Blogs

Informeren over corona: hoe doe je dat nu slim?

Informeren over corona: hoe doe je dat nu slim?

Als onderwijsbestuurder wil je je medewerkers graag goed informeren over alle regels en richtlijnen rondom het coronavirus. Maar hoe doe je dat? Verwijzen naar de websites van de rijksoverheid en het RIVM kan, alleen raken mensen daar al gauw verstrikt in een veelheid aan informatie. Een mooie oplossing: maak een eigen informatieboekje over corona, dat je regelmatig actualiseert.

Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet

Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet

Te weinig persoonlijk of te veel onderwijsjargon. Of een te lange aanloop voordat het werkelijk belangrijk wordt: de valkuilen in de communicatie naar ouders zijn talrijk. Als je dan ook nog eens geen goed beeld hebt bij de ontvanger, is het helemaal een uitdaging om de boodschap goed over het voetlicht te brengen. Twee cursussen van Huis Communicatie maken dat een stuk gemakkelijker ontdekte Marlies Dekker, adjunct-directeur van basisschool Het Octaaf in Krimpen aan den IJssel.
Zo zit dat: een boekje vol vriendelijke schoolregels

Zo zit dat: een boekje vol vriendelijke schoolregels

Bij Huis Communicatie komen de meest uiteenlopende vragen binnen. Vragen waarvoor wij een passende communicatie-oplossing zoeken. Zo kwam Caroline van Meer, directeur van Brede School Rembrandt in Amstelveen, met de wens om naast alle digitale middelen ook iets tastbaars te ontwikkelen voor ouders: een boekje met schoolregels. Janneke Dijke ging ermee aan de slag.
Strategische koers saai? Helemaal niet!

Strategische koers saai? Helemaal niet!

Als schoolbestuur wil je koers bepalen. Met elkaar vaststellen wat je belangrijk vindt in je onderwijs. Wat je de komende jaren wilt bereiken. Of je kernwaarden nog eigentijds zijn en passen bij hoe de scholen en het bestuur zich ontwikkeld hebben. Het ontwikkelen van een strategisch koersplan is van het begin tot het eind een gezamenlijke reis, die wordt afgelegd met medewerkers, leerlingen, ouders en stakeholders. Als de ingrediënten zijn bepaald, rest er nog een laatste vraag: hoe schrijven we het aantrekkelijk op?