Blogs

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Maak kennis met Kangoeroe KIK: een programma inclusief mascotte die Huis Communicatie ontwikkelde voor de gemeente Amstelveen. Met Kangoeroe KIK biedt de gemeente een aantrekkelijk programma met naschoolse activiteiten voor diverse basisscholen in Amstelveen. Via onder andere sport, spel en cultuur krijgen de leerlingen op deze basisscholen extra ontwikkelmogelijkheden, iets dat zij na de coronaperiode hard nodig hebben. 
Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Naast het verplichte jaarverslag kiezen steeds meer schoolbesturen ervoor om ook een publieksversie te maken. Dit publieksjaarverslag is een mooie manier om complexe informatie toegankelijk te maken voor een breder publiek. Voor wie dit jaar ook een publieksjaarverslag wil maken, hebben we een aantal creatieve opties op een rij gezet.  
Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan

Betrek leerlingen bij het schrijven van het koersplan

De koers voor de komende jaren bepaal je samen. In gesprekken met medewerkers, ouders en stakeholders zoals de gemeente en het bedrijfsleven wordt het beeld steeds sterker van de ambities en de doelen. Om tot de koers te komen zou je bijna je belangrijkste klanten vergeten: de leerlingen. Een gemiste kans! Juist hun vernieuwende, vaak creatieve kijk op toekomstgericht onderwijs is heel waardevol én bruikbaar. Een goede insteek van het gesprek met de leerlingen geeft een goede outcome. Hoe je dat kan doen, lees je in dit artikel.

Media-aandacht biedt altijd een kans

Media-aandacht biedt altijd een kans

Een nieuw schoolgebouw, jubileum, innovatief onderwijsconcept of feestelijke gebeurtenis: scholen en besturen zijn nieuwswaardige organisaties en in deze gevallen is dat gunstig. Maar ook incidenten trekken de aandacht. Een telefoontje van de media als je je handen vol hebt aan een corona-uitbraak. Of negatieve berichten op social media. Dit zijn vormen van media-aandacht waar je meestal niet op zit te wachten. Toch kan media-aandacht ook dan een kans zijn om je positief te presenteren. Wij geven vier tips hoe je dat aanpakt.
Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Terwijl het aantal leerlingen bij scholen in de omgeving daalt, krijgt IKC Waterrijk in toenemende mate ouders op bezoek die hun kind willen aanmelden. Zij vinden o.a. dat de teksten op de website zo goed kloppen met hoe het er op school aan toegaat. “Het is het voor mij dubbel en dwars waard om de hulp van Huis Communicatie daarvoor in te schakelen”, zegt Monique Froeling, directeur van IKC Waterrijk. “Dat geldt ook voor het schrijven van persberichten, de schoolgids, brieven naar ouders en zelfs het bedenken van een nieuwe naam: hulp en advies van Huis Communicatie is altijd professioneel.”
1 2 3 4 5 6 7 8 9