WELKOM Amsterdam-West Binnen De Ring (AWBR) | PO-Raad | IJwegschool
Je wilt een verhaal vertellen
Een nieuw onderwijsconcept ontwikkelen. Het imago van de school of organisatie een boost geven. Mensen betrekken, binden en verbinden, draagvlak creëren.
Wij zijn sparringpartner, strategisch adviseur én nemen met plezier de uitvoering uit handen. Met maatwerk ontzorgen wij al sinds 2009 onze klanten. Bekijk ons aanbod hiernaast per pijler.
Wat kunnen we doen voor jou?
Dit zeggen opdrachtgevers over ons
Zullen we kennismaken?
Huis Communicatie is het enige communicatie- en adviesbureau dat specifiek voor het onderwijs werkt. Met onze brede ervaring in communicatie, advisering, marketing én organisatieontwikkeling werken we voor tal van scholen, besturen, samenwerkingsverbanden en onderwijsorganisaties in heel Nederland.
Al onze medewerkers hebben verstand van het onderwijs. Dat maakt ons een ervaren en betrokken partner bij alle communicatie- en adviesvragen. Je bent van harte welkom om kennis te maken op ons kantoor in Sassenheim.
Onderwijs blog

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…
‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’
Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

Strategische koers saai? Helemaal niet!
Als schoolbestuur wil je koers bepalen. Met elkaar vaststellen wat je belangrijk vindt in je onderwijs. Wat je de komende jaren wilt bereiken. Of je kernwaarden nog eigentijds zijn en passen bij hoe de scholen en het bestuur zich ontwikkeld hebben. Het ontwikkelen van een strategisch koersplan is van het begin tot het eind een gezamenlijke reis, die wordt afgelegd met medewerkers, leerlingen, ouders en stakeholders. Als de ingrediënten zijn bepaald, rest er nog een laatste vraag: hoe schrijven we het aantrekkelijk op?

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s
Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie

Een website die staat als een huis
Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Optimale vacaturetekst biedt kansen

Schrijf je in voor onze Mediatraining
Op donderdag 19 mei staat onze Mediatraining voor het onderwijs gepland. Tijdens deze training leren we je hoe je de media zelfverzekerd én verstandig tegemoet treedt als zij - soms onverwacht - op het schoolplein staan. En we komen niet alleen, ook een cameraman en journalist zijn van de partij zodat we realistisch kunnen oefenen met verschillende casussen. Schrijf je nu in!

Dit is hét moment om te starten met de schoolgids
Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete bezigheid. Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke en voegen ieder jaar weer tekst toe. Toch is het goed om de schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Een schoolgids is meer dan alleen een informatiebron. Het is een uitnodigend communicatiemiddel waarmee je je als school kunt profileren. Dit is hét moment om ermee aan de slag te gaan. We zetten vijf tips voor een mooie wervende gids op een rij.