Blogs

Zó houd en breng je leraren aan boord

Zó houd en breng je leraren aan boord

Het lerarentekort oplossen, dat kunnen we niet. Wel weten we op een creatieve en consistente manier ondersteuning te bieden bij arbeidsmarktcommunicatie, zodat het team die geweldige nieuwe collega niet misloopt. Een school sterk neerzetten bij een sollicitant, daarvoor is een onderbouwd imago een must. Hoe arbeidsmarktcommunicatie bij werving en selectie kan helpen, vertellen we in dit artikel én we trakteren op vijf tips voor een beter resultaat van de wervingsinspanningen.
Kernwaarden, missie en visie: een ijzersterk trio

Kernwaarden, missie en visie: een ijzersterk trio

Alles voor een glimlach. Ik hou van deze eenvoudige slogan van Coolblue. Omdat het niet alleen een slogan is, maar gelijk ook de cultuur van het bedrijf en de houding van medewerkers. En juist die cultuur is het succes van Coolblue. Ik heb me door één van de trainers van Coolblue laten vertellen dat iedereen begrijpt ‘waarom ze het doen zoals ze het doen’. De slogan is het resultaat van een aantal kernwaarden. Met kernwaarden wordt het duidelijk waar je voor staat, ook in het onderwijs. Ken jij de kernwaarden van je organisatie uit je hoofd? Nee? Tijd dat je doorleest over de kracht van kernwaarden!
Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.
Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet

Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet

Te weinig persoonlijk of te veel onderwijsjargon. Of een te lange aanloop voordat het werkelijk belangrijk wordt: de valkuilen in de communicatie naar ouders zijn talrijk. Als je dan ook nog eens geen goed beeld hebt bij de ontvanger, is het helemaal een uitdaging om de boodschap goed over het voetlicht te brengen. Twee cursussen van Huis Communicatie maken dat een stuk gemakkelijker ontdekte Marlies Dekker, adjunct-directeur van basisschool Het Octaaf in Krimpen aan den IJssel.
10x leerlingen werven in coronatijd

10x leerlingen werven in coronatijd

Hoe kun je er in deze tijd voor zorgen dat je toch nog contact hebt met toekomstige leerlingen? Voor hen is het belangrijk dat ze hun vervolgschool ook van binnen kunnen zien en ervaren. We geven je 10 tips om leerlingen te werven in deze 1,5 meter afstand-periode. Alle 10 coronaproof! 
1 2 3 4 5 6