Blogs

Een wervende schoolgids in 5 stappen
Begin op tijd. Dat is onze eerste tip als het gaat om het schrijven van de schoolgids. We weten allemaal dat de laatste maanden van het schooljaar razendsnel voorbijgaan. Het schrijven van een schoolgids – een uitstekend middel om je als school te profileren - schiet er daardoor snel bij in. Deze 5 tips geven een steuntje in de rug.

Een inhaakkalender: onmisbaar voor jouw social media!
Een cadeautje, speciaal voor jou om het nieuwe jaar goed te beginnen. Want iedereen weet: het bijhouden van de socialmedia-kanalen, een contentkalender maken en het middel strategisch inzetten, is een tijdrovende klus. Daarom hebben wij - als nieuwjaarscadeautje - de social media Onderwijs Inhaakkalender ontwikkeld.

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier
In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.
.png?1694096284=)
Ontsnap aan de websitewillekeur
Een mooi design, duidelijke navigatie, inhoudelijk sterk en – niet onbelangrijk – eenvoudig zelf te beheren, daaraan herken je een goede website. Het maken en onderhouden van een website kost tijd. Iedere school selecteert een eigen websitebouwer en hostingpartij en maakt eigen keuzes wat betreft de inhoud en vormgeving. Dit resulteert in verschillende websites met verschillende websitebeheersystemen. Daar bieden wij een goede oplossing voor: een centraal aanbod. Voor Stichting Meer Primair ontwikkelden we voor hun afzonderlijke basisscholen een aantrekkelijke website. Over de uniformiteit en uitstraling maakten we vooraf afspraken. We merken dat steeds meer besturen één partij zoeken voor de websites van hun scholen.

Dit is hét moment om te starten met de schoolgids
Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete bezigheid. Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke en voegen ieder jaar weer tekst toe. Toch is het goed om de schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Een schoolgids is meer dan alleen een informatiebron. Het is een uitnodigend communicatiemiddel waarmee je je als school kunt profileren. Dit is hét moment om ermee aan de slag te gaan. We zetten vijf tips voor een mooie wervende gids op een rij.