We have a dream

“De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden”. We deelden dit artikel eerder in onze Update en het staat met stip bovenaan onze meest gelezen artikelen. Daar zijn we blij mee, want dat betekent dat de noodzaak van een duidelijke merkidentiteit ook in het onderwijs terrein wint. Voor wie dat absoluut geldt, is scholengroep Zonova. Onze rebranding voor dit bestuur in Amsterdam Zuidoost was zó krachtig, dat we in korte tijd de complete aankleding voor de Zonova medewerkersdag mochten verzorgen, inclusief een inspirerende aftermovie. Het resultaat is absoluut de moeite waard om te bekijken. 

Tijdens de Zonova medewerkersdag op woensdag 2 april, die in het teken stond van het nieuwe koersplan 2030, kregen de ruim 700 medewerkers voor het eerst de visuele vertaling van het ‘nieuwe Zonova’ te zien. De evenementenlocatie in de Johan Cruijff ArenA hing vol met uitingen van de nieuwe huisstijl, maar de echte blikvanger was de logo-reveal video die achter presentatrice Aldith Hunkar op het grote scherm werd vertoond. Huis Communicatie verzorgde onder leiding van onze communicatieadviseur Tessa Verdegaal alle posters, uithangborden, de logo reveal video en een prachtige aftermovie. 

En we deden meer. Op basis van het plan voor externe communicatie en arbeidsmarktcommunicatie verzorgde Tessa Verdegaal een krachtige campagne met spetterende corporate video met oud-leerlingen in de hoofdrol. Deze video bekijk je hier. Tot slot namen wij ook de redactie en het ontwerp voor het nieuwe koersplan op ons. 

Benieuwd wat een rebranding voor jouw organisatie kan betekenen? Mail ons, we denken graag mee.

Mail ons