Blogs
Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet
Te weinig persoonlijk of te veel onderwijsjargon. Of een te lange aanloop voordat het werkelijk belangrijk wordt: de valkuilen in de communicatie naar ouders zijn talrijk. Als je dan ook nog eens geen goed beeld hebt bij de ontvanger, is het helemaal een uitdaging om de boodschap goed over het voetlicht te brengen. Twee cursussen van Huis Communicatie maken dat een stuk gemakkelijker ontdekte Marlies Dekker, adjunct-directeur van basisschool Het Octaaf in Krimpen aan den IJssel.
Tips om vacatures te vervullen
Een wervingscampagne opzetten is niet zomaar iets. Je moet met de juiste toon de juiste doelgroep aanspreken en dan ook nog de juiste personen. Het lerarentekort maakt het nog een stuk lastiger. Wil je dat leraren juist bij jou willen werken en in al het lerarenwervingsgeweld voor jouw school kiezen? Lees dan door.
Zo zit dat: een boekje vol vriendelijke schoolregels
Bij Huis Communicatie komen de meest uiteenlopende vragen binnen. Vragen waarvoor wij een passende communicatie-oplossing zoeken. Zo kwam Caroline van Meer, directeur van Brede School Rembrandt in Amstelveen, met de wens om naast alle digitale middelen ook iets tastbaars te ontwikkelen voor ouders: een boekje met schoolregels. Janneke Dijke ging ermee aan de slag.
Van geïnteresseerde tiener naar concrete inschrijving
Het Open Huis was een succes. Veel ouders en leerlingen over de vloer, veel positieve reacties, grote stapel foldermateriaal en tasjes uitgedeeld. En afwachten maar. Toch kun je meer doen om het succes van het Open Huis om te zetten naar concrete inschrijvingen. In dit artikel geven we een aantal tips.
Ouders of leraren; iedereen kan ambassadeur zijn
Zodra de voorjaarsvakantie in zicht is, begint in het onderwijs ‘de grote stoelendans’. Welke vacatures zijn er, kunnen we alle klassen bemensen en zullen er genoeg sollicitanten op onze functies komen? In de werving van nieuwe leraren kan een ambassadeursproject nét dat extra zetje geven.