Blogs

Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel
Tegenwoordig heeft vrijwel elke school een up-to-date website. Zeker voor VO-scholen in wervingstijd is de website een belangrijk middel om informatie te verstrekken. Maar hoe pak je het aan als je de website next level wilt maken, zoals het Scala College. Deze school vroeg ons om een website te ontwikkelen specifiek voor leerlingen van groep 7 en 8. Huis Communicatie ging er met plezier mee aan de slag!

Top of mind blijven NA de online open dag
Een open dag is voor scholen de manier om kennis te maken met nieuwe leerlingen. Dit jaar ging dat via online open dagen, online kennismakingen en virtuele tours. De periode tot de inschrijving kan nog volop benut worden. Lees de mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat ookin tijden van corona leerlingen zich na de online open dag daadwerkelijk inschrijven.

Bezoek de school met een virtuele tour in 3D
Een virtuele tour in 3D is dé manier om potentiële nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. Dit biedt - ook op afstand - een goed beeld van de school. Bij zo’n tour ‘lopen’ bezoekers virtueel door de school. Ze kunnen lokalen binnengaan, video’s bekijken, een speurtocht of proefjes doen.

Tips om vacatures te vervullen
Een wervingscampagne opzetten is niet zomaar iets. Je moet met de juiste toon de juiste doelgroep aanspreken en dan ook nog de juiste personen. Het lerarentekort maakt het nog een stuk lastiger. Wil je dat leraren juist bij jou willen werken en in al het lerarenwervingsgeweld voor jouw school kiezen? Lees dan door.

Van geïnteresseerde tiener naar concrete inschrijving
Het Open Huis was een succes. Veel ouders en leerlingen over de vloer, veel positieve reacties, grote stapel foldermateriaal en tasjes uitgedeeld. En afwachten maar. Toch kun je meer doen om het succes van het Open Huis om te zetten naar concrete inschrijvingen. In dit artikel geven we een aantal tips.