Blogs

Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie

Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie

We komen het nog regelmatig tegen: een logo dat door een welwillende ouder of een hobbyende leraar is ontwikkeld. Een logo moet echter aan bepaalde voorwaarden voldoen, wil je het krachtig kunnen inzetten als imagobuilder. Hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij. 
Optimale vacaturetekst biedt kansen

Optimale vacaturetekst biedt kansen

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken. Dat is in het onderwijs niet anders dan in het bedrijfsleven. Voor werkgevers is dit daarom hét moment om de arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geeft adviseur Marieke de Kok advies over een wervende vacaturetekst; de do’s en don’ts op een rij.  
Dit is hét moment om te starten met de schoolgids

Dit is hét moment om te starten met de schoolgids

Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete bezigheid. Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke en voegen ieder jaar weer tekst toe. Toch is het goed om de schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Een schoolgids is meer dan alleen een informatiebron. Het is een uitnodigend communicatiemiddel waarmee je je als school kunt profileren. Dit is hét moment om ermee aan de slag te gaan. We zetten vijf tips voor een mooie wervende gids op een rij.

Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan

Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan

De koers voor de komende jaren bepaal je samen. In gesprekken met medewerkers, ouders en stakeholders zoals de gemeente en het bedrijfsleven wordt het beeld steeds sterker van de ambities en de doelen. Om tot de koers te komen zou je bijna je belangrijkste klanten vergeten: de leerlingen. Een gemiste kans! Juist hun vernieuwende, vaak creatieve kijk op toekomstgericht onderwijs is heel waardevol én bruikbaar. Een goede insteek van het gesprek met de leerlingen geeft een goede outcome. Hoe je dat kan doen, lees je in dit artikel.

Cadeautje voor jou: 8 adviezen voor effectievere personeelswerving in het PO

Cadeautje voor jou: 8 adviezen voor effectievere personeelswerving in het PO

Veel vacatures, een handjevol reacties. Het vinden van nieuwe collega’s in het onderwijs blijft een uitdagende klus. Een onderzoeksrapport van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap laat zien dat er kansen liggen. Marieke de Kok adviseert scholen en schoolbesturen al jaren op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en weet er inmiddels alles van: “De kunst is om op het juiste moment aan de juiste knoppen te draaien.” Het interview eindigt met 8 praktische adviezen waarmee je direct aan de slag kunt. 
1 2 3 4 5