van Flevowijs, werd via onze inzet uitgenodigd bij Omroep Flevoland voor een lang interview over het lerarentekort. Bekijk het gesprek hier. 
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Doorvoering van de nieuwe huisstijl
Rijnlands Lyceum Sassenheim
Sassenheim
We kunnen er niet meer omheen! De nieuwe huisstijl van het Rijnlands Lyceum Sassenheim, opgezet door Huis Communicatie, is nu overal zichtbaar in en rondom het schoolgebouw.  Van doppers met het nieuwe logo tot een frisse gevel in de kleuren blauw en geel. En van nieuwe gevelborden  tot dit grote spandoek van maar liefst 3 bij 5 meter. De school is blij met de nieuwe huisstijl en dat mag iedereen weten. 
Buitenhout College
Buitenhout College
Uitnodiging en informatiebrochure
Buitenhout College
Almere
In het afgelopen jaar hebben we allemaal – noodgedwongen – in sneltreinvaart enorm veel ICT-vaardigheden opgedaan. Maar er is nog zoveel meer te leren. Omdat ICT-vaardige docenten onmisbaar zijn, organiseerde het Buitenhout College een studiedag voor het personeel: ‘Effectief leren en werken met ICT’. Ons werd gevraagd de uitnodiging voor deze studiedag en een informatiebrochure te verzorgen. We schreven de teksten en gingen aan de slag met de vormgeving die aansluit bij de huisstijl van de school. Bekijk de informatiebrochure hier op onze LinkedIn pagina.
IKC Het Kristal
IKC Het Kristal
Wervingsmiddelen voor de kinderopvang
IKC Het Kristal
Dordrecht
IKC Het Kristal in Dordrecht breidt de kinderopvang uit met volledige dagopvang voor 0-4 jaar. Huis Communicatie ging met ze in gesprek: wat wil het IKC uitstralen? Wat is de positie in de Dordrechtse markt en welke positie zou dit kunnen zijn? Hoe is de bereikbaarheid en wat kunnen we doen om deze te verbeteren?

Ook de uitvoering van diverse communicatiemiddelen hebben wij verzorgd. Denk hierbij aan displays langs doorgaande wegen, een wervingsfolder voor ouders, persberichten, teksten voor de website en een advertentie voor social media. Het kindcentrum ontving direct meerdere aanmeldingen.
IKC Waterrijk
IKC Waterrijk
Diverse communicatiemiddelen
IKC Waterrijk
Noord-Scharwoude
IKC Waterrijk is volop in beweging. De nog jonge school werkt aan een nieuw onderwijsconcept waarin kinderen gedurende de dag hun eigen leerroute volgen. Wij ondersteunen hierbij met duidelijke communicatie naar ouders in de vorm van brieven, webteksten, een folder en de schoolgids. Ook ontwikkelden we de naam en het logo voor de school.
RGO Middelharnis
RGO Middelharnis
Virtuele tour
RGO Middelharnis
Middelharnis

RGO Middelharnis wilde tijdens de coronacrisis op een creatieve manier nieuwe leerlingen werven. Hoe kan dat beter dan via een virtuele tour? Leerlingen laten in zo’n veertig video’s het hele schoolgebouw zien. De middelbare school beschikt over twee locaties, waarvan de vmbo-school vernieuwd is. Via de tour konden leerlingen, ouders en de medewerkers het nieuwe gebouw online bewonderen. De tour zorgde voor een flinke toename van het aantal (unieke!) bezoekers op de website. Gerdien Stoutjesdijk, PR & Communicatie RGO Middelharnis: “We hebben in het afgelopen schooljaar zelfs zonder open dag weer veel leerlingen kunnen werven en ik durf oprecht te zeggen dat de hulp van Huis Communicatie hieraan een grote bijdrage heeft geleverd.”   

