Blogs

"Met een webinar bereik je veel mensen en kun je inhoudelijke informatie delen"

Je wilt als VO-school nieuwe leerlingen werven. Of je wilt als samenwerkingsverband alle aangesloten schooldirecteuren en -bestuurders tegelijk bereiken met informatie. In deze tijd kom je dan al gauw uit bij een webinar. Bij het organiseren van een succesvol webinar komt meer kijken dan alleen een PowerPointpresentatie online zetten. Adviseur Talitha Huis legt uit hoe je een webinar goed inzet om effectief en veilig jouw doelgroep te bereiken. 
We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail

We mailen! Minder werkdruk door grip houden op e-mail

Dit verhaal had ik graag eerder met je gedeeld. Natuurlijk had ik tijd ingepland om te schrijven. Maar m’n mailbox was ontploft na een weekje vakantie. Voor ik het wist was ik de ene mail na de andere aan het bekijken. En toen was het opeens tijd voor die belangrijke Teams-vergadering. Herkenbaar? Lees hier verder hoe je e-mail kunt gebruiken op een manier die wél werkt. Zo krijg je als onderwijsorganisatie meer voor elkaar met minder werkdruk.
15 jaar Huis Communicatie

15 jaar Huis Communicatie

15 jaar oud is Huis Communicatie nu. Ons bedrijf telt inmiddels 16 medewerkers. Het is, zegt Grada Huis trots, het enige communicatiebedrijf dat zich louter op het onderwijs richt. “Andere bureaus doen het erbij. Wij zijn er alleen voor het onderwijs. Dat is onze focus en daar zit onze expertise. We geven advies, voeren uit en weten dat ook te verbinden met de praktijk.”
Communiceren met de (G)MR: haal eruit wat erin zit

Communiceren met de (G)MR: haal eruit wat erin zit

Deel 2: hoe haal je meer uit de vergaderingen
In onze nieuwsbrief schrijven we een serie artikelen over medezeggenschap en communicatie. Dit is het tweede artikel waarin we nader ingaan op de vergaderingen zelf. Die hoeven niet saai te zijn en uren te duren. Er is veel meer te halen uit deze vergaderingen. Meer halen uit de vergadering? Misschien denk je eerder dat het wel een onsje minder zou mogen.

Een goede woordvoerder is de gids in de (media)storm

Een goede woordvoerder is de gids in de (media)storm

Ze zijn er in vele vormen. Tropisch, of juist ijzig. Maar de kans dat je er ooit middenin eentje belandt, is in ieder geval reëel. We hebben het over een mediastorm. Een ervaren woordvoerder helpt je er doorheen, op de dag dat je zelf het nieuws bent en daarna.
1 2