Profilering

Hoe onderscheidt jouw onderwijsorganisatie zich van anderen? Er zijn diverse tools die ervoor kunnen zorgen dat jij goed zichtbaar bent voor je doelgroep.  Door die tools op een juiste manier in te zetten zorg je ervoor dat jouw doelgroep makkelijk kan aanhaken bij jouw verhaal. We helpen je hier graag bij. 

Arbeidsmarktcommunicatie 

Veel scholen en schoolbesturen voelen de pijn van het lerarentekort. Sommige basisscholen hebben grote moeite hun formatie rond te krijgen. En middelbare scholen weten precies wat de beruchte tekortvakken zijn. Hoe werf je sollicitanten en trek je twijfelende leraren over de streep? En hoe zorg je dat je een fijne werkgever bent en ook als zodanig bekend staat? Wij geven adviezen om nieuwe collega’s te werven én te binden voor zowel primair als voortgezet onderwijs.

Training Werving en profilering

In deze training leggen we uit hoe je het profiel van de school stevig kunt neerzetten en hoe je hiermee vervolgens makkelijker nieuwe leerlingen en collega’s kunt aantrekken en verkrijgen. 

Lees meer over de training Werving & Profilering

 

Imago en identiteit 

Klopt het imago met de identiteit van je onderwijsorganisatie? Je hebt kernwaarden, maar draag je deze voldoende uit? Samen bekijken we hoe we je imago beter kunnen laten aansluiten op je identiteit en welke middelen we inzetten om dit duidelijk te communiceren. 

Logo en huisstijl 

Toe aan een nieuwe look en feel voor de organisatie? Wij doen je concrete voorstellen. Praktisch en to the point nemen we jou mee naar iedere volgende stap. 

Vormgeving 

Een goede (grafische) vormgeving is de basis voor een sterke identiteit. Dit ontwerp kun je uitrollen in al je communicatiemiddelen en zo zorgen voor een consistente en herkenbare uitstraling. Wij bepalen samen met jou welke elementen in de vormgeving naar voren moeten komen. Ook voor het uitrollen in bijvoorbeeld nieuwsbrieven, schoolgidsen of beleidsplannen ben je bij ons aan het goede adres.  

Leerlingenwerving PO en VO

Het werven van nieuwe leerlingen is een communicatietraject, met veel afzonderlijke stappen. Dat geldt voor zowel het PO als het VO. In het primair onderwijs richt je je voornamelijk op nieuwe ouders. Weten nieuwe ouders waar jouw school voor staat? Wat voor onderwijsconcept je hanteert? Kortom: heb je de school goed op de kaart gezet? En hoe zit het in het voortgezet onderwijs? De open dag speelt hier een belangrijke rol. Ons advies is hier breder naar te kijken. Huis Communicatie ondersteunt bij de leerlingenwerving.

Social media

Een sterke profilering of het werven van leerlingen en medewerkers: daar kan social media aan bijdragen. Hoe kan jouw school optimaal gebruik maken van platformen als YouTube, Instagram, Twitter en Facebook? Wij gaan er graag over met je in gesprek. Hierbij houden we uiteraard rekening met de privacywetgeving.