Blogs

Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne

Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne

VO-scholen staan ieder jaar opnieuw voor dezelfde uitdaging: hoe informeer je leerlingen en uit groep 7 en 8 en hun ouders op een effectieve en efficiënte manier over de overstap naar de brugklas én het beschikbare onderwijsaanbod in de buurt? De Almeerse VO-scholen besloten, in samenwerking met Huis Communicatie, de handen ineen te slaan. Lees hier hoe we dit hebben aangepakt en laat je inspireren.
Een goede woordvoerder is de gids in de (media)storm

Een goede woordvoerder is de gids in de (media)storm

Ze zijn er in vele vormen. Tropisch, of juist ijzig. Maar de kans dat je er ooit middenin eentje belandt, is in ieder geval reëel. We hebben het over een mediastorm. Een ervaren woordvoerder helpt je er doorheen, op de dag dat je zelf het nieuws bent en daarna.
Communiceren met de (G)MR: vermijd de expertvalkuil

Communiceren met de (G)MR: vermijd de expertvalkuil

Bestuurders en schooldirecteuren gaan regelmatig met de (G)MR om tafel. Van beide kanten is de wens om elkaar goed te begrijpen en elkaar te versterken. Toch lukt dit lang niet altijd. In een serie artikelen delen we graag onze expertise hoe we meer uit het medezeggenschapsoverleg kunnen halen. In dit artikel aandacht voor de expert-valkuil.
Drie tips tegen het-moet-voor-de-vakantie-af-stress

Drie tips tegen het-moet-voor-de-vakantie-af-stress

Zou het dit keer wél lukken om de schoolgids voor het begin van de zomervakantie af te krijgen? Of werken we in de vakantie door? Op de meeste scholen is het vlak voor de zomer razend druk. In dit artikel drie tips tegen ‘het-moet-voor-de-vakantie-af-stress’.

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Dat scholen werken aan marketing en communicatie om leerlingen te werven is begrijpelijk. Maar voor ons als samenwerkingsverband passend onderwijs is dat niet nodig.” Een voor de hand liggende gedachte, maar kloppen doet het niet. Goede communicatie helpt het samenwerkingsverband de belangrijkste doelen te bereiken.

1 2 3 4 5 6 7 8 9