Blogs
.png?1675932659=)
Vissen in de vijver van latent werkzoekenden
De tijd dat je je als school of bestuur alleen kunt richten op actief werkzoekenden voor het invullen van openstaande vacatures is voorbij. Vis in een andere vijver en ga op zoek naar latent werkzoekenden: zij die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar wel openstaan voor een jobswitch.

Eerst begrijpen dan begrepen worden
In de NRC staat op de achterpagina regelmatig een foto van een stapel boeken die iemand nog moet lezen, maar waar hij/zij niet aan toekomt. Zo’n stapel heb ik ook, dus deze kerstvakantie besloot ik deze stapel mee te nemen naar ons vakantieadres. Natuurlijk zwichtte ik als eerste voor de tweede non-fictie van Raynor Winn: De Wilde Stilte (een aanrader!). Er lag ook een gouwe ouwe op de stapel. Een boek dat ik vaak heb gelezen, uitgeleend (aan wie ook alweer?), dus opnieuw gekocht. Keurig gebonden, met een stevige groene voorkant, begon ik weer aan ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen R. Covey. En opnieuw pakte de inhoud me bij m’n lurven.

Fijne feestdagen namens ons allemaal
Met de feestdagen voor de deur willen we graag onze kerstwens met jullie delen.

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie
Is de ouder van nu anders dan die van vroeger? Absoluut, maar iedere ouder wil nog steeds het beste voor zijn of haar kind. Dat verandert niet. De manier waarop de ouder het beste voor zijn kind probeert te zoeken wél. Online gaat een wereld aan informatie voor ouders open. Staat jouw school of bestuur daar tussen? Grote kans dat hier verbeteringen mogelijk zijn. Welke kansen er nog liggen lees je hier.

5 tips voor een spraakmakende commercial
Wie denkt dat commercials alleen zijn weggelegd voor commerciële bedrijven, heeft het mis. Ook het onderwijs heeft baat bij dit medium. Van profilerings- tot wervingscommercials voor nieuwe leerlingen én docenten. Van animaties om de koers in beeld te brengen tot korte social clips voor Facebook of Instagram. We geven je 5 tips.