Blogs

Schrijf teksten die iedereen begrijpt
Ruim 5 miljoen Nederlanders hebben moeite om brieven van de overheid te begrijpen*. Vooral lange zinnen, onbekende woorden en vaag taalgebruik maken de teksten lastig. Scholen en schoolbesturen willen deze grote groep Nederlanders niet vergeten in de communicatie. In dit artikel geef ik tips om zo te schrijven dat iedereen je teksten begrijpt.

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier
In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.

Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard
Besturen en scholen hebben vaak een communicatiemedewerker in huis, of een docent of administratieve kracht die dit in de portefeuille heeft. Voor grotere projecten, campagnes of strategisch advies wordt een communicatiebureau ingeschakeld. Doordat bij een communicatiebureau de krachten gebundeld zijn, is de uitwerking veelal van een hoger niveau dan wanneer de communicatie intern zou worden opgepakt. Tenminste, dat is de bedoeling. In dit artikel geven we enkele tips om keuzestress te beperken bij de zoektocht naar een goede communicatiepartner.
.png?1694091413=)
Eén groot spektakel tijdens het Leidens Ontzet
Creatief, hardwerkend, behulpzaam en van alle markten thuis. Zo kennen we haar op de werkvloer. Als senior communicatieadviseur én lid van het MT van Huis Communicatie is het soms zoeken naar een gaatje in haar overvolle agenda. Maar alles wat ze doet, doet ze met evenveel plezier. Aard van het beestje, want ook privé zit onze collega Marieke de Kok niet graag stil. Deze weken besteedt ze menig vrij uur aan de voorbereidingen van het Leidens Ontzet, dat op 3 oktober plaatsvindt. “Het is toch geweldig om iets te kunnen betekenen voor je stad, ik kan het iedereen aanraden.”

Eens, maar nooit meer
Een waar organisatietalent. Zo kan je onze collega Janneke Altorf wel noemen. Janneke ondersteunt ons bij van alles en nog wat. Ze schrijft artikelen, ontwerpt nieuwsbrieven, maakt enquêtes, helpt ons digitale team bij het ontwikkelen van websites en is de spil in het web bij het inplannen van sportieve en creatieve workshops die onderdeel zijn van Kangoeroe KIK, het programma met naschoolse activiteiten voor diverse basisscholen in gemeente Amstelveen. Werk waarbij haar geduld en talent voor planmatig te werk gaan, een must zijn. Eigenschappen die ook privé goed van pas komen. Zeker nu.