Samen vinden we de juiste leraren

Fluitend de formatie voor volgend jaar rond krijgen. Dat klinkt toch als muziek in de oren? Helaas kunnen we het lerarentekort niet voor je oplossen. Wat we wel beloven is dat we er alles aan doen om met behulp van de juiste strategie nieuwe collega’s voor jullie te werven én blijvend aan jullie organisatie te binden. 

ja, ik kan wel wat hulp gebruiken ⇨ 

Vele scholen en besturen gingen je voor. En met succes. Bekijk hier enkele voorbeelden:

Huis Communicatie

Jouw groei, onze kracht

Samen met schoolbestuur De Groeiling werkten we hecht samen aan een strategisch arbeidsmarkt-communicatieplan. We legden de basis voor een sterke positionering van de werkgever in de regio, ontwikkelden een nieuwe slogan (Jouw groei, onze kracht) en een stop motion-video voor extra attentiewaarde. De Groeiling focust bij de lerarenwerving onder andere op sociale media.

Huis Communicatie

Werving kinderopvang

We ondersteunden Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) met een sterke kernboodschap, strategisch inzet van financiële middelen en bij de inzet en ontwikkeling van communicatie-middelen. Er is o.a. een zeer succesvolle socialmedia-campagne geweest en we hebben een inspirerende video gemaakt. Ook ontwikkelen we een nieuwe website die in 2024 live gaat.

Huis Communicatie

Stichting Scala College & Coenecoop College

Voor de stichting hebben wij advies gegeven op de vraag: ‘wat doen de scholen zelf en wat doet het bestuur’. Samen hebben we gebrainstormd over de profilering en de USP’s met als doel de werving van docenten en OOP. In 2024 wordt het communicatieplan uitgevoerd waarbij Huis Communicatie een deel op zich neemt, maar de scholen en het bestuur ook veel zelf kunnen oppakken.

Huis Communicatie

Knappe gasten in Den Haag

Om het lerarentekort aan te pakken in Den Haag hebben we de campagne Knappe gasten bedacht. Door experts van buiten het onderwijs een klein onderdeel van de schooldag te laten verzorgen, komt Kindcentrum O3 dichterbij het rond krijgen van de formatie. 

Huis Communicatie

Aan de bak bij Meer Primair

Voor Stichting Meer Primair in Hoofddorp lanceerden we de campagne Aan de bak bij Meer Primair, met in de hoofdrol vier ambassadeurs van de stichting óp een bakfiets. Bekijk hier de video die we voor de campagne ontwikkelden.

Huis Communicatie

De krachten van Kopwerk/Schooltij

In deze video van Stichting Kopwerk/Schooltij vertellen leraren gepassioneerd waarom zij het mooiste beroep ter wereld hebben. Een perfecte aanvulling op tekstuele vacatures op Meesterbaan en mooi om als organisatie te delen. 

 Meer informatie over ons aanbod Arbeidsmarktcommunicatie?

Klik hier ⇨