Blogs

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.
Ontsnap aan de websitewillekeur

Ontsnap aan de websitewillekeur

Een mooi design, duidelijke navigatie, inhoudelijk sterk en – niet onbelangrijk – eenvoudig zelf te beheren, daaraan herken je een goede website. Het maken en onderhouden van een website kost tijd. Iedere school selecteert een eigen websitebouwer en hostingpartij en maakt eigen keuzes wat betreft de inhoud en vormgeving. Dit resulteert in verschillende websites met verschillende websitebeheersystemen. Daar bieden wij een goede oplossing voor: een centraal aanbod. Voor Stichting Meer Primair ontwikkelden we voor hun afzonderlijke basisscholen een aantrekkelijke website. Over de uniformiteit en uitstraling maakten we vooraf afspraken. We merken dat steeds meer besturen één partij zoeken voor de websites van hun scholen.
Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Besturen en scholen hebben vaak een communicatiemedewerker in huis, of een docent of administratieve kracht die dit in de portefeuille heeft. Voor grotere projecten, campagnes of strategisch advies wordt een communicatiebureau ingeschakeld. Doordat bij een communicatiebureau de krachten gebundeld zijn, is de uitwerking veelal van een hoger niveau dan wanneer de communicatie intern zou worden opgepakt. Tenminste, dat is de bedoeling. In dit artikel geven we enkele tips om keuzestress te beperken bij de zoektocht naar een goede communicatiepartner.
Eén groot spektakel tijdens het Leidens Ontzet

Eén groot spektakel tijdens het Leidens Ontzet

Creatief, hardwerkend, behulpzaam en van alle markten thuis. Zo kennen we haar op de werkvloer. Als senior communicatieadviseur én lid van het MT van Huis Communicatie is het soms zoeken naar een gaatje in haar overvolle agenda. Maar alles wat ze doet, doet ze met evenveel plezier. Aard van het beestje, want ook privé zit onze collega Marieke de Kok niet graag stil. Deze weken besteedt ze menig vrij uur aan de voorbereidingen van het Leidens Ontzet, dat op 3 oktober plaatsvindt. “Het is toch geweldig om iets te kunnen betekenen voor je stad, ik kan het iedereen aanraden.”
Leerlingen gezocht

Leerlingen gezocht

Leerlingen werven kan knap lastig zijn. Zelfs als het onderwijsconcept staat als een huis, hebben veel PO- en VO-scholen moeite om naar de buitenwereld te verwoorden waar de school voor staat. Tijdens de training ‘Werving en profilering in het onderwijs’ geeft Marieke de Kok praktische tools en oplossingen waarmee je als school direct aan de slag kunt. Ze licht alvast een tipje van de sluier op.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...