Leerlingenwerving

Je wilt meer leerlingen werven. Waar begin je? In het primair onderwijs richt je je voornamelijk op nieuwe ouders. Weten nieuwe ouders waar jouw school voor staat? Wat voor onderwijsconcept je hanteert? Kortom: heb je de school goed op de kaart gezet? En hoe zit het in het voortgezet onderwijs? Daarbij zul je je uiterste best moeten doen om aan te sluiten bij de belevingswereld van 11- en 12-jarigen. Wij helpen je graag bij leerlingenwerving.

Het begin: profileer de school

We kijken of je de school voldoende hebt geprofileerd. Zijn er aspecten die nog meer voor voren kunnen treden omdat ze aantrekkelijk zijn? Samen kijken we welke middelen we nog kunnen inzetten om deze aspecten kenbaar te maken en hoe we ouders daadwerkelijk kunnen laten bewegen.

De open dag op het voortgezet onderwijs

In het voortgezet onderwijs zijn de leerlingen een belangrijke doelgroep. De eerste échte kennismaking is vaak de open dag. Van een luchtige kennismaking kun je een waardevol informatiemoment maken. Welke middelen zet je dan in en waar let je op? En hoe zorg je dat de open dag goed bezocht wordt en hoe houd je na afloop de aandacht vast van zowel ouder als leerling? We kijken graag samen met je welke mogelijkheden bij jouw school passen. 

Een compleet wervingsplan

Alhoewel de open dag van oudsher altijd hét wervingsmoment is, zijn er tegenwoordig zoveel meer mogelijkheden! Huis Communicatie kan helpen op alle vlakken en maakt een wervingsplan, inclusief uitgebalanceerde planning waardoor alle middelen met elkaar in evenwicht zijn. 

•    Wervingsvideo 
•    Interactieve infographic 
•    Uitdeel-gadget
•    Social media-campagne 
•    Folder- en flyermateriaal
•    Informatiebijeenkomsten 
•    Blogs en vlogs van leerlingen
•    Wervende website
•    Free publicity 
•    Vergroten naamsbekendheid 

Ik wil onze leerlingenwerving graag een boost geven

Bekijk ook onze training ‘Werving & profilering’