Blogs

Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit

Mooi nieuws: directie Huis Communicatie breidt uit

Grada Huis

Dankzij al die geweldige scholen, besturen en onderwijsorganisaties is Huis Communicatie uitgegroeid tot hét communicatie- en marketingbureau in het onderwijs. Onze klantenkring groeit dagelijks, en daar zijn wij heel blij mee. Deze groei hebben we nu ook vertaald in onze interne organisatie door de leiding en aansturing hierop aan te passen. Naast mij is Talitha Huis (inderdaad familie) vanaf nu ook directeur.

Schrijf teksten die iedereen begrijpt

Schrijf teksten die iedereen begrijpt

Ruim 5 miljoen Nederlanders hebben moeite om brieven van de overheid te begrijpen*. Vooral lange zinnen, onbekende woorden en vaag taalgebruik maken de teksten lastig. Scholen en schoolbesturen willen deze grote groep Nederlanders niet vergeten in de communicatie. In dit artikel geef ik tips om zo te schrijven dat iedereen je teksten begrijpt.
Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

Klant aan het woord: een doorstart in sneltreinvaart voor De Pionier

In juli trok directeur Peter de Been voor de laatste keer de deur van KC de Springplank achter zich dicht. Niet omdat de school dicht gaat, ook niet omdat hij vertrekt: na de zomervakantie trapte het kindcentrum het nieuwe schooljaar af met een nieuwe naam én een onderscheidend logo. Huis Communicatie heeft het hele traject, van profileringsplan tot ontwikkeling van de huisstijl mogen begeleiden.
Ontsnap aan de websitewillekeur

Ontsnap aan de websitewillekeur

Een mooi design, duidelijke navigatie, inhoudelijk sterk en – niet onbelangrijk – eenvoudig zelf te beheren, daaraan herken je een goede website. Het maken en onderhouden van een website kost tijd. Iedere school selecteert een eigen websitebouwer en hostingpartij en maakt eigen keuzes wat betreft de inhoud en vormgeving. Dit resulteert in verschillende websites met verschillende websitebeheersystemen. Daar bieden wij een goede oplossing voor: een centraal aanbod. Voor Stichting Meer Primair ontwikkelden we voor hun afzonderlijke basisscholen een aantrekkelijke website. Over de uniformiteit en uitstraling maakten we vooraf afspraken. We merken dat steeds meer besturen één partij zoeken voor de websites van hun scholen.
Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Keuzestress: een goed communicatiebureau is goud waard

Besturen en scholen hebben vaak een communicatiemedewerker in huis, of een docent of administratieve kracht die dit in de portefeuille heeft. Voor grotere projecten, campagnes of strategisch advies wordt een communicatiebureau ingeschakeld. Doordat bij een communicatiebureau de krachten gebundeld zijn, is de uitwerking veelal van een hoger niveau dan wanneer de communicatie intern zou worden opgepakt. Tenminste, dat is de bedoeling. In dit artikel geven we enkele tips om keuzestress te beperken bij de zoektocht naar een goede communicatiepartner.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...