WELKOM  Basisschool De Spits   |   SCOH   |  Innoord

Je wilt goed communiceren

Een nieuw onderwijsconcept ontwikkelen. Het imago van de school of organisatie een boost geven. Mensen betrekken, binden en verbinden, draagvlak creëren.

Wij zijn sparringpartner, strategisch adviseur én nemen met plezier de uitvoering uit handen. Met maatwerk ontzorgen wij al sinds 2009 onze klanten. Bekijk ons aanbod hiernaast per pijler.

Wat kunnen we doen voor jou?

Wat we doen

Dit zeggen opdrachtgevers over ons

Voor deze opdrachtgevers werken wij

 

Zullen we kennismaken?

Huis Communicatie is het enige communicatie- en adviesbureau dat specifiek voor het onderwijs werkt. Met onze brede ervaring in communicatie, advisering, marketing én organisatieontwikkeling werken we voor tal van scholen, besturen, samenwerkingsverbanden en onderwijsorganisaties in heel Nederland. 

Al onze medewerkers hebben verstand van het onderwijs. Dat maakt ons een ervaren en betrokken partner bij alle communicatie- en adviesvragen. Je bent van harte welkom om kennis te maken op ons kantoor in Sassenheim.

hier stellen we onszelf aan je voor

Onderwijs blog

Waar moet een goed logo aan voldoen? 4 tips!

Waar moet een goed logo aan voldoen? 4 tips!

Een goed logo kan jouw school of bestuur op de kaart zetten. Een mens heeft altijd al de behoefte gehad om zich in symbolen te uiten. En dat is niet voor niets, want een simpel plaatje zegt soms meer dan duizend woorden. Maar hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij.

We komen het nog regelmatig tegen: een logo dat door een welwillende ouder of een hobbyende leraar is ontwikkeld. Bij het primair onderwijs overigens meer dan bij het voortgezet onderwijs. Een logo moet echter aan bepaalde voorwaarden voldoen, wil je het krachtig kunnen inzetten als imagobuilder. Niet voor niets hebben grote bedrijven tienduizenden euro’s over voor een goed logo. Nu gaat het in het onderwijs nooit om van die grote bedragen, maar we kunnen wel van het bedrijfsleven - en van non-profitorganisaties - leren.

Een logo geeft ouders én (nieuwe) medewerkers direct een indruk van de school of het bestuur en zorgt voor naamsbekendheid en herkenbaarheid. Een slecht logo doet het tegenovergestelde en kan zelfs potentiele ouders en medewerkers afschrikken. Bijvoorbeeld omdat het beeldmerk of de tekst niet overeenkomt met hun verwachtingen. Wist je dat mensen die een website bezoeken, al binnen een paar seconden beslissen of zij een goed gevoel bij de school of het bestuur krijgen? Kortom: een goed logo is essentieel. Waar een goed logo aan moet voldoen zetten we in vier tips voor je op een rij:

1.    Laat het logo aansluiten bij je school of bestuur

Ben je een creatieve en kleurrijke school, maar is je logo strak met saaie kleuren? Dan sluit het logo niet aan bij de school en geeft het een vertekend beeld. Het logo is een groot deel van jouw visitekaartje naar de buitenwereld. You never get a second chance to make a first impression.

2.    Een logo staat niet op zichzelf

Een logo staat nooit op zichzelf, maar is onderdeel van een huisstijl. Het gehele plaatje moet kloppen en bij elkaar passen: de kleuren, lay-out, sfeer en het beeldgebruik. Heb je een heel mooi logo maar is bijvoorbeeld je folder hier niet op vormgegeven, dan vormt het geen eenheid.

3.    Maak je logo flexibel

Een logo wordt vaak in veel verschillende uitingen gebruikt: presentaties (ook op beurzen of voor leerlingwerving), visitekaartjes, website, folder, briefpapier, social media, etc. Houd daarom rekening met de vorm, kleur en het lettertype. Een compact logo dat overal bruikbaar is, is het meest optimaal. Een goed logo kun je vergroten en verkleinen.

4.    … en tijdloos

Om de zoveel jaar je logo veranderen is niet alleen kostbaar, het gaat ook ten koste van de herkenbaarheid. Zorg daarom voor een tijdloos logo dat lang mee gaat.

Klinkt nog niet zo makkelijk, hè? Hulp nodig? Wij denken graag van A tot Z met je mee.