 

Bekijk hier onze video's
Bekijk hier onze video's
Begeleid en gemaakt door Huis Communicatie
Bekijk hier onze video's

Video's en animaties zijn een krachtige tool in de sterk digitaliserende wereld.  Wil je informeren, verhelderen of enthousiasmeren? Het kan allemaal met een digitale video, oftewel een Digivid. Huis Communicatie mocht al voor diverse scholen aan de slag met beeld. Bekijk hier enkele voorbeelden.

Rijnlands Lyceum
Rijnlands Lyceum
Opbouwen imago, profilering, nieuw logo en nieuwe huisstijl
Rijnlands Lyceum
Sassenheim
Het Rijnlands Lyceum Sassenheim (RLS) is een middelbare school voor mavo, havo, vwo, tweetalig havo en tweetalig vwo. Het RLS wilde een vernieuwingsslag maken waarbij zij het professionele advies van Huis Communicatie inriepen. Samen met een kopgroep hebben we nagedacht over de kernwaarden, profilering en de positionering van de school ten opzichte van de andere VO-scholen. De uitkomsten van de sessies hebben we vertaald in tekst en beeld.
Ook over de naam hebben we advies gegeven. Bovendien bedachten we een nieuwe slogan, passend bij de nieuwe profilering. We herschreven de visie en de missie waarbij de inhoud fier overeind bleef. Na deze exercities hebben we een nieuw, onderscheidend logo en een huisstijl ontwikkeld die past bij het nieuwe imago. De eigentijdse profilering hebben we vertaald in zowel offline communicatie (zoals de schoolgids, gevelbelettering, brochures, interne communicatiemiddelen en fotografie) als online communicatie (waaronder Powerpoint presentaties en een nieuwe website).
Stichting Kopwerk
Stichting Kopwerk
Wervingscampagne
Stichting Kopwerk
Anna Paulowna
Voor Stichting Kopwerk/Schooltij heeft Huis Communicatie een campagne uitgerold voor het werven van een nieuwe schooldirecteur. We produceerden een video met een schoolleider in de hoofdrol, waarmee Kopwerk/Schooltij zich profileert als aantrekkelijke werkgever. De video werd door ruim 25.000 personen op social media gezien en leidde naar een wervende vacaturetekst, waar verschillende kandidaten op reageerden. Verder hielpen we bij het optimaliseren van de website, begeleidden we de interne communicatie, ondersteunden we bij het optuigen van een LinkedInaccount en zijn we de vaste woordvoerder voor Stichting Kopwerk/Schooltij.
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Diverse communicatiemiddelen en advies
Almeerse Scholen Groep
Almere

De Almeerse Scholen Groep (ASG) is een van de grootste schoolbesturen van Nederland waarvoor wij al jaren werken. Onze werkzaamheden lopen zeer uiteen. Bij ASG begeleiden we o.a. ieder jaar voor een groot deel het interne proces van het jaarverslag. Ook de uitvoering nemen wij ASG uit handen, zowel van het jaarverslag als van de publieksversie: een video waarin ASG laat zien welke resultaten er in het afgelopen jaar behaald zijn. Zie hier het resultaat. Maar we doen meer. We schreven bijvoorbeeld ook een uitgebreide en beknopte versie van het Koersplan en ontwikkelden er een video bij. Ook verzorgen we de tweewekelijkse nieuwsbrief (van onderwerpselectie tot en met verzending) en alle communicatie rondom corona. Bovendien is Grada Huis de vaste (pers)woordvoerder van ASG. 

