Blogs

Een website die staat als een huis

Een website die staat als een huis

Grada Huis

Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.
“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”

“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”

Bij het maken van een video moet er met veel factoren rekening gehouden worden. Onze videograaf Vincent Snoeker weet er alles van. “Het belangrijkste is dat het openingsshot echt een plaatje is. Weet je de kijkers niet in de eerste 3 seconden te boeien, dan ben je ze op veel kanalen direct kwijt.” We gaan in gesprek met Vincent op zoek naar dé tip om van een video een doeltreffend communicatiemiddel te maken. 

Neem je website onder de loep

Neem je website onder de loep

De website is het visitekaartje van de school. Een aantrekkelijke vormgeving en duidelijke teksten geven een goede eerste indruk aan de bezoeker. Maar besteed ook aandacht aan de navigatie, structuur en vindbaarheid van de website. Als de bezoeker niet binnen enkele muisklikken de informatie vindt die hij zoekt, is de (potentiële) ouder, leerling of werknemer binnen een paar seconden weer vertrokken. In dit artikel geven we tips om de website te vernieuwen, óf te verbeteren.
Hoe zet je TikTok in voor jouw school? 5 tips!

Hoe zet je TikTok in voor jouw school? 5 tips!

TikTok is niet meer weg te denken uit het leven van de gemiddelde tiener. Hoewel TikTok de afgelopen periode af en toe negatief in het nieuws kwam, zijn er nog steeds zo’n 1,7 miljoen Nederlanders die er gebruik van maken. Meer dan een derde van deze gebruikers is tussen de 6 en 14 jaar oud. Scholen kunnen dan ook niet meer om TikTok heen om jongeren te bereiken. Lees hier hoe je dit op een verantwoorde manier doet.
De voor- en nadelen van LinkedIn

De voor- en nadelen van LinkedIn

Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.
1 2 3 4 5 6