Logo en huisstijl 

Een goed logo kan jouw school of bestuur op de kaart zetten. Een mens heeft altijd al de behoefte gehad om zich in symbolen te uiten. En dat is niet voor niets, want een simpel plaatje zegt soms meer dan duizend woorden. Maar hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid en bovendien 100% aansluit op je onderwijsconcept? 

De kracht van een goed logo

Een logo moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, wil je het krachtig kunnen inzetten als imagobuilder. Een logo geeft ouders én (nieuwe) medewerkers direct een indruk van de school of het bestuur en zorgt voor naamsbekendheid en herkenbaarheid. Een slecht logo doet het tegenovergestelde en kan zelfs potentiële ouders en medewerkers afschrikken. Bijvoorbeeld omdat het beeldmerk of de tekst niet overeenkomt met hun verwachtingen. Wist je dat mensen die een website bezoeken, al binnen een paar seconden beslissen of zij een goed gevoel bij de school of het bestuur krijgen? Kortom: een goed logo is essentieel. 

Waar let je op bij het ontwikkelen van een logo?

  • Het moet passen bij het karakter van de school: het is immers je visitekaartje naar de buitenwereld. 
  • Een logo geeft een bepaald gevoel mee, een emotie die moet aansluiten bij de dagelijkse praktijk op school. Bovendien sluit een goed logo naadloos aan op je onderwijsconcept. 
  • Het logo is onderdeel van een huisstijl. Alles moet kloppen, een eenheid vormen: kleur, lay out, sfeer en beeldgebruik. 
  • Maak je logo flexibel. Zo is hij bruikbaar voor verschillende uitingen: presentaties, website, folders, etc. Een goed logo kun je bovendien vergroten en verkleinen.
  • Een tijdloos logo gaat lang mee. En dat is weer goed voor je herkenbaarheid.

Toe aan een nieuwe look en feel voor de organisatie? 

Wij doen je concrete voorstellen. Praktisch en to the point nemen we jou mee naar iedere volgende stap. 

Neem contact op