Profilering
Arbeidsmarktcommunicatie
Veel scholen en schoolbesturen voelen de pijn van het lerarentekort. Sommige basisscholen hebben grote moeite hun formatie rond te krijgen. En middelbare scholen weten precies wat de beruchte tekortvakken zijn. Hoe werf je sollicitanten en trek je twijfelende leraren over de streep? En hoe zorg je dat je een fijne werkgever bent en ook als zodanig bekend staat? Wij geven adviezen om nieuwe collega’s te werven én te binden voor zowel primair als voortgezet onderwijs.
Training Werving en profilering
In deze training leggen we uit hoe je het profiel van de school stevig kunt neerzetten en hoe je hiermee vervolgens makkelijker nieuwe leerlingen en collega’s kunt aantrekken en verkrijgen.
Lees meer over de training Werving & Profilering
Imago en identiteit
Klopt het imago met de identiteit van je onderwijsorganisatie? Je hebt kernwaarden, maar draag je deze voldoende uit? Samen bekijken we hoe we je imago beter kunnen laten aansluiten op je identiteit en welke middelen we inzetten om dit duidelijk te communiceren.
Logo en huisstijl
Toe aan een nieuwe look en feel voor de organisatie? Wij doen je concrete voorstellen. Praktisch en to the point nemen we jou mee naar iedere volgende stap.
Vormgeving
Een goede (grafische) vormgeving is de basis voor een sterke identiteit. Dit ontwerp kun je uitrollen in al je communicatiemiddelen en zo zorgen voor een consistente en herkenbare uitstraling. Wij bepalen samen met jou welke elementen in de vormgeving naar voren moeten komen. Ook voor het uitrollen in bijvoorbeeld nieuwsbrieven, schoolgidsen of beleidsplannen ben je bij ons aan het goede adres.
Leerlingenwerving PO en VO
Het werven van nieuwe leerlingen is een communicatietraject, met veel afzonderlijke stappen. Dat geldt voor zowel het PO als het VO. In het primair onderwijs richt je je voornamelijk op nieuwe ouders. Weten nieuwe ouders waar jouw school voor staat? Wat voor onderwijsconcept je hanteert? Kortom: heb je de school goed op de kaart gezet? En hoe zit het in het voortgezet onderwijs? De open dag speelt hier een belangrijke rol. Ons advies is hier breder naar te kijken. Huis Communicatie ondersteunt bij de leerlingenwerving.
Social media
Een sterke profilering of het werven van leerlingen en medewerkers: daar kan social media aan bijdragen. Hoe kan jouw school optimaal gebruik maken van platformen als YouTube, Instagram, Twitter en Facebook? Wij gaan er graag over met je in gesprek. Hierbij houden we uiteraard rekening met de privacywetgeving.
Profilering en positionering






Profilering
Arbeidsmarktcommunicatie
Veel scholen en schoolbesturen voelen de pijn van het lerarentekort. Sommige basisscholen hebben grote moeite hun formatie rond te krijgen. En middelbare scholen weten precies wat de beruchte tekortvakken zijn. Hoe werf je sollicitanten en trek je twijfelende leraren over de streep? En hoe zorg je dat je een fijne werkgever bent en ook als zodanig bekend staat? Wij geven adviezen om nieuwe collega’s te werven én te binden voor zowel primair als voortgezet onderwijs.
Training Werving en profilering
In deze training leggen we uit hoe je het profiel van de school stevig kunt neerzetten en hoe je hiermee vervolgens makkelijker nieuwe leerlingen en collega’s kunt aantrekken en verkrijgen.
Lees meer over de training Werving & Profilering
Imago en identiteit
Klopt het imago met de identiteit van je onderwijsorganisatie? Je hebt kernwaarden, maar draag je deze voldoende uit? Samen bekijken we hoe we je imago beter kunnen laten aansluiten op je identiteit en welke middelen we inzetten om dit duidelijk te communiceren.
Logo en huisstijl
Toe aan een nieuwe look en feel voor de organisatie? Wij doen je concrete voorstellen. Praktisch en to the point nemen we jou mee naar iedere volgende stap.
Vormgeving
Een goede (grafische) vormgeving is de basis voor een sterke identiteit. Dit ontwerp kun je uitrollen in al je communicatiemiddelen en zo zorgen voor een consistente en herkenbare uitstraling. Wij bepalen samen met jou welke elementen in de vormgeving naar voren moeten komen. Ook voor het uitrollen in bijvoorbeeld nieuwsbrieven, schoolgidsen of beleidsplannen ben je bij ons aan het goede adres.
Leerlingenwerving PO en VO
Het werven van nieuwe leerlingen is een communicatietraject, met veel afzonderlijke stappen. Dat geldt voor zowel het PO als het VO. In het primair onderwijs richt je je voornamelijk op nieuwe ouders. Weten nieuwe ouders waar jouw school voor staat? Wat voor onderwijsconcept je hanteert? Kortom: heb je de school goed op de kaart gezet? En hoe zit het in het voortgezet onderwijs? De open dag speelt hier een belangrijke rol. Ons advies is hier breder naar te kijken. Huis Communicatie ondersteunt bij de leerlingenwerving.
Social media
Een sterke profilering of het werven van leerlingen en medewerkers: daar kan social media aan bijdragen. Hoe kan jouw school optimaal gebruik maken van platformen als YouTube, Instagram, Twitter en Facebook? Wij gaan er graag over met je in gesprek. Hierbij houden we uiteraard rekening met de privacywetgeving.