Blogs

Ontdek onze drie bestuursabonnementen
Project uitgelicht: De Drentse Hoek
“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.”
Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat.

“Als de kijker niet binnen 3 seconden geboeid is, is het game-over”
Bij het maken van een video moet er met veel factoren rekening gehouden worden. Onze videograaf Vincent Snoeker weet er alles van. “Het belangrijkste is dat het openingsshot echt een plaatje is. Weet je de kijkers niet in de eerste 3 seconden te boeien, dan ben je ze op veel kanalen direct kwijt.” We gaan in gesprek met Vincent op zoek naar dé tip om van een video een doeltreffend communicatiemiddel te maken.

5 lessen uit corona-tijd die meegaan naar volgend jaar
Zonder mondkapje een school binnenlopen. Bij een gesprek een hand geven. Schoolactiviteiten organiseren waarbij je geen anderhalve meter afstand hoeft te houden. We kijken allemaal reikhalzend uit naar de post-coronaperiode. Maar de afgelopen tijd gaf ook nieuwe inzichten. Deze vijf lessen nemen we graag mee in het nieuwe schooljaar.