Kindcentrum de Vindplaats
Kindcentrum de Vindplaats
Begeleiding fusietraject
Kindcentrum de Vindplaats
Amsterdam
Twee Amsterdamse scholen fuseren tot één kindcentrum waar hecht wordt samengewerkt met kinderopvang en andere partners in de wijk. Vanaf het begin van dit proces mocht Huis Communicatie de scholen ondersteunen. Bijvoorbeeld met de in- en externe communicatie. De visie van de school op de wereld, het kind en het kindcentrum werd vertaald naar een nieuwe naam, logo en huisstijl. Er werden een website en meerdere video’s ontwikkeld. Hierbij hebben we rekening gehouden met de laaggeletterdheid van een deel van de doelgroep. 
(Pers)woordvoering | Hulp bij calamiteiten
(Pers)woordvoering | Hulp bij calamiteiten
Heel Nederland
(Pers)woordvoering | Hulp bij calamiteiten
door Huis Communicatie
Woordvoering voor een commerciële instelling of voor een gemeente is iets anders dan voor een onderwijsorganisatie. Niet veel ervaren woordvoerders zijn volledig gespecialiseerd in de onderwijssector. Dat geldt wel voor Huis Communicatie. Voor verschillende schoolbesturen zijn wij standaard de vaste woordvoerder, bijvoorbeeld voor de Almeerse Scholen Groep, Meer Primair en Stichting Kopwerk/Schooltij. Ook indien er een calamiteit plaatsvindt, neemt Huis Communicatie de woordvoering en communicatie uit handen. Op zoek naar een (pers)woordvoerder of hulp nodig na een calamiteit? Neem contact met ons op of bel rechtstreeks naar Grada Huis (06 53 22 82 46), we bespreken graag de mogelijkheden. 
Meer Primair
Meer Primair
Communicatieprofs, een abonnement op goede communicatie
Meer Primair
Hoofddorp
Meer Primair heeft een abonnement op goede communicatie bij Huis Communicatie. Hiermee kan het schoolbestuur rekenen op een vast aanspreekpunt en de uitvoering van interne en externe communicatie. Denk hierbij aan het verzorgen van effectieve arbeidsmarktcommunicatie, mediacontacten, jaarverslag, nieuwsberichten, ondersteuning van de scholen en het actueel houden van sociale media en website. Ook calamiteitencommunicatie is onderdeel van het abonnement. Huis Communicatie bewaakt de kernboodschap van Meer Primair in de uitvoering van alle communicatie en zorgt voor een sterk en eenduidig verhaal in woord en beeld. 
WE Den Hertogschool
WE Den Hertogschool
Nieuwe website, webteksten, fotografie
WE Den Hertogschool
Den Haag

Een vrolijke, verfrissende website, die duidelijk laat zien wat we doen. Dat was de vraag van de W.E. den Hertogschool. De verouderde website hebben we vervangen door een moderne website, gebaseerd op de poppetjes die bij de school centraal staan. Ook verzorgde Huis Communicatie pakkende websiteteksten en de fotografie. Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 

Onderwijsgroep Amstelland

Diverse communicatiemiddelen en advies


Onderwijsgroep Amstelland
Amstelveen
Onderwijsgroep Amstelland ondersteunen we met allerlei werkzaamheden. We verzorgen onder andere jaarlijks het jaarverslag en het publieksjaarverslag. We hebben een strategisch beleidsplan geschreven, bijpassende infographics ontwikkeld en geholpen bij het verfrissen van de huisstijl. Ook ondersteunden we bij de communicatie omtrent nieuwbouw: het informeren van ouders, leerlingen, de MR, medewerkers, de gemeente en de omwonenden. Tot slot weet Onderwijsgroep Amstelland ons ook te vinden voor calamiteitencommunicatie.
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Communicatie over innovatie
Almeerse Scholen Groep
Almere
Bij de Almeerse Scholen Groep krijgt innovatie hoge prioriteit. Huis Communicatie maakt deel uit van de Regiegroep Innovatie, denkt inhoudelijk mee en verzorgt alle communicatie. Wij schreven de Innovatiestrategie, waarin ASG toelicht welke theorieën de basis vormen van innovatie binnen de scholengroep. We werken mee aan de ontwikkeling van een vierdelige leergang ‘Leiding geven aan innovatie’ voor medewerkers, zowel inhoudelijk als in het maken van presentaties. Ook verzorgen wij de communicatie rondom het ASG-Innovatielab, een broedplaats voor innovatie. We maken presentaties voor de raad van toezicht en schrijven bijdragen over innovatie voor de kadernota, het jaarverslag en de nieuwsbrief.
De Einsteinschool
De Einsteinschool
Schoolgids
De Einsteinschool
Amsterdam
Een schoolgids in de vorm van een schoolkalender. Daarvoor koos De Einsteinschool van Stichting Westelijke Tuinsteden (STWT). Het bestaande logo bleef behouden en werd uitgebreid met een 'mascotte' die het onderwijsaanbod letterlijk én figuurlijk handen en voeten geeft. De mascotte is de rode draad in de vormgeving van de schoolgids. Nieuwe fotografie en nieuwe webteksten maken het geheel compleet.
Kindcentrum Vroondaal
Kindcentrum Vroondaal
Communicatie nieuwbouw
Kindcentrum Vroondaal
Den Haag

