Blogs

Blijf ook na de open dag top of mind

Leerlingen gezocht
Leerlingen werven kan knap lastig zijn. Zelfs als het onderwijsconcept staat als een huis, hebben veel PO- en VO-scholen moeite om naar de buitenwereld te verwoorden waar de school voor staat. Tijdens de training ‘Werving en profilering in het onderwijs’ geeft de trainer van Huis Communicatie praktische tools en oplossingen waarmee je als school direct aan de slag kunt. Ze licht alvast een tipje van de sluier op.

Een goede reputatie is goud waard
Grada Huis
We hebben allemaal een reputatie hoog te houden. Zelfs kinderen van 5 jaar oud blijken zich al bewust te zijn van hun reputatie en proberen die te veranderen als dat nodig is. Reputatie doet ertoe in ieders leven, we zijn er allemaal mee bezig. We kijken naar de reputatie van bekende Nederlanders, van een merk, een medium, een bedrijf.
Ook in het onderwijs doet reputatie ertoe. Het is immers de algemene indruk die een school of een bestuur maakt bij leerlingen, ouders, stakeholders en zelfs de samenleving die bepalend is voor succes en ontwikkeling. Bouwen aan een reputatie duurt jaren terwijl je reputatie zo weer kan worden afgebroken. Een sterke reputatie kan tegen een stootje, maar bouw je niet alleen. Daar heb je namelijk anderen voor nodig.

Kleine aanpassing, groots effect
.png?1675932659=)