Blogs

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…
‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’
Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s
Het lerarentekort houdt het onderwijs in zijn greep. Naast werving op de arbeidsmarkt, zijn studenten ook een belangrijke doelgroep. Voor scholen in het voortgezet onderwijs zijn er diverse opleidingsscholen die studenten en scholen samenbrengen. Met als doel: hen opleiden tot bekwame docenten. Studenten bezoeken altijd de website van de opleidingsschool. Dat die goede informatie geeft en uitnodigt tot verder doorklikken is evident. Wij denken daarover al met tal van opleidingsscholen mee.

Is WordPress het einde?
Iedereen die zich bezighoudt met de website, heeft vast en zeker wel eens van een contentmanagementsysteem (CMS) gehoord. Ondanks dat het een veelvoorkomende term is in de digitale wereld, weet nog niet iedereen wat het precies inhoudt, welk verschil er is tussen aanbieders en wat de voor- en nadelen zijn per CMS. WordPress wordt gezien als één van de beste contentmanagementsystemen, of dit daadwerkelijk zo is leggen we uit in dit artikel.

De voor- en nadelen van LinkedIn
Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.

Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst
Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.