Huis Communicatie is de vaste communicatiepartner van Kindcentrum Vroondaal. We gaven de feestelijke start van de nieuwbouw een extra vrolijk tintje met een ballonnen-uil, passend bij het logo van het kindcentrum. Ook verzorgden we alle communicatie rondom dit evenement: uitnodigingen voor genodigden, een aankondiging vooraf en fotoverslag na afloop voor ouders, een brief voor omwonenden en een persbericht.
Naast de communicatie rondom de nieuwbouw ondersteunen wij het kindcentrum met onder andere de schoolgids, het schoolplan, de website, advertenties en T-shirts. We verzorgden de bestickering van het tijdelijke gebouw en ontwikkelden voor elke klas een boom met de klassenregels.

Kies je school in Almere
Kies je school in Almere
Informatiecampagne, offline en online communicatie
Kies je school in Almere
Almere

Hoe help je leerlingen van groep 8 in Almere de juiste keuze te maken voor hun vervolgschool? Met die opdracht heeft Huis Communicatie samen met de communicatiemedewerkers van de drie betrokken besturen Kies je School in Almere ontwikkeld. Wij hebben het gehele proces en plan uitgewerkt. Wij informeren de 80 basisscholen en verzorgen het informatiemateriaal voor de leerlingen van groep 7 en 8. De VO-scholen worden door ons ondersteund in hun performance. Dit jaar alweer voor de derde keer.
Vorig jaar vond voor de eerste keer de digitale versie van Kies je School in Almere plaats. Dat beviel het onderwijs, de ouders en leerlingen bijzonder goed. Naast het informatiemateriaal, verzorgen we ook de animatievideo, een gadget, advertenties en begeleiden we de live-webinars die de 17 VO-scholen organiseren voor ouders en leerlingen. Ook de website www.kiesjeschoolinalmere.nl is van onze hand. Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden.

