Blogs

5 tips voor een spraakmakende commercial

5 tips voor een spraakmakende commercial

Wie denkt dat commercials alleen zijn weggelegd voor commerciële bedrijven, heeft het mis. Ook het onderwijs heeft baat bij dit medium. Van profilerings- tot wervingscommercials voor nieuwe leerlingen én docenten. Van animaties om de koers in beeld te brengen tot korte social clips voor Facebook of Instagram. We geven je 5 tips.
Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…

‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’


Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s

Het lerarentekort houdt het onderwijs in zijn greep. Naast werving op de arbeidsmarkt, zijn studenten ook een belangrijke doelgroep. Voor scholen in het voortgezet onderwijs zijn er diverse opleidingsscholen die studenten en scholen samenbrengen. Met als doel: hen opleiden tot bekwame docenten. Studenten bezoeken altijd de website van de opleidingsschool. Dat die goede informatie geeft en uitnodigt tot verder doorklikken is evident. Wij denken daarover al met tal van opleidingsscholen mee.
Een website die staat als een huis

Een website die staat als een huis

Grada Huis

Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.
“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”

“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”

Bij het maken van een video moet er met veel factoren rekening gehouden worden. Onze videograaf Vincent Snoeker weet er alles van. “Het belangrijkste is dat het openingsshot echt een plaatje is. Weet je de kijkers niet in de eerste 3 seconden te boeien, dan ben je ze op veel kanalen direct kwijt.” We gaan in gesprek met Vincent op zoek naar dé tip om van een video een doeltreffend communicatiemiddel te maken. 

1 2 3 4