Blogs

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.
Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel

Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel

Tegenwoordig heeft vrijwel elke school een up-to-date website. Zeker voor VO-scholen in wervingstijd is de website een belangrijk middel om informatie te verstrekken. Maar hoe pak je het aan als je de website next level wilt maken, zoals het Scala College. Deze school vroeg ons om een website te ontwikkelen specifiek voor leerlingen van groep 7 en 8. Huis Communicatie ging er met plezier mee aan de slag!
Corona-proof werven in het vo

Corona-proof werven in het vo

Dit is het moment dat leerlingen zich gaan oriënteren op een school voor voortgezet onderwijs. De aangescherpte maatregelen hebben het niet makkelijker gemaakt om toekomstige leerlingen en hun ouders hartelijk te verwelkomen. Maar ook in deze tijd kun je leerlingen en ouders enthousiasmeren voor jouw school. Neem ze online mee!
Tips om vacatures te vervullen

Tips om vacatures te vervullen

Een wervingscampagne opzetten is niet zomaar iets. Je moet met de juiste toon de juiste doelgroep aanspreken en dan ook nog de juiste personen. Het lerarentekort maakt het nog een stuk lastiger. Wil je dat leraren juist bij jou willen werken en in al het lerarenwervingsgeweld voor jouw school kiezen? Lees dan door.

Waar moet een goed logo aan voldoen? 4 tips!

Waar moet een goed logo aan voldoen? 4 tips!

Een goed logo kan jouw school of bestuur op de kaart zetten. Een mens heeft altijd al de behoefte gehad om zich in symbolen te uiten. En dat is niet voor niets, want een simpel plaatje zegt soms meer dan duizend woorden. Maar hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij.
1 2