Blogs

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Is de ouder van nu anders dan die van vroeger? Absoluut, maar iedere ouder wil nog steeds het beste voor zijn of haar kind. Dat verandert niet. De manier waarop de ouder het beste voor zijn kind probeert te zoeken wél. Online gaat een wereld aan informatie voor ouders open. Staat jouw school of bestuur daar tussen? Grote kans dat hier verbeteringen mogelijk zijn. Welke kansen er nog liggen lees je hier. 

5 tips voor een spraakmakende commercial

5 tips voor een spraakmakende commercial

Wie denkt dat commercials alleen zijn weggelegd voor commerciële bedrijven, heeft het mis. Ook het onderwijs heeft baat bij dit medium. Van profilerings- tot wervingscommercials voor nieuwe leerlingen én docenten. Van animaties om de koers in beeld te brengen tot korte social clips voor Facebook of Instagram. We geven je 5 tips.
Een website die staat als een huis

Een website die staat als een huis

Grada Huis

Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.
Succes is een mooie kernwaarde voor 2022

Succes is een mooie kernwaarde voor 2022

Succes is één van de kernwaarden van Huis Communicatie. Succes maakt blij, het geeft energie. Vorig jaar was voor ons bureau succesvol en ook komend jaar ziet het er rooskleurig uit. Ons succes maakt me trots en dankbaar. De kernwaarde ‘succes’ heb ik – net als onze andere kernwaarden - met veel zorg uitgekozen. Hier zit een gedachte achter die ik graag met jullie deel. In de laatste alinea geef ik je een advies voor in het nieuwe jaar waar zowel jij als je collega’s profijt van zullen hebben.

Profileren met merkwaarden: “Dat is typisch onze school”

Profileren met merkwaarden: “Dat is typisch onze school”

Missie, visie en kernwaarden zijn een ijzersterk trio, schreef ik in mijn vorige blog. Kernwaarden zijn bedoeld voor de interne organisatie. Ze gaan over afspraken hoe besturen, leidinggevenden en medewerkers zich volgens die kernwaarden gedragen. Daarmee dragen ze bij aan een positieve organisatiecultuur. Bekende kernwaarden zijn vertrouwen, betrouwbaar, transparant, ambitieus. Ze zijn echter zelden onderscheidend en onvoldoende om je als school mee te kunnen profileren. Naast kernwaarden zijn er merkwaarden. Die laten ouders gelijk zien en weten wat ze aangeboden krijgen als ze voor jouw school kiezen.
1 2 3 4 5