Blogs

AMORE: met een frisse blik kijken naar missie en visie

AMORE: met een frisse blik kijken naar missie en visie

Een missie en visie vormen hét fundament van je hele organisatie. Het is goed om af en toe kritisch naar je missie en visie te kijken en ze – indien nodig – bij te schaven. Het AMORE-principe kan hierbij helpen. In dit artikel geven we tips én een handige checklist voor een sterke, evenwichtige missie en visie voor een school of schoolbestuur. 
De do’s en don’ts voor een optimale vacaturetekst

De do’s en don’ts voor een optimale vacaturetekst

Dit is hét moment om de arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geeft adviseur Talitha Huis advies over een wervende vacaturetekst; de do’s en don’ts op een rij.  
In een goede website moet je blijven investeren

In een goede website moet je blijven investeren

Er is een nieuwe website voor de school of het bestuur ontwikkeld, gefeliciteerd! Daar heb je de komende maanden geen omkijken meer naar, toch? Niets is minder waar. Een goede website valt of staat met het blijven onderhouden van de site. Hetzelfde geldt voor de social mediakanalen. Door consequent en met enige regelmatig content online te plaatsen en te vernieuwen blijf je in beeld. En dat wil je. 
Een website bouwen in WordPress. Doen of niet?

Een website bouwen in WordPress. Doen of niet?

Voor het onderhouden van een website log je in aan de ‘achterkant’ van de site in het beheersysteem, oftewel in het Content Management Systeem (CMS). Hier kun je bijvoorbeeld teksten aanpassen, linkjes wijzigen of foto’s uploaden. Het bekendste CMS is misschien wel het open source beheersysteem van WordPress. Voor ons websiteaanbod werken wij bewust met een gesloten beheersysteem. Onze websites zijn hierdoor beter beveiligd, dus scholen en besturen ook. 
Mystery guest toont blinde vlek bij leerlingwerving

Mystery guest toont blinde vlek bij leerlingwerving

Leerlingen werven kan knap lastig zijn. Hoe bereik je de tieners van nu? Een quick scan en een bezoek van een mystery guest geven je antwoorden waar je als school verder mee kunt.

Elk schooljaar is het weer spannend: hoeveel inschrijvingen krijg je binnen en is dat meer of minder dan vorig jaar? Als het aantal aanmeldingen tegenvalt, staat de school voor een nieuwe vraag. Waar komt de daling vandaan? Wellicht zijn er demografische ontwikkelingen. In veel gevallen blijkt echter dat de werving onvoldoende aansluit bij de jongeren van nu.

1 2 3 4