Blogs

Blijf ook na de open dag top of mind

Blijf ook na de open dag top of mind

De leerlingenwerving is in volle gang. Iedere school hoopt natuurlijk dat de groep-8 leerlingen na de open dag zo enthousiast zijn dat ze zich helemaal thuis voelen zodat een aanmelding alleen nog een formaliteit is. Wil je de kans op een aanmelding vergroten, blijf dan ook na de open dag top of mind bij de toekomstige brugklassers en hun ouders.  
Leerlingen gezocht

Leerlingen gezocht

Leerlingen werven kan knap lastig zijn. Zelfs als het onderwijsconcept staat als een huis, hebben veel PO- en VO-scholen moeite om naar de buitenwereld te verwoorden waar de school voor staat. Tijdens de training ‘Werving en profilering in het onderwijs’ geeft Marieke de Kok praktische tools en oplossingen waarmee je als school direct aan de slag kunt. Ze licht alvast een tipje van de sluier op.

Een goede reputatie is goud waard

Een goede reputatie is goud waard

Grada Huis

We hebben allemaal een reputatie hoog te houden. Zelfs kinderen van 5 jaar oud blijken zich al bewust te zijn van hun reputatie en proberen die te veranderen als dat nodig is. Reputatie doet ertoe in ieders leven, we zijn er allemaal mee bezig. We kijken naar de reputatie van bekende Nederlanders, van een merk, een medium, een bedrijf. 

Ook in het onderwijs doet reputatie ertoe. Het is immers de algemene indruk die een school of een bestuur maakt bij leerlingen, ouders, stakeholders en zelfs de samenleving die bepalend is voor succes en ontwikkeling. Bouwen aan een reputatie duurt jaren terwijl je reputatie zo weer kan worden afgebroken. Een sterke reputatie kan tegen een stootje, maar bouw je niet alleen. Daar heb je namelijk anderen voor nodig. 

Kleine aanpassing, groots effect

Kleine aanpassing, groots effect

Een grote gele M. Een zwart vinkje. Een appel met een hap eruit. Grote kans dat deze summiere omschrijvingen gelijk een beeld bij je oproepen. Je ziet ze voor je, krijgt misschien zelfs zin in een hamburger, of nieuwe sportschoenen. Een sterk en onderscheidend logo zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid. Het schept vertrouwen en straalt uit waar je voor staat. McDonald’s, Nike en Apple zijn hier goed in geslaagd. De stap om een sterk logo te vervangen of te restylen is groot. Toch ondergaan ook de logo’s van grote merken een restyle om met de tijd mee te gaan. 
Vissen in de vijver van latent werkzoekenden

Vissen in de vijver van latent werkzoekenden

De tijd dat je je als school of bestuur alleen kunt richten op actief werkzoekenden voor het invullen van openstaande vacatures is voorbij. Vis in een andere vijver en ga op zoek naar latent werkzoekenden: zij die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar wel openstaan voor een jobswitch. 
1 2 3 4 5 6