WELKOM PO-Raad | IJwegschool | Stichting SchOOL Lelystad
Je wilt een verhaal vertellen
Een nieuw onderwijsconcept ontwikkelen. Het imago van de school of organisatie een boost geven. Mensen betrekken, binden en verbinden, draagvlak creëren.
Wij zijn sparringpartner, strategisch adviseur én nemen met plezier de uitvoering uit handen. Met maatwerk ontzorgen wij al sinds 2009 onze klanten. Bekijk ons aanbod hiernaast per pijler.
Wat kunnen we doen voor jou?
Dit zeggen opdrachtgevers over ons
Zullen we kennismaken?
Huis Communicatie is het enige communicatie- en adviesbureau dat specifiek voor het onderwijs werkt. Met onze brede ervaring in communicatie, advisering, marketing én organisatieontwikkeling werken we voor tal van scholen, besturen, samenwerkingsverbanden en onderwijsorganisaties in heel Nederland.
Al onze medewerkers hebben verstand van het onderwijs. Dat maakt ons een ervaren en betrokken partner bij alle communicatie- en adviesvragen. Je bent van harte welkom om kennis te maken op ons kantoor in Sassenheim.
Onderwijs blog

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s
Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie

Een website die staat als een huis
Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Optimale vacaturetekst biedt kansen

Schrijf je in voor onze Mediatraining
Op donderdag 19 mei staat onze Mediatraining voor het onderwijs gepland. Tijdens deze training leren we je hoe je de media zelfverzekerd én verstandig tegemoet treedt als zij - soms onverwacht - op het schoolplein staan. En we komen niet alleen, ook een cameraman en journalist zijn van de partij zodat we realistisch kunnen oefenen met verschillende casussen. Schrijf je nu in!

Dit is hét moment om te starten met de schoolgids
Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete bezigheid. Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke en voegen ieder jaar weer tekst toe. Toch is het goed om de schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Een schoolgids is meer dan alleen een informatiebron. Het is een uitnodigend communicatiemiddel waarmee je je als school kunt profileren. Dit is hét moment om ermee aan de slag te gaan. We zetten vijf tips voor een mooie wervende gids op een rij.

“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”
Bij het maken van een video moet er met veel factoren rekening gehouden worden. Onze videograaf Vincent Snoeker weet er alles van. “Het belangrijkste is dat het openingsshot echt een plaatje is. Weet je de kijkers niet in de eerste 3 seconden te boeien, dan ben je ze op veel kanalen direct kwijt.” We gaan in gesprek met Vincent op zoek naar dé tip om van een video een doeltreffend communicatiemiddel te maken.

Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan
De koers voor de komende jaren bepaal je samen. In gesprekken met medewerkers, ouders en stakeholders zoals de gemeente en het bedrijfsleven wordt het beeld steeds sterker van de ambities en de doelen. Om tot de koers te komen zou je bijna je belangrijkste klanten vergeten: de leerlingen. Een gemiste kans! Juist hun vernieuwende, vaak creatieve kijk op toekomstgericht onderwijs is heel waardevol én bruikbaar. Een goede insteek van het gesprek met de leerlingen geeft een goede outcome. Hoe je dat kan doen, lees je in dit artikel.
