Blogs

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Naast het verplichte jaarverslag kiezen steeds meer schoolbesturen ervoor om ook een publieksversie te maken. Dit publieksjaarverslag is een mooie manier om complexe informatie toegankelijk te maken voor een breder publiek. Voor wie dit jaar ook een publieksjaarverslag wil maken, hebben we een aantal creatieve opties op een rij gezet.  
Cadeautje voor jou: 8 adviezen voor effectievere personeelswerving in het PO

Cadeautje voor jou: 8 adviezen voor effectievere personeelswerving in het PO

Veel vacatures, een handjevol reacties. Het vinden van nieuwe collega’s in het onderwijs blijft een uitdagende klus. Een onderzoeksrapport van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap laat zien dat er kansen liggen. Marieke de Kok adviseert scholen en schoolbesturen al jaren op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en weet er inmiddels alles van: “De kunst is om op het juiste moment aan de juiste knoppen te draaien.” Het interview eindigt met 8 praktische adviezen waarmee je direct aan de slag kunt. 
Neem je website onder de loep

Neem je website onder de loep

De website is het visitekaartje van de school. Een aantrekkelijke vormgeving en duidelijke teksten geven een goede eerste indruk aan de bezoeker. Maar besteed ook aandacht aan de navigatie, structuur en vindbaarheid van de website. Als de bezoeker niet binnen enkele muisklikken de informatie vindt die hij zoekt, is de (potentiële) ouder, leerling of werknemer binnen een paar seconden weer vertrokken. In dit artikel geven we tips om de website te vernieuwen, óf te verbeteren.
Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Terwijl het aantal leerlingen bij scholen in de omgeving daalt, krijgt IKC Waterrijk in toenemende mate ouders op bezoek die hun kind willen aanmelden. Zij vinden o.a. dat de teksten op de website zo goed kloppen met hoe het er op school aan toegaat. “Het is het voor mij dubbel en dwars waard om de hulp van Huis Communicatie daarvoor in te schakelen”, zegt Monique Froeling, directeur van IKC Waterrijk. “Dat geldt ook voor het schrijven van persberichten, de schoolgids, brieven naar ouders en zelfs het bedenken van een nieuwe naam: hulp en advies van Huis Communicatie is altijd professioneel.”
Hoe schrijf je een goed persbericht?

Hoe schrijf je een goed persbericht?

Is de school of het schoolbestuur op zoek naar media-aandacht omdat er binnenkort gestart wordt met een nieuw onderwijsconcept? Of wordt er verhuisd naar een nieuw gebouw? Dan biedt een persbericht uitkomst om aandacht te genereren vanuit de media. In dit artikel delen we de ultieme checklist voor een goed geschreven persbericht.