Blogs
De voor- en nadelen van LinkedIn
Het digitale platform LinkedIn richt zich op professionals en is het social media-kanaal waar een organisatie zich kan profileren. Je deelt er je portfolio, kunt er netwerken en maakt jezelf online zichtbaar. Wil je weten of LinkedIn geschikt is voor de school of het bestuur, lees dan deze voor- en de nadelen.
Do's en don'ts voor een wervende vacaturetekst
Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken: blijf ik werken op deze school of bij dit bestuur, wil ik naar een andere werkgever of kies ik voor een interne vacature? Voor werkgevers is dit hét moment om arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geven we advies over een wervende vacaturetekst, de do’s en don’ts.
Een 'extra' website is het perfecte wervingsmiddel
Tegenwoordig heeft vrijwel elke school een up-to-date website. Zeker voor VO-scholen in wervingstijd is de website een belangrijk middel om informatie te verstrekken. Maar hoe pak je het aan als je de website next level wilt maken, zoals het Scala College. Deze school vroeg ons om een website te ontwikkelen specifiek voor leerlingen van groep 7 en 8. Huis Communicatie ging er met plezier mee aan de slag!
Top of mind blijven NA de online open dag
Een open dag is voor scholen de manier om kennis te maken met nieuwe leerlingen. Dit jaar ging dat via online open dagen, online kennismakingen en virtuele tours. De periode tot de inschrijving kan nog volop benut worden. Lees de mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat ookin tijden van corona leerlingen zich na de online open dag daadwerkelijk inschrijven.
Bezoek de school met een virtuele tour in 3D
Een virtuele tour in 3D is dé manier om potentiële nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. Dit biedt - ook op afstand - een goed beeld van de school. Bij zo’n tour ‘lopen’ bezoekers virtueel door de school. Ze kunnen lokalen binnengaan, video’s bekijken, een speurtocht of proefjes doen.