Blogs

Ontdek onze drie bestuursabonnementen

Ontdek onze drie bestuursabonnementen

Huis Communicatie biedt speciaal aan schoolbesturen het bestuursabonnement ‘Communicatieprofs, een abonnement op goede onderwijscommunicatie’. Het werkt als volgt: één van onze enthousiaste communicatieprofessionals gaat met veel plezier voor jullie aan de slag. Deze adviseur is het vaste aanspreekpunt en een fijne sparringpartner waar je altijd op kunt terugvallen en die graag een stapje harder loopt. Met heldere afspraken die gedurende het jaar opgepakt worden, kun je erop rekenen dat de communicatie professioneel en zorgvuldig wordt opgepakt. Veel besturen hebben ons abonnement al ontdekt. 
Project uitgelicht: De Drentse Hoek

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.” 

Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat. 

“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”

“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”

Bij het maken van een video moet er met veel factoren rekening gehouden worden. Onze videograaf Vincent Snoeker weet er alles van. “Het belangrijkste is dat het openingsshot echt een plaatje is. Weet je de kijkers niet in de eerste 3 seconden te boeien, dan ben je ze op veel kanalen direct kwijt.” We gaan in gesprek met Vincent op zoek naar dé tip om van een video een doeltreffend communicatiemiddel te maken. 

5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar

5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar

Zonder mondkapje een school binnenlopen. Bij een gesprek een hand geven. Schoolactiviteiten organiseren waarbij je geen anderhalve meter afstand hoeft te houden. We kijken allemaal reikhalzend uit naar de post-coronaperiode. Maar de afgelopen tijd gaf ook nieuwe inzichten. Deze vijf lessen nemen we graag mee in het nieuwe schooljaar. 

Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne

Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne

VO-scholen staan ieder jaar opnieuw voor dezelfde uitdaging: hoe informeer je leerlingen en uit groep 7 en 8 en hun ouders op een effectieve en efficiënte manier over de overstap naar de brugklas én het beschikbare onderwijsaanbod in de buurt? De Almeerse VO-scholen besloten, in samenwerking met Huis Communicatie, de handen ineen te slaan. Lees hier hoe we dit hebben aangepakt en laat je inspireren.
1 2 3 4 5