Blogs

Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Kleine verschillen in hoe dingen worden gezegd, kunnen grote effecten hebben op onze beslissingen. We kennen allemaal wel voorbeelden uit prive en werk. Het hoe je een boodschap communiceert, typeren wij als ‘framing’. Iedereen zet framing in, bewust en onbewust, de één meer dan de ander. Framen hoeft niet vanuit slechte intenties te zijn, maar heeft onbedoeld een negatief imago. Bewust je boodschap versterken via framing, daar is niets mis mee. Maar wat is framing en hoe zet je dat in?
Een inhaakkalender: onmisbaar voor jouw social media!

Een inhaakkalender: onmisbaar voor jouw social media!

Een cadeautje, speciaal voor jou om het nieuwe jaar goed te beginnen. Want iedereen weet: het bijhouden van de socialmedia-kanalen, een contentkalender maken en het middel strategisch inzetten, is een tijdrovende klus. Daarom hebben wij - als nieuwjaarscadeautje - de social media Onderwijs Inhaakkalender ontwikkeld. 
Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit

Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit

Grada Huis

Dankzij al die geweldige scholen, besturen en onderwijsorganisaties is Huis Communicatie uitgegroeid tot hét communicatie- en marketingbureau in het onderwijs. Onze klantenkring groeit dagelijks, en daar zijn wij heel blij mee. Deze groei hebben we nu ook vertaald in onze interne organisatie door de leiding en aansturing hierop aan te passen. Naast mij is Talitha Huis (inderdaad familie) vanaf nu ook directeur.

Schrijf teksten die iedereen begrijpt

Schrijf teksten die iedereen begrijpt

Ruim 5 miljoen Nederlanders hebben moeite om brieven van de overheid te begrijpen*. Vooral lange zinnen, onbekende woorden en vaag taalgebruik maken de teksten lastig. Scholen en schoolbesturen willen deze grote groep Nederlanders niet vergeten in de communicatie. In dit artikel geef ik tips om zo te schrijven dat iedereen je teksten begrijpt.
Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9