Top of mind blijven NA de online open dag

Een open dag is voor scholen de manier om kennis te maken met nieuwe leerlingen. Dit jaar ging dat via online open dagen, online kennismakingen en virtuele tours. De periode tot de inschrijving kan nog volop benut worden. Lees de mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat ookin tijden van corona leerlingen zich na de online open dag daadwerkelijk inschrijven.

De eerste maanden van het jaar staan volledig in het teken van contact tussen potentieel nieuwe leerlingen, hun ouders en de school. De eerste contacten zijn inmiddels digitaal geweest Wat kun je als school doen ná dat contact? Wat is een logische stap en wanneer zet je die stap, er zijn immers nog enige weken voordat er daadwerkelijk wordt ingeschreven. Hieronder staan drie opties waarmee de school top of mind blijft.

Mailing sturen naar leerlingen en ouders

Digitale Open Dagen worden vaak georganiseerd in de vorm van een webinar. Voor de webinars die Huis Communicatie organiseert, vragen we ouders vooraf om toestemming voor het gebruik van hun mailadres voor verdere informatie. Vrijwel alle ouders kiezen hiervoor. Een mailing versturen na dat eerste contact op een online dag is een fijne vervolgstap. Het eerste contact is gelegd en met deze mailing kan de school de bezoeker nog meer informatie geven. Informatie zoals een terugblik op de online open dag, herinnering aan belangrijke data zoals de inschrijfdatum. Ook kun je proeflessen aanbieden of kennis laten maken met nog meer docenten. Een mail met wat de school later in het jaar nog organiseert, zoals kleinschalige kijkmiddagen op het moment dat dit weer veilig kan en mag, is vaak welkom.

Social media campagne gericht op inschrijving voor de school

Dat leerlingen en hun ouders veel tijd spenderen aan social media, is één ding dat zeker is. De school kan hier op inspelen met een social media campagne. Want ook – of misschien wel juist – na de open dag is via social media een goede manier om van je te laten horen. Door bijvoorbeeld een campagne te starten die is gericht op de inschrijfdatum. Op social media zoals Facebook en Instagram worden dan de school en de inschrijving onder de aandacht gebracht bij potentiële leerlingen en hun ouders.

Kijkje in de school met virtuele tour

Een virtuele tour in 3D is dé manier om nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. De tour biedt - juist op afstand - een goed beeld van hoe de school er van binnen uitziet. Leerlingen en hun ouders ‘lopen’ virtueel door de school. Ze kunnen lokalen binnengaan, video’s bekijken en een speurtocht of proefjes doen. Het gaat er met name om dat de school een inkijkje geeft en dat de inhoud bij de school past. Iedere virtuele tour wordt uiteraard naar eigen wens ingevuld.

Meer weten? Neem dan contact op met adviseur Lisette Gerbrands via lgerbrands@huiscommunicatie.nl.