Blogs

In 10 stappen naar sterke websiteteksten

In 10 stappen naar sterke websiteteksten

Iedere onderwijsorganisatie verdient een goede website. Een mooi design draagt vanzelfsprekend bij aan een sterke website, maar de inhoud is minstens zo belangrijk. Het bedenken van de content is voor de meeste onderwijsprofessionals geen probleem, de uitdaging zit ‘m in het schrijven van waardevolle teksten die direct tot de kern komen, zonder dat de website overvol en onoverzichtelijk wordt. Zelf aan de slag met de websiteteksten? Met deze tien stappen helpen we je op weg. 
De staat van het Amsterdamse primair onderwijs

De staat van het Amsterdamse primair onderwijs

Iedere vier jaar presenteert de vereniging van Amsterdamse PO-besturen (BBO) de Staat van het Amsterdamse primair onderwijs. Wij mochten de presentatie van 2023 verzorgen. Benieuwd naar de resultaten? De rapporten en presentatie bekijk je hier. 
Zo houd je het koersplan top of mind

Zo houd je het koersplan top of mind

Niet verplicht, wel ontzettend belangrijk: een koersplan dat inspireert en richting geeft aan de hele onderwijsorganisatie. Samen met medewerkers, ouders en maatschappelijke partners werken veel schoolbesturen elke vier jaar aan een strategische koers. Dit is vaak een uitdagende reis, met als hoogtepunt de presentatie van het eindresultaat. Daarna is het werk nog niet gedaan. Adviseur Janneke Dijke: “Na de presentatie van de koers volgt misschien nog wel de grootste uitdaging: hoe houd je het koersplan top of mind in de organisatie en hoe zorg je ervoor dat medewerkers weten wat het koersplan voor hun werk betekent?"

Toe aan een nieuw logo?

Toe aan een nieuw logo?

Een fusie, een nieuwe schoolnaam of gewoon toe aan een nieuw logo? Er zijn verschillende elementen waar je rekening mee moet houden. Grada Huis, één van de directeuren van Huis Communicatie heeft tientallen onderwijsorganisaties aan een mooi logo geholpen. Lees waar zij op let. 
Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Framing maakt je verhaal onvergetelijk

Kleine verschillen in hoe dingen worden gezegd, kunnen grote effecten hebben op onze beslissingen. We kennen allemaal wel voorbeelden uit prive en werk. Het hoe je een boodschap communiceert, typeren wij als ‘framing’. Iedereen zet framing in, bewust en onbewust, de één meer dan de ander. Framen hoeft niet vanuit slechte intenties te zijn, maar heeft onbedoeld een negatief imago. Bewust je boodschap versterken via framing, daar is niets mis mee. Maar wat is framing en hoe zet je dat in?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...