Blogs

Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Klant aan het woord: Monique Froeling, IKC Waterrijk

Terwijl het aantal leerlingen bij scholen in de omgeving daalt, krijgt IKC Waterrijk in toenemende mate ouders op bezoek die hun kind willen aanmelden. Zij vinden o.a. dat de teksten op de website zo goed kloppen met hoe het er op school aan toegaat. “Het is het voor mij dubbel en dwars waard om de hulp van Huis Communicatie daarvoor in te schakelen”, zegt Monique Froeling, directeur van IKC Waterrijk. “Dat geldt ook voor het schrijven van persberichten, de schoolgids, brieven naar ouders en zelfs het bedenken van een nieuwe naam: hulp en advies van Huis Communicatie is altijd professioneel.”
De voor- en nadelen van LinkedIn

De voor- en nadelen van LinkedIn

Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.
Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst

Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.
Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel

Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel

Tegenwoordig heeft vrijwel elke school een up-to-date website. Zeker voor VO-scholen in wervingstijd is de website een belangrijk middel om informatie te verstrekken. Maar hoe pak je het aan als je de website next level wilt maken, zoals het Scala College. Deze school vroeg ons om een website te ontwikkelen specifiek voor leerlingen van groep 7 en 8. Huis Communicatie ging er met plezier mee aan de slag!
Top of mind blijven NA de online open dag

Top of mind blijven NA de online open dag

Een open dag is voor scholen de manier om kennis te maken met nieuwe leerlingen. Dit jaar ging dat via online open dagen, online kennismakingen en virtuele tours. De periode tot de inschrijving kan nog volop benut worden. Lees de mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat ookin tijden van corona leerlingen zich na de online open dag daadwerkelijk inschrijven.
1 2 3