Blogs

Inspirerende dag op het Maurick College in Vught

Inspirerende dag op het Maurick College in Vught

Hoe vertaal je de wensen en ambities van een schoolteam naar een helder en gedragen schoolplan? Dat is precies waar wij goed in zijn. Voor VO-school het Maurick College in Vught organiseerden we een studiedag met brainstormsessies voor maar liefst 140 enthousiaste medewerkers. De opbrengsten laten zien waar de school de komende jaren prioriteit aan wil geven. 
Collega’s gezocht, zó houd en breng je leraren aan boord

Collega’s gezocht, zó houd en breng je leraren aan boord

Ook wij kunnen het lerarentekort niet oplossen. Wat we wel kunnen is op een creatieve en consistente manier ondersteuning bieden bij arbeidsmarktcommunicatie, zodat de school die geweldige nieuwe collega niet misloopt. Een school sterk neerzetten bij een sollicitant, daarvoor is een onderbouwd imago een must. Hoe arbeidsmarktcommunicatie bij werving en selectie kan helpen, vertellen we in dit artikel én we trakteren op vijf tips voor een beter resultaat van de wervingsinspanningen.
Een sterk logo dat staat als een huis

Een sterk logo dat staat als een huis

Wil je een logo krachtig kunnen inzetten als imagobuilder? Dan is het belangrijk dat het logo aan bepaalde eisen voldoet. Hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij. 
We have a dream

We have a dream

“De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden”. We deelden dit artikel eerder in onze Update en het staat met stip bovenaan onze meest gelezen artikelen. Daar zijn we blij mee, want dat betekent dat de noodzaak van een duidelijke merkidentiteit ook in het onderwijs terrein wint. Voor wie dat absoluut geldt, is scholengroep Zonova. Onze rebranding voor dit bestuur in Amsterdam Zuidoost was zó krachtig, dat we in korte tijd de complete aankleding voor de Zonova medewerkersdag mochten verzorgen, inclusief een inspirerende aftermovie. Het resultaat is absoluut de moeite waard om te bekijken. 
De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden

De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden

Rebranding is in de marketing- en reclamewereld doodgewoon, maar binnen het onderwijs geen gemeengoed. Naast merken en bedrijven evolueren ook onderwijsorganisaties en scholenkoepels binnen een bepaalde tijd. Daarom kunnen zij niet achterblijven. Als organisatie moet je je blijven ontwikkelen, omdat de wereld om jouw organisatie heen dat ook doet.
1 2 3 4 5 6 7 8