Blogs

We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail

We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail

Dit verhaal had ik graag eerder met je gedeeld. Natuurlijk had ik tijd ingepland om te schrijven. Maar m’n mailbox was ontploft na een weekje vakantie. Voor ik het wist was ik de ene mail na de andere aan het bekijken. En toen was het opeens tijd voor die belangrijke Teams-vergadering. Herkenbaar? Lees hier verder hoe je e-mail kunt gebruiken op een manier die wél werkt. Zo krijg je als onderwijsorganisatie meer voor elkaar met minder werkdruk.
Corona-proof werven in het vo

Corona-proof werven in het vo

Dit is het moment dat leerlingen zich gaan oriënteren op een school voor voortgezet onderwijs. De aangescherpte maatregelen hebben het niet makkelijker gemaakt om toekomstige leerlingen en hun ouders hartelijk te verwelkomen. Maar ook in deze tijd kun je leerlingen en ouders enthousiasmeren voor jouw school. Neem ze online mee!
Een groot voorlichtingsevent coronaproof? Het kan!

Een groot voorlichtingsevent coronaproof? Het kan!

Kies Je School in Almere, het grote voorlichtingsevent dat leerlingen de overstap helpt maken van de basisschool naar voortgezet onderwijs kon ondanks corona toch doorgaan. Via in totaal 216 webinars werden meer dan 2.500 ouders geholpen bij het kiezen van een vervolgschool. Talitha Huis, communicatieadviseur bij Huis Communicatie: “Het was even spannend of alles soepel zou verlopen, maar we hebben het met z’n allen toch maar mooi gedaan en met heel veel positieve feedback!”
Visuele content scoort: het effect van een goede infographic 

Visuele content scoort: het effect van een goede infographic 

Zeker weten dat complexe informatie blijft hangen bij je doelgroep? Het kan met een infographic. In een infographic wordt informatie kort en bondig - en vooral beeldend - tot uiting gebracht. Kranten en televisie maken er veelvuldig gebruik van. Ook voor scholen bieden infographics uitkomst. Toch is een infographic maken of een communicatiebureau briefen helemaal nog niet zo gemakkelijk. Volg onderstaand stappenplan en maak van je infographic een eyecatcher!  

Van animatievideo tot social clip; er is een video voor elke portemonnee

Van animatievideo tot social clip; er is een video voor elke portemonnee

Communiceren gaat het beste als je dat met een persoonlijke invalshoek doet. Via beeld, tekst en geluid komt de boodschap goed over. Bijna iedere school heeft een promovideo op de website staan of gebruikt die bij wervingsactiviteiten zoals een open dag of informatie-avond. Ook op sociale media komen regelmatig schoolvideo’s voorbij. De prijzen van een promovideo lopen nogal uiteen. Hoe houd je grip op je uitgaven én krijg je een video die bij je past?
1 2 3 4