Blogs

Een groot voorlichtingsevent coronaproof? Het kan!

Een groot voorlichtingsevent coronaproof? Het kan!

Kies Je School in Almere, het grote voorlichtingsevent dat leerlingen de overstap helpt maken van de basisschool naar voortgezet onderwijs kon ondanks corona toch doorgaan. Via in totaal 216 webinars werden meer dan 2.500 ouders geholpen bij het kiezen van een vervolgschool. Talitha Huis, communicatieadviseur bij Huis Communicatie: “Het was even spannend of alles soepel zou verlopen, maar we hebben het met z’n allen toch maar mooi gedaan en met heel veel positieve feedback!”
Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet

Goed communiceren met ouders, Marlies leerde hoe dat moet

Te weinig persoonlijk of te veel onderwijsjargon. Of een te lange aanloop voordat het werkelijk belangrijk wordt: de valkuilen in de communicatie naar ouders zijn talrijk. Als je dan ook nog eens geen goed beeld hebt bij de ontvanger, is het helemaal een uitdaging om de boodschap goed over het voetlicht te brengen. Twee cursussen van Huis Communicatie maken dat een stuk gemakkelijker ontdekte Marlies Dekker, adjunct-directeur van basisschool Het Octaaf in Krimpen aan den IJssel.
De rol van media en communicatie bij een crisis. Laat je niet verrassen!

De rol van media en communicatie bij een crisis. Laat je niet verrassen!

Als ervaringsdeskundig adviseur ben ik inmiddels talloze malen betrokken geweest bij crisissituaties van scholen en besturen. Een school die ‘onverwacht’ geëtiketteerd wordt als zeer zwakke school, een financieel debacle, het overlijden van een leerling of docent, seksuele handelingen, fraude, vechtpartijen; het zijn allemaal gebeurtenissen die uit onverwachte hoek komen en de dagen daarna je agenda bepalen. De media en interne communicatie spelen hier een belangrijke rol. Wil je niet verrast worden door de rol van de media tijdens een crisis of calamiteit, dan is deze weblog interessant voor jou. 
10x leerlingen werven in coronatijd

10x leerlingen werven in coronatijd

Hoe kun je er in deze tijd voor zorgen dat je toch nog contact hebt met toekomstige leerlingen? Voor hen is het belangrijk dat ze hun vervolgschool ook van binnen kunnen zien en ervaren. We geven je 10 tips om leerlingen te werven in deze 1,5 meter afstand-periode. Alle 10 coronaproof! 
Visuele content scoort: het effect van een goede infographic 

Visuele content scoort: het effect van een goede infographic 

Zeker weten dat complexe informatie blijft hangen bij je doelgroep? Het kan met een infographic. In een infographic wordt informatie kort en bondig - en vooral beeldend - tot uiting gebracht. Kranten en televisie maken er veelvuldig gebruik van. Ook voor scholen bieden infographics uitkomst. Toch is een infographic maken of een communicatiebureau briefen helemaal nog niet zo gemakkelijk. Volg onderstaand stappenplan en maak van je infographic een eyecatcher!