Blogs

Collega’s gezocht, zó houd en breng je leraren aan boord

Collega’s gezocht, zó houd en breng je leraren aan boord

Ook wij kunnen het lerarentekort niet oplossen. Wat we wel kunnen is op een creatieve en consistente manier ondersteuning bieden bij arbeidsmarktcommunicatie, zodat de school die geweldige nieuwe collega niet misloopt. Een school sterk neerzetten bij een sollicitant, daarvoor is een onderbouwd imago een must. Hoe arbeidsmarktcommunicatie bij werving en selectie kan helpen, vertellen we in dit artikel én we trakteren op vijf tips voor een beter resultaat van de wervingsinspanningen.
Een sterk logo dat staat als een huis

Een sterk logo dat staat als een huis

Wil je een logo krachtig kunnen inzetten als imagobuilder? Dan is het belangrijk dat het logo aan bepaalde eisen voldoet. Hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij. 
We have a dream

We have a dream

“De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden”. We deelden dit artikel eerder in onze Update en het staat met stip bovenaan onze meest gelezen artikelen. Daar zijn we blij mee, want dat betekent dat de noodzaak van een duidelijke merkidentiteit ook in het onderwijs terrein wint. Voor wie dat absoluut geldt, is scholengroep Zonova. Onze rebranding voor dit bestuur in Amsterdam Zuidoost was zó krachtig, dat we in korte tijd de complete aankleding voor de Zonova medewerkersdag mochten verzorgen, inclusief een inspirerende aftermovie. Het resultaat is absoluut de moeite waard om te bekijken. 
“Werken voor het onderwijs betekent voor mij blijven groeien én anderen daarin meenemen”

“Werken voor het onderwijs betekent voor mij blijven groeien én anderen daarin meenemen”

Voor de klas staan bleek na twee jaar pabo niet het pad van Cynthia Djojosoeparto maar werken voor het onderwijs wel! Bij Huis Communicatie is ze met haar communicatieprofessie van grote betekenis voor scholen en schoolbesturen. 
Een wervende schoolgids in 5 stappen

Een wervende schoolgids in 5 stappen

Begin op tijd. Dat is onze eerste tip als het gaat om het schrijven van de schoolgids. We weten allemaal dat de laatste maanden van het schooljaar razendsnel voorbijgaan. Het schrijven van een schoolgids – een uitstekend middel om je als school te profileren - schiet er daardoor snel bij in. Deze 5 tips geven een steuntje in de rug.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...