Blogs

Eerst begrijpen dan begrepen worden

Eerst begrijpen dan begrepen worden

In de NRC staat op de achterpagina regelmatig een foto van een stapel boeken die iemand nog moet lezen, maar waar hij/zij niet aan toekomt. Zo’n stapel heb ik ook, dus deze kerstvakantie besloot ik deze stapel mee te nemen naar ons vakantieadres. Natuurlijk zwichtte ik als eerste voor de tweede non-fictie van Raynor Winn: De Wilde Stilte (een aanrader!). Er lag ook een gouwe ouwe op de stapel. Een boek dat ik vaak heb gelezen, uitgeleend (aan wie ook alweer?), dus opnieuw gekocht. Keurig gebonden, met een stevige groene voorkant, begon ik weer aan ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen R. Covey. En opnieuw pakte de inhoud me bij m’n lurven. 
Fijne feestdagen namens ons allemaal

Fijne feestdagen namens ons allemaal

Met de feestdagen voor de deur willen we graag onze kerstwens met jullie delen. 
Ontdek onze drie bestuursabonnementen

Ontdek onze drie bestuursabonnementen

Huis Communicatie biedt speciaal aan schoolbesturen het bestuursabonnement ‘Communicatieprofs, een abonnement op goede onderwijscommunicatie’. Het werkt als volgt: één van onze enthousiaste communicatieprofessionals gaat met veel plezier voor jullie aan de slag. Deze adviseur is het vaste aanspreekpunt en een fijne sparringpartner waar je altijd op kunt terugvallen en die graag een stapje harder loopt. Met heldere afspraken die gedurende het jaar opgepakt worden, kun je erop rekenen dat de communicatie professioneel en zorgvuldig wordt opgepakt. Veel besturen hebben ons abonnement al ontdekt. 
“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

Arjan Dorst, voorzitter CvB PCPO Capelle-Krimpen over de nieuwe koers 

Tijdens een drukbezochte inspiratiedag begin oktober presenteerde Stichting PCPO Capelle-Krimpen haar nieuwe koersplan: Samenwerken aan inclusiever en toekomstgericht onderwijs. Wij mochten ondersteunen bij de gesprekken in het traject van de totstandkoming van het koersplan, waarbij we PCPO Capelle-Krimpen hielpen zoeken wat precies de focus is voor de komende vier jaar. Vervolgens hebben we het koersplan geschreven en vormgegeven. Ook een animatie en visual volgden. Bestuurder Arjan Dorst vertelt over de samenwerking en natuurlijk laten we het eindresultaat zien.  
 

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.” 

Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat.