Blogs

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Project uitgelicht: Kangoeroe KIK succesvol van start

Maak kennis met Kangoeroe KIK: een programma inclusief mascotte die Huis Communicatie ontwikkelde voor de gemeente Amstelveen. Met Kangoeroe KIK biedt de gemeente een aantrekkelijk programma met naschoolse activiteiten voor diverse basisscholen in Amstelveen. Via onder andere sport, spel en cultuur krijgen de leerlingen op deze basisscholen extra ontwikkelmogelijkheden, iets dat zij na de coronaperiode hard nodig hebben. 
Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s

Opleidingsscholen bieden toekomstige collega’s

Het lerarentekort houdt het onderwijs in zijn greep. Naast werving op de arbeidsmarkt, zijn studenten ook een belangrijke doelgroep. Voor scholen in het voortgezet onderwijs zijn er diverse opleidingsscholen die studenten en scholen samenbrengen. Met als doel: hen opleiden tot bekwame docenten. Studenten bezoeken altijd de website van de opleidingsschool. Dat die goede informatie geeft en uitnodigt tot verder doorklikken is evident. Wij denken daarover al met tal van opleidingsscholen mee.
Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie

Een goed logo is essentieel voor iedere organisatie

We komen het nog regelmatig tegen: een logo dat door een welwillende ouder of een hobbyende leraar is ontwikkeld. Een logo moet echter aan bepaalde voorwaarden voldoen, wil je het krachtig kunnen inzetten als imagobuilder. Hoe pak je dat aan, een logo ontwikkelen dat zorgt voor een goede uitstraling, naamsbekendheid en herkenbaarheid? We zetten vier tips voor je op een rij. 
Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Naast het verplichte jaarverslag kiezen steeds meer schoolbesturen ervoor om ook een publieksversie te maken. Dit publieksjaarverslag is een mooie manier om complexe informatie toegankelijk te maken voor een breder publiek. Voor wie dit jaar ook een publieksjaarverslag wil maken, hebben we een aantal creatieve opties op een rij gezet.  
Een website die staat als een huis

Een website die staat als een huis

Grada Huis

Dertien jaar geleden stond ik op een kruispunt: gaan solliciteren of een eigen bedrijf beginnen? Verschillende vrienden vonden mij geknipt voor het ondernemerschap en met knikkende knieën ben ik voor mijzelf begonnen. Vanaf het begin wist ik dat werken als zzp-er niets voor mij zou zijn, ik heb mensen nodig om mij te stimuleren en ik enthousiasmeer graag anderen. Zo werd Huis Communicatie geboren op 1 januari 2009. Het moest een bureau worden dat niet voor de eigen winst ging, maar voluit voor het onderwijs.