Ontwikkeling koers 

Je missie en visie zijn duidelijk: het is helder waar je voor staat en wat je wilt bereiken. Maar hoe ga je dat doen? Het ontwikkelen van een strategisch koersplan is van het begin tot het eind een gezamenlijke reis, die medewerkers, leerlingen, ouders en stakeholders met elkaar afleggen.  Wij helpen je de richting te bepalen en deze vervolgens aantrekkelijk op te schrijven. 

Er zijn diverse manieren om de ontwikkeling van een nieuwe koers in te steken. Welke methode je ook kiest; het is belangrijk om te weten welke positie medewerkers, ouders en leerlingen vervullen op de participatieladder. Worden ze alleen geïnformeerd over de ontwikkeling van de koers, of mogen ze meedenken en meebouwen? En wie beslist wat er wel en niet in de strategische koers komt? 

Pas als je een antwoord hebt op bovenstaande vragen, kun je gaan nadenken over de vraag of je teambijeenkomsten gaat houden. Misschien ouderbijeenkomsten of informatieavonden? Of meedenksessies met leerlingen? Of juist digitale peilingen. 

Hulp nodig bij koersbepaling?

Huis Communicatie heeft veel ervaring op het gebied van een strategische koers. Wat kunnen we betekenen voor jouw organisatie? 

•    Participatieproces stroomlijnen 
•    Het schrijven van strategisch beleid 
•    Het vormgeven van de koers
•    In beeld brengen van een koers bijvoorbeeld door een infographic of animatie 
•    Het creëeren van draagvlak voor gekozen koers
•    Het uitrollen van strategisch beleidsplan

Lees hier onze tips over het formuleren van een strategische koers

Vraag een adviesgesprek aan