Blogs

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.
Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Besturen en scholen hebben vaak een communicatiemedewerker in huis, of een docent of administratieve kracht die dit in de portefeuille heeft. Voor grotere projecten, campagnes of strategisch advies wordt een communicatiebureau ingeschakeld. Doordat bij een communicatiebureau de krachten gebundeld zijn, is de uitwerking veelal van een hoger niveau dan wanneer de communicatie intern zou worden opgepakt. Tenminste, dat is de bedoeling. In dit artikel geven we enkele tips om keuzestress te beperken bij de zoektocht naar een goede communicatiepartner.
“Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben.”

“Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben.”

Interim directeur Jos van Adrichem over de succesvolle samenwerking met Huis Communicatie

Het begon met het verzoek om het logo onder handen te nemen, maar daar bleef het niet bij. De Sjaloomschool in Katwijk heeft in zijn geheel een flinke opfrisbeurt gekregen. Niet alleen het eigentijdse logo prijkt sinds kort aan de gevel van de basisschool, ook de vlaggen op het schoolplein zijn vervangen, de lokalen zijn voorzien van een verse verflaag passend bij de huisstijl en de leerlingen hebben nieuwe t-shirts en rugzakken in de kleuren van het nieuwe logo. En – vers van de pers: ook de door Nieuweschoolwebsite (onderdeel van Huis Communicatie) gebouwde website is live! Een uitdagende opdracht waar zowel de klant als wij met een positief gevoel op terugkijken. 

Sportieve uitdagingen pakt Martijn met beide handen aan

Sportieve uitdagingen pakt Martijn met beide handen aan

Schrijver, redacteur en columnist. Met een grote liefde voor de Nederlandse taal. Iemand die vrijwel altijd scherp uit de hoek komt en al binnen enkele weken bij ons op kantoor bekend stond om zijn – soms ietwat droge – humor.  Hij is de enige man bij Huis Communicatie, maar daar is hij inmiddels wel aan gewend. Onze collega Martijn van Lith. Sinds vorige zomer schrijft hij onder andere jaarverslagen, schoolgidsen en websiteteksten, maar ook voor de begeleiding van een koerstraject of het opzetten van een Ouder- en Jeugdsteunpunt draait hij zijn hand niet om. Een uitdaging, daar is Martijn altijd wel voor in. 
De vrolijke noot op onze werkvloer

De vrolijke noot op onze werkvloer

Ze is geen communicatieadviseur, maar we zien haar wel als een van de belangrijkste factoren bij ons op kantoor. Onze collega Ellen Schermer weet precies hoe de financiële zaken ervoor staan bij Huis Communicatie. Ruim 3,5 jaar geleden liep ze voor het eerst ons kantoor binnen en hoewel ze ons regelmatig achter de broek aan zit om de uren goed te registreren kunnen we haar inmiddels niet meer missen. Niet alleen omdat onze administratie dankzij Ellen staat als een huis, ook omdat ze een echte doorpakker is die zorgt voor een positieve energie. En niet alleen op de werkvloer. 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10