Blogs

Informeren over corona: hoe doe je dat nu slim?

Informeren over corona: hoe doe je dat nu slim?

Als onderwijsbestuurder wil je je medewerkers graag goed informeren over alle regels en richtlijnen rondom het coronavirus. Maar hoe doe je dat? Verwijzen naar de websites van de rijksoverheid en het RIVM kan, alleen raken mensen daar al gauw verstrikt in een veelheid aan informatie. Een mooie oplossing: maak een eigen informatieboekje over corona, dat je regelmatig actualiseert.

Communicatietrainingen op maat

Communicatietrainingen op maat

Ben je als academie, schoolbestuur of school op zoek naar een communicatietraining? Laat het ons weten! Wij bieden diverse trainingen aan. Andere wensen? Wij gaan met je in gesprek en ontwikkelen een training op maat.

Training Kort en bondig schrijven

Training Kort en bondig schrijven

Vind je schrijven lastig? Zit je lang op een tekst voor een nieuwsbrief of schoolgids te broeden en ben je dan nog niet tevreden? Tijdens de training Kort en bondig schrijven leer je in één dagdeel keuzes maken in wat je wel en niet opschrijft.
Tover het jaarverslag om tot een blikvanger

Tover het jaarverslag om tot een blikvanger

Het opstellen van een jaarverslag is elk jaar weer een flinke klus. Het samenstellen lijkt soms een onoverzichtelijk proces en vormt een grote belasting voor de organisatie. Het jaarverslag wordt elk jaar dikker. Je vraagt je soms af wie het, behalve de Inspectie voor het Onderwijs, überhaupt leest. Doe je voordeel met onze vier tips en maak van het jaarverslag een blikvanger die door meer mensen dan alleen de inspectie wordt gelezen.
Strategische koers saai? Helemaal niet!

Strategische koers saai? Helemaal niet!

Als schoolbestuur wil je koers bepalen. Met elkaar vaststellen wat je belangrijk vindt in je onderwijs. Wat je de komende jaren wilt bereiken. Of je kernwaarden nog eigentijds zijn en passen bij hoe de scholen en het bestuur zich ontwikkeld hebben. Het ontwikkelen van een strategisch koersplan is van het begin tot het eind een gezamenlijke reis, die wordt afgelegd met medewerkers, leerlingen, ouders en stakeholders. Als de ingrediënten zijn bepaald, rest er nog een laatste vraag: hoe schrijven we het aantrekkelijk op?

1 2