Blogs

Mogelijk verbod op TikTok
Met maar liefst 3 miljoen (veelal jonge) Nederlandse gebruikers kunnen we niet om TikTok heen. De helft van de Nederlandse TikTokkers brengt zelfs dagelijks een bezoek aan dit populaire platform. Met de juiste content heb je tegen lage productiekosten een gigantisch bereik. Het recent door TikTok afgekondigde nieuwe privacybeleid voor de EU zet grote vraagtekens bij de veiligheid van het platform. Ben je actief op TikTok of heb je plannen om te starten, lees dan hier de laatste ontwikkelingen.

Een website bouwen in WordPress. Doen of niet?
Voor het onderhouden van een website log je in aan de ‘achterkant’ van de site in het beheersysteem, oftewel in het Content Management Systeem (CMS). Hier kun je bijvoorbeeld teksten aanpassen, linkjes wijzigen of foto’s uploaden. Het bekendste CMS is misschien wel het open source beheersysteem van WordPress. Voor ons websiteaanbod werken wij bewust met een gesloten beheersysteem. Onze websites zijn hierdoor beter beveiligd, dus scholen en besturen ook.

5 tips voor een spraakmakende commercial
Wie denkt dat commercials alleen zijn weggelegd voor commerciële bedrijven, heeft het mis. Ook het onderwijs heeft baat bij dit medium. Van profilerings- tot wervingscommercials voor nieuwe leerlingen én docenten. Van animaties om de koers in beeld te brengen tot korte social clips voor Facebook of Instagram. We geven je 5 tips.

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…
‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’
Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s
Het lerarentekort houdt het onderwijs in zijn greep. Naast werving op de arbeidsmarkt, zijn studenten ook een belangrijke doelgroep. Voor scholen in het voortgezet onderwijs zijn er diverse opleidingsscholen die studenten en scholen samenbrengen. Met als doel: hen opleiden tot bekwame docenten. Studenten bezoeken altijd de website van de opleidingsschool. Dat die goede informatie geeft en uitnodigt tot verder doorklikken is evident. Wij denken daarover al met tal van opleidingsscholen mee.