Blogs

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

Arjan Dorst, voorzitter CvB PCPO Capelle-Krimpen over de nieuwe koers 

Tijdens een drukbezochte inspiratiedag begin oktober presenteerde Stichting PCPO Capelle-Krimpen haar nieuwe koersplan: Samenwerken aan inclusiever en toekomstgericht onderwijs. Wij mochten ondersteunen bij de gesprekken in het traject van de totstandkoming van het koersplan, waarbij we PCPO Capelle-Krimpen hielpen zoeken wat precies de focus is voor de komende vier jaar. Vervolgens hebben we het koersplan geschreven en vormgegeven. Ook een animatie en visual volgden. Bestuurder Arjan Dorst vertelt over de samenwerking en natuurlijk laten we het eindresultaat zien.  
 

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.” 

Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat. 

Goede informatie = blije medewerkers

Goede informatie = blije medewerkers

Protocollen, procesbeschrijvingen, formulieren, een personeelshandboek: als school of schoolbestuur heb je tál van beleidsdocumenten met belangrijke informatie. Heb je het gevoel dat al die documenten op verschillende plekken bewaard worden? Merk je dat collega’s in verouderde versies werken of voelt niemand zich verantwoordelijk voor die documenten? Kortom: lijkt jullie intranet of cloud-omgeving op een chaotische voorraadkast? De informatie-opruimcoaches van Huis Communicatie weten van wanten en creëren een strak opgeruimde kast waar zelfs Marie Kondo jaloers op is. Tessa Verdegaal legt uit hoe wij te werk gaan.  
8 tips om zelfverzekerd een journalist te woord te staan

8 tips om zelfverzekerd een journalist te woord te staan

Scholen en besturen komen regelmatig in het nieuws, positief en negatief. Er wordt dan van de rector, directeur of bestuurder verwacht dat hij of zij de journalist te woord staat en een interview geeft. Voor de meesten onder ons is dit geen dagelijkse kost en krijgen de zenuwen de overhand. Hoe je dit voorkomt leggen we graag aan je uit. 

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…

‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’


Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

1 2 3 4 5 6 7 8 9