Blogs

Grada Huis startte 11 jaar geleden Huis Communicatie

Grada Huis startte 11 jaar geleden Huis Communicatie

11 jaar oud is Huis Communicatie nu en negen vrouw sterk. Het is, zegt Grada Huis trots, het enige communicatiebedrijf dat zich louter op het onderwijs richt. “Andere bureaus doen het erbij. Wij zijn er alleen voor het onderwijs. Dat is onze focus en daar zit onze expertise. We geven advies, voeren uit en weten dat ook te verbinden met de praktijk.”
Van school tot kindcentrum met consensus als basis

Van school tot kindcentrum met consensus als basis

Het aantal kindcentra groeit flink in Nederland. Veel IKC’s zijn dat wel in naam, maar niet in de praktijk. Door aan het begin de basis op orde te hebben, voorkom je latere problemen. Het is een open deur, maar wij lopen er te vaak tegen aan dat er aan de voorkant onvoldoende tijd is geïnvesteerd.
Communiceren met de (G)MR: haal eruit wat erin zit

Communiceren met de (G)MR: haal eruit wat erin zit

Deel 2: hoe haal je meer uit de vergaderingen
In onze nieuwsbrief schrijven we een serie artikelen over medezeggenschap en communicatie. Dit is het tweede artikel waarin we nader ingaan op de vergaderingen zelf. Die hoeven niet saai te zijn en uren te duren. Er is veel meer te halen uit deze vergaderingen. Meer halen uit de vergadering? Misschien denk je eerder dat het wel een onsje minder zou mogen.

Communiceren met de (G)MR: vermijd de expertvalkuil

Communiceren met de (G)MR: vermijd de expertvalkuil

Bestuurders en schooldirecteuren gaan regelmatig met de (G)MR om tafel. Van beide kanten is de wens om elkaar goed te begrijpen en elkaar te versterken. Toch lukt dit lang niet altijd. In een serie artikelen delen we graag onze expertise hoe we meer uit het medezeggenschapsoverleg kunnen halen. In dit artikel aandacht voor de expert-valkuil.
Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Dat scholen werken aan marketing en communicatie om leerlingen te werven is begrijpelijk. Maar voor ons als samenwerkingsverband passend onderwijs is dat niet nodig.” Een voor de hand liggende gedachte, maar kloppen doet het niet. Goede communicatie helpt het samenwerkingsverband de belangrijkste doelen te bereiken.

1 2