Blogs

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s
Het lerarentekort houdt het onderwijs in zijn greep. Naast werving op de arbeidsmarkt, zijn studenten ook een belangrijke doelgroep. Voor scholen in het voortgezet onderwijs zijn er diverse opleidingsscholen die studenten en scholen samenbrengen. Met als doel: hen opleiden tot bekwame docenten. Studenten bezoeken altijd de website van de opleidingsschool. Dat die goede informatie geeft en uitnodigt tot verder doorklikken is evident. Wij denken daarover al met tal van opleidingsscholen mee.
Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie
We komen het nog regelmatig tegen: een logo dat door een welwillende ouder of een hobbyende leraar is ontwikkeld. Een logo moet echter aan bepaalde voorwaarden voldoen, wil je het krachtig kunnen inzetten als imagobuilder. Hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij.

Optimale vacaturetekst biedt kansen
Iedere organisatie heeft medewerkers die om zich heen kijken. Dat is in het onderwijs niet anders dan in het bedrijfsleven. Voor werkgevers is dit daarom hét moment om de arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving op te frissen. In dit artikel geeft adviseur Marieke de Kok advies over een wervende vacaturetekst; de do’s en don’ts op een rij.

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie
Naast het verplichte jaarverslag kiezen steeds meer schoolbesturen ervoor om ook een publieksversie te maken. Dit publieksjaarverslag is een mooie manier om complexe informatie toegankelijk te maken voor een breder publiek. Voor wie dit jaar ook een publieksjaarverslag wil maken, hebben we een aantal creatieve opties op een rij gezet.

Een website die staat als een huis
Grada Huis
Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.
Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.