Content is king

Als het er visueel maar goed uitziet, dan is het product geslaagd. Echter als je een boodschap goed wilt overbrengen, dan gaat het toch echt om goede inhoud. Content is king.

Stel je hebt een prachtig vormgegeven jaarplan of folder. Op het eerste gezicht lijkt dit geweldig en zal het je aanspreken. Maar wat als je gaat lezen en je stuit op onsamenhangende teksten, onduidelijk taalgebruik of typefouten? Ben je dan, ondanks het geweldige ontwerp, nog steeds zo enthousiast en geïnteresseerd?

De kracht van tekst wordt al snel duidelijk als je bedenkt wat er nou daadwerkelijk overblijft van een middel zonder tekstuele inhoud. Naast dat iets er verzorgd en netjes uit moet zien, is goede content net zo van belang. Want spreekt de tekst niet aan, dan is de lezer zo vertrokken. Teksten zijn dus niet alleen onmisbaar, ze beïnvloeden ook het gedrag van de lezers.

Als een ouder bijvoorbeeld op zoek is naar een school, dan wil je dat de ouder een goed beeld krijgt van de school door een onderscheidende vormgeving. Tegelijkertijd wil je dat de ouder ook alle informatie vindt waar hij naar opzoek is. Door middel van een juiste formulering, heldere teksten en een passende ‘tone of voice’ is jouw middel samen met de vormgeving compleet. Dit pakt de aandacht waardoor hier veel sneller een actie uit zal voortkomen.