Blogs

8 tips om zelfverzekerd een journalist te woord te staan

8 tips om zelfverzekerd een journalist te woord te staan

Scholen en besturen komen regelmatig in het nieuws, positief en negatief. Er wordt dan van de rector, directeur of bestuurder verwacht dat hij of zij de journalist te woord staat en een interview geeft. Voor de meesten onder ons is dit geen dagelijkse kost en krijgen de zenuwen de overhand. Hoe je dit voorkomt leggen we graag aan je uit. 

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…

‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’


Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Maak kennis met Kangoeroe KIK: een programma inclusief mascotte die Huis Communicatie ontwikkelde voor de gemeente Amstelveen. Met Kangoeroe KIK biedt de gemeente een aantrekkelijk programma met naschoolse activiteiten voor diverse basisscholen in Amstelveen. Via onder andere sport, spel en cultuur krijgen de leerlingen op deze basisscholen extra ontwikkelmogelijkheden, iets dat zij na de coronaperiode hard nodig hebben. 
Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Naast het verplichte jaarverslag kiezen steeds meer schoolbesturen ervoor om ook een publieksversie te maken. Dit publieksjaarverslag is een mooie manier om complexe informatie toegankelijk te maken voor een breder publiek. Voor wie dit jaar ook een publieksjaarverslag wil maken, hebben we een aantal creatieve opties op een rij gezet.  
Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan

Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan

De koers voor de komende jaren bepaal je samen. In gesprekken met medewerkers, ouders en stakeholders zoals de gemeente en het bedrijfsleven wordt het beeld steeds sterker van de ambities en de doelen. Om tot de koers te komen zou je bijna je belangrijkste klanten vergeten: de leerlingen. Een gemiste kans! Juist hun vernieuwende, vaak creatieve kijk op toekomstgericht onderwijs is heel waardevol én bruikbaar. Een goede insteek van het gesprek met de leerlingen geeft een goede outcome. Hoe je dat kan doen, lees je in dit artikel.

1 2 3 4 5 6 7 8 9