Blogs

Creatieve adviseur Tessa denkt graag out of the box

Creatieve adviseur Tessa denkt graag out of the box

Ze is de creatieve spil van ons team. Met de vele projecten die op haar naam staan, is Tessa Verdegaal een ervaren communicatieadviseur binnen Huis Communicatie. Haar creativiteit laat ze het liefst los op opdrachten die voortkomen uit een strategisch plan. Ook privé weet ze die creativiteit effectief in te zetten. Sinds een jaar woont ze met haar gezin in het grotendeels verbouwde familiehuis van haar opa en oma. Laat het bedenken van creatieve oplossingen maar aan Tessa over.
HC’ers terug de schoolbanken in

HC’ers terug de schoolbanken in

Met een klantenkring die zich steeds verder uitbreidt is Huis Communicatie een succesvol en toonaangevend bureau binnen de onderwijssector. Wij doen er alles aan om ons te blijven ontwikkelen zodat we méér bieden dan onze opdrachtgevers van ons verwachten. 
Personality YES, Personal NO: de valkuilen van LinkedIn

Personality YES, Personal NO: de valkuilen van LinkedIn

Dagelijks scrollen 1,2 miljoen Nederlanders door hun tijdlijn op LinkedIn. Via hun netwerk zoeken ze naar informatie, inspiratie of naar een nieuwe baan. Dit zakelijke socialmediakanaal is daarom hét platform voor een goede profilering, ook voor het onderwijs. In de constante stroom van content sneeuwt een bericht gauw onder. Om dat te voorkomen is het belangrijk om inzicht te krijgen in het algoritme van LinkedIn.   
Bereik laaggeletterde ouders met deze tips

Bereik laaggeletterde ouders met deze tips

1 op de 9 ouders van schoolgaande kinderen is laaggeletterd. Kinderen worden, mede door de implementatie van digitale geletterdheid in het curriculum,  digitaal steeds vaardiger. Dat geldt niet voor alle ouders. Digitale en schriftelijke vaardigheden zijn voor een groep ouders helemaal niet vanzelfsprekend, maar heel lastig. Om hen via de ouderapp of het ouderportaal toch te bereiken, kun je als school gelukkig het een en ander doen. 
Laat je kernwaarden geen loze kreten zijn

Laat je kernwaarden geen loze kreten zijn

Samen, ambitieus, innovatief, ondernemend, inclusief, duurzaam. Het verzinnen van veelbelovende en goed klinkende kernwaarden is niet zo moeilijk. Die waarden zó kiezen dat ze daadwerkelijk passen bij je organisatie en in de praktijk worden doorleefd, is een ander verhaal. Een minstens zo belangrijk verhaal, stelt collega Janneke Dijke. “Het kan echt misgaan wanneer je geclaimde waarden niet matchen met de werkelijkheid. Daarom is het essentieel om je kernwaarden, missie en visie zorgvuldig te bepalen en formuleren.”
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...