LEV-WN
LEV-WN
Digitale ledenvergadering en video
LEV-WN
Alphen aan den Rijn
Voor LEV-WN, een schoolbestuur met scholen door heel Nederland, organiseerden wij een digitale ledenvergadering met een goede opkomst en interactie met de leden. Vergaderingen op locatie trokken voorheen nauwelijks bezoekers vanwege de grote reisafstand. Daarom is deze vorm een uitkomst voor LEV-WN. Om leden uit te nodigen ontwikkelden wij een uitnodigingsvideo.
Alfrink College
Alfrink College
Wervingsbrochures en schoolgids
Alfrink College
Zoetermeer
Het Alfrink College is een school voor havo, vwo en tweetalig onderwijs. De school heeft leerlingen veel te bieden en heeft een doelgroep die zich graag goed informeert. Daarom ontwerpen wij jaarlijks een serie wervingsbrochures, die bij leerlingen en ouders gretig aftrek vinden. Samen met de school houden we ook de schoolgids actueel en verzorgen we jaarlijks de publicatie in de VO Gids. Wij ontwikkelden logo, profilering en huisstijl voor het Alfrink College, waarin de kernwaarden ‘samen, actief en uitdagend’ goed naar voren komen. 
Almeerse Scholen Groep
Almeerse Scholen Groep
Visie Passend Onderwijs
Almeerse Scholen Groep
Almere
Voor de Almeerse Scholen Groep hebben wij de Visie op Passend Onderwijs helpen ontwikkelen. Met een grote groep directeuren en intern begeleiders hebben we een rondetafelgesprek gevoerd, om in kaart te brengen welke wensen en gedachten er leven met betrekking tot de visie. Dit is verder aangescherpt in gesprekken die we gevoerd hebben met college van bestuur, directie, rectoren en beleidsmedewerkers. Vervolgens hebben wij de redactie van het visiedocument verzorgd. Ook namen wij alle interne communicatie over het visiedocument voor onze rekening.
Scala College en Coenecoop College
Scala College en Coenecoop College
Communicatie over koersplan
Scala College en Coenecoop College
Alphen aan den Rijn
Wat betekent onze visie voor jou? Hoe laat jij onze kernwaarden zien in je werk? Deze en andere vragen staan centraal in de communicatie over het Koersplan van het Scala College en Coenecoop College. Meerdere keren per jaar verzorgen wij een serie interviews met medewerkers, ouders en leerlingen. We ontwikkelen bijpassende posters, die ophangen in de scholen. Zo wordt het Koersplan zichtbaar. Passend bij het jaarverslag van het bestuur maakten we een infographic. Daarnaast analyseerden wij de communicatiemiddelen van beide scholen en gaven wij advies over inhoud en uitstraling.
Daltonschool De Branding
Daltonschool De Branding
Profilering en wervingsmiddelen
Daltonschool De Branding
Den Oever
Daltononderwijs, aangevuld met de 7 gewoonten van Covey. Dat is waar het onderwijs op De Branding op focust. Wij helpen de school in de communicatie hierover naar huidige én nieuwe ouders. Passend bij de profilering ontwikkelden we een nieuw logo inclusief gevelborden, een schoolgids, website, ouderfolder, tasjes voor leerlingen en een aanmeldformulier. Samen met een van onze partners hielpen we de school met een plan voor een strakkere en huiselijke herinrichting, dat het team zelf uitvoerde. Ook zullen we de school ondersteunen bij het ontwikkelen van wervingsactiviteiten voor nieuwe ouders en kinderen, gericht op groei van de school.
SVWAM
SVWAM
Nieuwe website
SVWAM
Aalsmeer

Onze partner Nieuweschoolwebsite.nl ontwikkelde een website voor het Samenwerkingsverband Amstelland en de Meerlanden (SWVAM). Op de website vinden ouders, scholen en organisaties elk een eigen knop die informatie biedt die aansluit bij de doelgroep. Op deze manier kan het samenwerkingsverband elke persoon van de juiste informatie voorzien. Het team van Nieuweschoolwebsite.nl dacht mee over het indelen in doelgroepen, en zorgde ook voor passende teksten.  

Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
Buitenhout College
Buitenhout College
Algehele profilering en imagoverbetering, ondersteuning leerlingenwerving
Buitenhout College
Almere
Het Buitenhout College heeft een hele nieuwe uitstraling die goed aansluit bij de doelgroep van de school: people, planet profit. De nieuwe profilering is doorgevoerd in gevelbestickering, buitenreclame, stoepkrijtgraffitti, schoolgids, posters, website en ondersteuning bij de open dag. In coronatijd hebben we de school geholpen bij coronaproof leerlingen werven door middel van een virtuele 3D-tour
Talent Primair
Talent Primair
Publieksjaarverslag in de vorm van een infographic en communicatieplan
Talent Primair
Huizen
Een jaarverslag wordt vaak slechts door een select groepje van A tot Z gelezen. Wil je een groter publiek bereiken met je hoogtepunten van het afgelopen jaar, dan kun je het jaarverslag vertalen naar een publieksversie. Talent Primair koos voor een infographic waarbij de kernwaarden en de strategische doelstellingen van het schoolbestuur mooi voor het voetlicht komen. 
In een communicatieplan wordt de in- en externe communicatie gestroomlijnd en wordt er samenhang gecreëerd. Hierbij hebben we speciale aandacht voor het extern delen van successen en arbeidsmarktcommunicatie. 
Training Kort en Bondig schrijven
Training Kort en Bondig schrijven
Communicatietraining op maat
Training Kort en Bondig schrijven
Hoofddorp
Huis Communicatie geeft regelmatig trainingen, waaronder de training Kort en bondig schrijven.  Tijdens deze schrijftraining - die bedoeld is voor medewerkers en directeuren in PO en VO - leer je hoe je kernachtige, aantrekkelijke teksten schrijft die ouders daadwerkelijk lezen.

