Blogs

Leerlingen gezocht

Leerlingen gezocht

Leerlingen werven kan knap lastig zijn. Zelfs als het onderwijsconcept staat als een huis, hebben veel PO- en VO-scholen moeite om naar de buitenwereld te verwoorden waar de school voor staat. Tijdens de training ‘Werving en profilering in het onderwijs’ geeft Marieke de Kok praktische tools en oplossingen waarmee je als school direct aan de slag kunt. Ze licht alvast een tipje van de sluier op.

“Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben.”

“Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben.”

Interim directeur Jos van Adrichem over de succesvolle samenwerking met Huis Communicatie

Het begon met het verzoek om het logo onder handen te nemen, maar daar bleef het niet bij. De Sjaloomschool in Katwijk heeft in zijn geheel een flinke opfrisbeurt gekregen. Niet alleen het eigentijdse logo prijkt sinds kort aan de gevel van de basisschool, ook de vlaggen op het schoolplein zijn vervangen, de lokalen zijn voorzien van een verse verflaag passend bij de huisstijl en de leerlingen hebben nieuwe t-shirts en rugzakken in de kleuren van het nieuwe logo. En – vers van de pers: ook de door Nieuweschoolwebsite (onderdeel van Huis Communicatie) gebouwde website is live! Een uitdagende opdracht waar zowel de klant als wij met een positief gevoel op terugkijken. 

Een goede reputatie is goud waard

Een goede reputatie is goud waard

Grada Huis

We hebben allemaal een reputatie hoog te houden. Zelfs kinderen van 5 jaar oud blijken zich al bewust te zijn van hun reputatie en proberen die te veranderen als dat nodig is. Reputatie doet ertoe in ieders leven, we zijn er allemaal mee bezig. We kijken naar de reputatie van bekende Nederlanders, van een merk, een medium, een bedrijf. 

Ook in het onderwijs doet reputatie ertoe. Het is immers de algemene indruk die een school of een bestuur maakt bij leerlingen, ouders, stakeholders en zelfs de samenleving die bepalend is voor succes en ontwikkeling. Bouwen aan een reputatie duurt jaren terwijl je reputatie zo weer kan worden afgebroken. Een sterke reputatie kan tegen een stootje, maar bouw je niet alleen. Daar heb je namelijk anderen voor nodig. 

Sportieve uitdagingen pakt Martijn met beide handen aan

Sportieve uitdagingen pakt Martijn met beide handen aan

Schrijver, redacteur en columnist. Met een grote liefde voor de Nederlandse taal. Iemand die vrijwel altijd scherp uit de hoek komt en al binnen enkele weken bij ons op kantoor bekend stond om zijn – soms ietwat droge – humor.  Hij is de enige man bij Huis Communicatie, maar daar is hij inmiddels wel aan gewend. Onze collega Martijn van Lith. Sinds vorige zomer schrijft hij onder andere jaarverslagen, schoolgidsen en websiteteksten, maar ook voor de begeleiding van een koerstraject of het opzetten van een Ouder- en Jeugdsteunpunt draait hij zijn hand niet om. Een uitdaging, daar is Martijn altijd wel voor in. 
De vrolijke noot op onze werkvloer

De vrolijke noot op onze werkvloer

Ze is geen communicatieadviseur, maar we zien haar wel als een van de belangrijkste factoren bij ons op kantoor. Onze collega Ellen Schermer weet precies hoe de financiële zaken ervoor staan bij Huis Communicatie. Ruim 3,5 jaar geleden liep ze voor het eerst ons kantoor binnen en hoewel ze ons regelmatig achter de broek aan zit om de uren goed te registreren kunnen we haar inmiddels niet meer missen. Niet alleen omdat onze administratie dankzij Ellen staat als een huis, ook omdat ze een echte doorpakker is die zorgt voor een positieve energie. En niet alleen op de werkvloer. 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...