Blogs
Lerarentekort: we leggen ons er niet bij neer
Dit schooljaar zal het lerarentekort wederom een van de belangrijkste onderwerpen in het onderwijs zijn. Samen krachten bundelen is nodig en wordt ook volop gedaan, bijvoorbeeld in een taskforce lerarentekort. Verschillende schoolbesturen werken niet meer met uitzendkrachten en het aantal zij-instromers stijgt. Er is dus volop beweging. Scholen en besturen werken daarnaast ook zelf aan het terugdringen van het eigen lerarentekort. Inventief werven, boeien en binden van medewerkers is actueler dat ooit. En laten wij daar nu een mooi aanbod voor hebben.
Haal meer uit de open dag
De eerste échte kennismaking met het voorgezet onderwijs is vaak de open dag. Van een luchtige kennismaking kun je een waardevol informatiemoment maken.
Nieuwe leerkrachten laat ze niet verdwijnen
Uit onderzoek blijkt dat ruim 80 procent van de nieuwe medewerkers binnen de eerste zes maanden besluit om te blijven of om een bedrijf te verlaten. Nu is het onderwijs geen bedrijf, maar veel zal het elkaar niet ontlopen. De huidige arbeidsmarkt laat zien dat er een leegloop is uit het onderwijs. We geven je 5 tips over het behouden en binden van startende medewerkers.
Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep
Dagelijks maken 7,6 miljoen mensen gebruik van Facebook en 2,1 miljoen mensen van Instagram. Sociale media zijn dus zeer bruikbare middelen om in te zetten voor de school of het bestuur. Als je een brede doelgroep wilt aanspreken, is een artikel in de regionale of lokale krant een goed begin, maar vaak niet voldoende.
5 tips voor een wervende schoolgids
Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete taak voor veel scholen. Het is verplicht om er een te hebben, maar hoeveel ouders lezen hem? Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke. Toch is het goed om je schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Met onze 5 tips bezorg je je school dit jaar een mooie wervende gids!