Inmiddels hebben we al vele trainingen mogen verzorgen. Na afloop vragen we deelnemers altijd naar hun ervaringen en om een rapportcijfer. Deelnemers waarderen onze trainingen gemiddeld met een 8,6. Ook deelnemen aan de training? Kijk hier voor meer informatie.
SWVAM
Publieksjaarverslag
SWVAM
Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel en Uithoorn
Duidelijk en aantrekkelijk alle opbrengsten van het jaar in beeld brengen. Dat deden we met het publieksjaarverslag voor SWVAM. Het samenwerkingsverband heeft als missie: passend onderwijs en waar nodig passende ondersteuning voor alle leerlingen. Het publieksjaarverslag maakt helder in tekst en beeld (infographic) hoe dit het afgelopen jaar is gerealiseerd. Zelf lezen? Dat kan hier!
Expertisepunt LOB
Expertisepunt LOB
Nieuwe website
Expertisepunt LOB
Woerden
Het Expertisepunt LOB is een initiatief van de VO-raad, MBO Raad en Vereniging Hogescholen. Het Expertisepunt opereert sector overstijgend en ondersteunt vo-, mbo- en hbo-scholen bij het verbeteren van de loopbaanoriëntatie en –begeleiding van leerlingen en studenten. Expertisepunt LOB was op zoek naar een nieuwe, frisse website die overzichtelijk is en waar zij verschillende modules in kwijt konden. De huisstijl werd gerestyled en we ontwikkelden een duidelijke website van deze tijd waar alle documenten en informatie overzichtelijk zijn weergegeven in modules. Denk aan diverse onderzoeken, praktijkvoorbeelden en opdrachtenbanken. 

Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
IKC De Ark
IKC De Ark
Algemene communicatie
IKC De Ark
Schagen
Basisschool de Ark (Stichting Kopwerk) en kinderopvang ’t Hummeltje (Kappio) bundelen de krachten voor een nieuw IKC. Kinderen van 0 t/m 12 jaar kunnen in de nabije toekomst leren in een inspirerende omgeving die helemaal van deze tijd is. Het nieuwe schoolgebouw is duurzaam met een circulair interieur, centraal leerplein, buitenlesruimte en een grote moestuin. We zorgen voor een continue communicatiestroom in de vorm van persberichten en social media posts, adviseren op het gebied van ouder- en buurtcommunicatie en ondersteunen bij de vormgeving van uitingen, zodat IKC De Ark de aandacht krijgt die het verdient.
Katholieke basisschool de Elzenhoek
Katholieke basisschool de Elzenhoek
Nieuwe website
Katholieke basisschool de Elzenhoek
Zoetermeer
De Elzenhoek wilde een nieuwe website die aansloot bij hun nieuwe logo, missie, visie en kernwaarden. Huis Communicatie heeft een kleurrijke website ontworpen en passende websiteteksten geschreven zodat de Elzenhoek kan laten zien waar ze zich mee onderscheiden als school. Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden. 
SCO Delft
SCO Delft
Visie sociale media en arbeidsmarktcommunicatie
SCO Delft
Delft
Door middel van diverse gesprekken en brainstormsessies zijn SCO Delft en Huis Communicatie samen op zoek gegaan naar een visie op sociale media. Hierbij zijn de directeuren uit het VO en PO actief betrokken. De visie is vervolgens vertaald naar een praktisch uitvoerbaar communicatieplan. 

Hiernaast zijn alle scholen voorzien van een ‘one page, one plan’. Dit is een verkort advies op het gebied van de algehele communicatie van de school: waar liggen de kansen en uitdagingen? Welke acties kan de school zelf nemen om de doelen te bereiken? 

