Blogs

Een jaarverslag om mee te pronken

Een jaarverslag om mee te pronken

Het is de tijd van de jaarverslagen, dus regelmatig zondert één van onze redacteuren zich af in onze stiltewerkplek om zich goed te kunnen focussen. Voor de één verzorgen we alleen de redactie, zoals voor de Almeerse Scholengroep. De ander vraagt ons ook voor vormgeving, zoals Scholengroep Leonardo Da Vinci
Tijd om je website te pimpen

Tijd om je website te pimpen

Is je website al weer een jaar of twee oud, dan is het tijd om je website eens goed op te schudden. 
Pak je pen en vink de vakjes aan. Meer dan één vinkje? Dan is er werk aan de winkel.
 
Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit

Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit

Grada Huis

Dankzij al die geweldige scholen, besturen en onderwijsorganisaties is Huis Communicatie uitgegroeid tot hét communicatie- en marketingbureau in het onderwijs. Onze klantenkring groeit dagelijks, en daar zijn wij heel blij mee. Deze groei hebben we nu ook vertaald in onze interne organisatie door de leiding en aansturing hierop aan te passen. Naast mij is Talitha Huis (inderdaad familie) vanaf nu ook directeur.

Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Besturen en scholen hebben vaak een communicatiemedewerker in huis, of een docent of administratieve kracht die dit in de portefeuille heeft. Voor grotere projecten, campagnes of strategisch advies wordt een communicatiebureau ingeschakeld. Doordat bij een communicatiebureau de krachten gebundeld zijn, is de uitwerking veelal van een hoger niveau dan wanneer de communicatie intern zou worden opgepakt. Tenminste, dat is de bedoeling. In dit artikel geven we enkele tips om keuzestress te beperken bij de zoektocht naar een goede communicatiepartner.
Een goede reputatie is goud waard

Een goede reputatie is goud waard

Grada Huis

We hebben allemaal een reputatie hoog te houden. Zelfs kinderen van 5 jaar oud blijken zich al bewust te zijn van hun reputatie en proberen die te veranderen als dat nodig is. Reputatie doet ertoe in ieders leven, we zijn er allemaal mee bezig. We kijken naar de reputatie van bekende Nederlanders, van een merk, een medium, een bedrijf. 

Ook in het onderwijs doet reputatie ertoe. Het is immers de algemene indruk die een school of een bestuur maakt bij leerlingen, ouders, stakeholders en zelfs de samenleving die bepalend is voor succes en ontwikkeling. Bouwen aan een reputatie duurt jaren terwijl je reputatie zo weer kan worden afgebroken. Een sterke reputatie kan tegen een stootje, maar bouw je niet alleen. Daar heb je namelijk anderen voor nodig. 

1 2 3 4 5