Blogs
Tijd om je website te pimpen
Is je website al weer een jaar of twee oud, dan is het tijd om je website eens goed op te schudden.
Pak je pen en vink de vakjes aan. Meer dan één vinkje? Dan is er werk aan de winkel.
Pak je pen en vink de vakjes aan. Meer dan één vinkje? Dan is er werk aan de winkel.
Blijf ook na de open dag top of mind
De leerlingenwerving is in volle gang. Iedere school hoopt natuurlijk dat de groep-8 leerlingen na de open dag zo enthousiast zijn dat ze zich helemaal thuis voelen zodat een aanmelding alleen nog een formaliteit is. Wil je de kans op een aanmelding vergroten, blijf dan ook na de open dag top of mind bij de toekomstige brugklassers en hun ouders.
Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit
Grada Huis
Dankzij al die geweldige scholen, besturen en onderwijsorganisaties is Huis Communicatie uitgegroeid tot hét communicatie- en marketingbureau in het onderwijs. Onze klantenkring groeit dagelijks, en daar zijn wij heel blij mee. Deze groei hebben we nu ook vertaald in onze interne organisatie door de leiding en aansturing hierop aan te passen. Naast mij is Talitha Huis (inderdaad familie) vanaf nu ook directeur.
Schrijf teksten die iedereen begrijpt
Ruim 5 miljoen Nederlanders hebben moeite om brieven van de overheid te begrijpen*. Vooral lange zinnen, onbekende woorden en vaag taalgebruik maken de teksten lastig. Scholen en schoolbesturen willen deze grote groep Nederlanders niet vergeten in de communicatie. In dit artikel geef ik tips om zo te schrijven dat iedereen je teksten begrijpt.
Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier
In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.