Blogs

Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel
Tegenwoordig heeft vrijwel elke school een up-to-date website. Zeker voor VO-scholen in wervingstijd is de website een belangrijk middel om informatie te verstrekken. Maar hoe pak je het aan als je de website next level wilt maken, zoals het Scala College. Deze school vroeg ons om een website te ontwikkelen specifiek voor leerlingen van groep 7 en 8. Huis Communicatie ging er met plezier mee aan de slag!

"Met een webinar bereik je veel mensen en kun je inhoudelijke informatie delen"
Je wilt als VO-school nieuwe leerlingen werven. Of je wilt als samenwerkingsverband alle aangesloten schooldirecteuren en -bestuurders tegelijk bereiken met informatie. In deze tijd kom je dan al gauw uit bij een webinar. Bij het organiseren van een succesvol webinar komt meer kijken dan alleen een PowerPointpresentatie online zetten. Adviseur Talitha Huis legt uit hoe je een webinar goed inzet om effectief en veilig jouw doelgroep te bereiken.

Bezoek de school met een virtuele tour in 3D
Een virtuele tour in 3D is dé manier om potentiële nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. Dit biedt - ook op afstand - een goed beeld van de school. Bij zo’n tour ‘lopen’ bezoekers virtueel door de school. Ze kunnen lokalen binnengaan, video’s bekijken, een speurtocht of proefjes doen.

We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail
Dit verhaal had ik graag eerder met je gedeeld. Natuurlijk had ik tijd ingepland om te schrijven. Maar m’n mailbox was ontploft na een weekje vakantie. Voor ik het wist was ik de ene mail na de andere aan het bekijken. En toen was het opeens tijd voor die belangrijke Teams-vergadering. Herkenbaar? Lees hier verder hoe je e-mail kunt gebruiken op een manier die wél werkt. Zo krijg je als onderwijsorganisatie meer voor elkaar met minder werkdruk.

Een groot voorlichtingsevent coronaproof? Het kan!
Kies Je School in Almere, het grote voorlichtingsevent dat leerlingen de overstap helpt maken van de basisschool naar voortgezet onderwijs kon ondanks corona toch doorgaan. Via in totaal 216 webinars werden meer dan 2.500 ouders geholpen bij het kiezen van een vervolgschool. Talitha Huis, communicatieadviseur bij Huis Communicatie: “Het was even spannend of alles soepel zou verlopen, maar we hebben het met z’n allen toch maar mooi gedaan en met heel veel positieve feedback!”