Op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie zijn de scholen voorzien van sjablonen voor vacatureteksten. 
 
Oosterlicht College
Oosterlicht College
Virtuele tour en animatie
Oosterlicht College
Nieuwegein en Vianen
Een virtuele tour in 3D is dé manier om potentiële nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. Voor het Oosterlicht College maakten we zo’n virtuele tour. Zowel voor de locatie Nieuwegein als Vianen. De tour biedt – ook op afstand – een goed beeld van de school. Bezoekers kunnen o.a. lokalen binnengaan en video’s bekijken waarin meer verteld wordt over de school en het onderwijsaanbod. Hier lees je meer over de virtuele tour én kun je een digitaal rondje door het Oosterlicht College en enkele andere scholen lopen. Daarnaast wilde de school graag de doorstroommogelijkheden binnen de verschillende niveaus beter toelichten. Wij ontwikkelden een animatie waarin alle mogelijkheden worden uitgelegd. Daarnaast zijn nieuwe foto’s gemaakt en hebben we diverse infographics ontworpen. 
Bekijk hier onze virtuele tours
Bekijk hier onze virtuele tours
Begeleid en gemaakt door Huis Communicatie
Bekijk hier onze virtuele tours
Voor diverse scholen maakten wij een virtuele tour door het schoolgebouw. Dankzij 360° foto’s in onze tour kunnen ouders en leerlingen online - in 3D! - de school ontdekken. Benieuwd hoe zo’n virtuele tour in 3D van Huis Communicatie eruitziet? Bekijk hier enkele voorbeelden.
MaxX Onderwijs
MaxX Onderwijs
Schoolgids
MaxX Onderwijs
Neede
MaxX is een school voor praktijkonderwijs in de Achterhoek. Wij schreven voor deze vo-school de schoolgids en zorgden voor een frisse en passende vormgeving. 
Tender College
Tender College
Schoolgids
Tender College
Ijmuiden
Het Tender College in IJmuiden is een kleinschalige school, die inspirerend en kwalitatief goed onderwijs biedt. De middelbare school riep onze hulp in om de schoolgids weer helemaal anno nu te maken. We herschreven de teksten en gaven de gids een nieuwe look en feel. De frisse vormgeving viel direct in de smaak en kan weer jaren mee. 
Isendoorn College
Isendoorn College
Virtuele tour, webinars, training
Isendoorn College
Warnsveld
Hoe werf je leerlingen tijdens de coronaperiode? Het Isendoorn College in Warnsveld koos voor een virtuele tour. Leerlingen en hun ouders lopen virtueel door de school en krijgen zo een goed beeld van hoe de school eruitziet. Ook geven leerlingen via video’s meer uitleg over een specifieke plek of een lokaal in de tour. Naast de virtuele tour heeft Huis Communicatie meerdere live webinars ontwikkeld. Het Isendoorn College werd volledig ontzorgd: wij verzorgden de communicatie, hebben de sessies ingericht en klaargezet. Ook organiseerden we een training voor docenten hoe zij een webinar moeten geven. De sessies zijn goed bezocht: het Isendoorn College had maar liefst zeshonderd inschrijvingen.  
ASKO Scholen
ASKO Scholen
Amsterdam
Alfrink College
Alfrink College
Nieuwe website
Alfrink College
Zoetermeer

Voor het Alfrink College ontwikkelde onze partner Nieuweschoolwebsite.nl een aantrekkelijke website. Met schuine vlakken in de huisstijlkleuren past de website goed bij het logo en de huisstijl, die wij eveneens voor de school ontwikkelden. Op de site vertellen leerlingen en docenten in korte, persoonlijke quotes waarom zij voor het Alfrink College kiezen. Door ook docenten aan het woord te laten positioneert de school zich als een aantrekkelijke werkgever. 

Ook interesse in een nieuwe website? Bezoek nieuweschoolwebsite.nl, onderdeel van Huis Communicatie, en lees meer over de mogelijkheden.