Blogs

Communiceren met de (G)MR: haal eruit wat erin zit

Communiceren met de (G)MR: haal eruit wat erin zit

Deel 2: hoe haal je meer uit de vergaderingen
In onze nieuwsbrief schrijven we een serie artikelen over medezeggenschap en communicatie. Dit is het tweede artikel waarin we nader ingaan op de vergaderingen zelf. Die hoeven niet saai te zijn en uren te duren. Er is veel meer te halen uit deze vergaderingen. Meer halen uit de vergadering? Misschien denk je eerder dat het wel een onsje minder zou mogen.

Communiceren met de (G)MR: vermijd de expertvalkuil

Communiceren met de (G)MR: vermijd de expertvalkuil

Bestuurders en schooldirecteuren gaan regelmatig met de (G)MR om tafel. Van beide kanten is de wens om elkaar goed te begrijpen en elkaar te versterken. Toch lukt dit lang niet altijd. In een serie artikelen delen we graag onze expertise hoe we meer uit het medezeggenschapsoverleg kunnen halen. In dit artikel aandacht voor de expert-valkuil.
Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Ieder samenwerkingsverband werkt nog beter dankzij marketing en communicatie

Dat scholen werken aan marketing en communicatie om leerlingen te werven is begrijpelijk. Maar voor ons als samenwerkingsverband passend onderwijs is dat niet nodig.” Een voor de hand liggende gedachte, maar kloppen doet het niet. Goede communicatie helpt het samenwerkingsverband de belangrijkste doelen te bereiken.

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Is de ouder van nu is anders dan die van een paar jaar geleden? Vast wel, maar een van de gedachten van ouders (‘wij willen het beste voor ons kind’) is nooit veranderd. De manier waarop de ouder het beste voor zijn kind probeert te zoeken wél. Online gaat een wereld aan informatie voor ouders open. Staat jouw school of bestuur daar tussen? Steeds meer scholen en schoolbesturen zetten als gevolg van leerlingendaling of concurrentie in op profilering. Hoe staat het met jouw online profilering en is er nog wat te verbeteren?

Van idee naar webtekst in 8 stappen

Van idee naar webtekst in 8 stappen

Eindelijk is ‘ie af, jullie nieuwe website. We hebben ‘m met liefde bedacht, ontworpen, gebouwd en geschreven. En natuurlijk kun je blijven rekenen op onze hosting en support. Maar die teksten, daar wil je nu zelf mee aan de slag. Want hoe moeilijk kan het zijn?! In onze workshops merken we vaak: toch net wat moeilijker dan je dacht. Met deze acht stappen helpen we je op weg van idee naar webtekst.
1 2