Blogs

Samen bouwen aan passend onderwijs
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap stimuleert het ontwikkelen van oudersteunpunten voor passend onderwijs. Van alle samenwerkingsverbanden wordt verwacht dat zij een functionerend steunpunt hebben, of in ieder geval concrete plannen om zo’n steunpunt op te zetten. In 2021 publiceerde het ministerie daarom de Leidraad Samen bouwen aan ouder- en jeugdsteunpunten. Huis Communicatie kan hierin begeleiden.

Kleine aanpassing, groots effect
Een grote gele M. Een zwart vinkje. Een appel met een hap eruit. Grote kans dat deze summiere omschrijvingen gelijk een beeld bij je oproepen. Je ziet ze voor je, krijgt misschien zelfs zin in een hamburger, of nieuwe sportschoenen. Een sterk en onderscheidend logo zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid. Het schept vertrouwen en straalt uit waar je voor staat. McDonald’s, Nike en Apple zijn hier goed in geslaagd. De stap om een sterk logo te vervangen of te restylen is groot. Toch ondergaan ook de logo’s van grote merken een restyle om met de tijd mee te gaan.

‘Om het kind heen staan: de trampoline zijn én het vangnet’
Klant aan het woord: John Verhoeff van Kindcentrum O3
Iemand die ons iedere keer weer inspireert als we hem spreken is directeur en oprichter van Kindcentrum O3 in Den Haag John Verhoeff. Verhoeff vertelt hoe hij van een “gewone school in een buurt die bekend stond als de hoerenbuurt van de stad” een ontmoetingsplek voor de wijk wist te realiseren. Hij pakt het lerarentekort aan door buiten de lijntjes te kleuren én hij omschrijft zijn toekomstdroom voor het kindcentrum: een plek waar ieder kind van droomt. Laat je inspireren.

Snapchat up, twitter down
Social media onderzoek 2023
Je vindt ze op social media. Nieuwe leerlingen, ouders en potentiële nieuwe collega’s. Ook dit jaar zijn Nederlanders weer meer te vinden op de socials dan vorig jaar. We besteden gemiddeld maar liefst 114 minuten per dag op onze online kanalen. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek.
Je vindt ze op social media. Nieuwe leerlingen, ouders en potentiële nieuwe collega’s. Ook dit jaar zijn Nederlanders weer meer te vinden op de socials dan vorig jaar. We besteden gemiddeld maar liefst 114 minuten per dag op onze online kanalen. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek.
.png?1675932659=)
Vissen in de vijver van latent werkzoekenden
De tijd dat je je als school of bestuur alleen kunt richten op actief werkzoekenden voor het invullen van openstaande vacatures is voorbij. Vis in een andere vijver en ga op zoek naar latent werkzoekenden: zij die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar wel openstaan voor een jobswitch.