Blogs

Jubileuminterview: feest bij Huis Communicatie

Jubileuminterview: feest bij Huis Communicatie

We hebben iets te vieren. Niet zomaar iets: Huis Communicatie bestaat 15 jaar. Een mijlpaal waar we deze maand extra bij stil staan. Grada en Talitha Huis gaan in gesprek over de ietwat spannende eerste periode, het belang van een sterk team om je heen en natuurlijk de uitbreiding van de directie met de volgende generatie. 
 
De do’s en don’ts voor een optimale vacaturetekst

De do’s en don’ts voor een optimale vacaturetekst

Dit is hét moment om de arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geeft adviseur Marieke de Kok advies over een wervende vacaturetekst; de do’s en don’ts op een rij.  
In 10 stappen naar sterke websiteteksten

In 10 stappen naar sterke websiteteksten

Iedere onderwijsorganisatie verdient een goede website. Een mooi design draagt vanzelfsprekend bij aan een sterke website, maar de inhoud is minstens zo belangrijk. Het bedenken van de content is voor de meeste onderwijsprofessionals geen probleem, de uitdaging zit ‘m in het schrijven van waardevolle teksten die direct tot de kern komen, zonder dat de website overvol en onoverzichtelijk wordt. Zelf aan de slag met de websiteteksten? Met deze tien stappen helpen we je op weg. 
De staat van het Amsterdamse primair onderwijs

De staat van het Amsterdamse primair onderwijs

Iedere vier jaar presenteert de vereniging van Amsterdamse PO-besturen (BBO) de Staat van het Amsterdamse primair onderwijs. Wij mochten de presentatie van 2023 verzorgen. Benieuwd naar de resultaten? De rapporten en presentatie bekijk je hier. 
Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Kleine verschillen in hoe dingen worden gezegd, kunnen grote effecten hebben op onze beslissingen. We kennen allemaal wel voorbeelden uit prive en werk. Het hoe je een boodschap communiceert, typeren wij als ‘framing’. Iedereen zet framing in, bewust en onbewust, de één meer dan de ander. Framen hoeft niet vanuit slechte intenties te zijn, maar heeft onbedoeld een negatief imago. Bewust je boodschap versterken via framing, daar is niets mis mee. Maar wat is framing en hoe zet je dat in?
1 2 3 4 5 6 7 8 9