Blogs

Waar zijn die onderwijsmensen toch te bereiken…
‘Ik vind sociale media maar oppervlakkig.’
‘Veiligheid en privacy staan online onder druk.’
‘Ik heb geen tijd voor het plaatsen van berichten.’
Het zijn zomaar wat meningen uit het onderwijs over sociale media. Maar wat als wij je vertellen dat er op LinkedIn 159.000 gebruikers het woord ‘leerkracht’ in hun profiel hebben staan? En dat er duizenden docenten en leerkrachten actief zijn op Facebook en Pinterest? Wil je onderwijsmensen bereiken, benut dan de kansen op sociale media.

Strategische koers saai? Helemaal niet!
Als schoolbestuur wil je koers bepalen. Met elkaar vaststellen wat je belangrijk vindt in je onderwijs. Wat je de komende jaren wilt bereiken. Of je kernwaarden nog eigentijds zijn en passen bij hoe de scholen en het bestuur zich ontwikkeld hebben. Het ontwikkelen van een strategisch koersplan is van het begin tot het eind een gezamenlijke reis, die wordt afgelegd met medewerkers, leerlingen, ouders en stakeholders. Als de ingrediënten zijn bepaald, rest er nog een laatste vraag: hoe schrijven we het aantrekkelijk op?

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start
